کد خبر 1359153
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
عراق بزرگترین خریدار کفش ایرانی/ ظرفیت تولید کفش در سال ۱۴۰۱ به ۴۰۰ میلیون جفت می‌رسد

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران گفت: اگر شرایط مهیا باشد در سال ۱۴۰۱ میزان ظرفیت تولید کفش را می‌توانیم به ۴۰۰ میلیون برسانیم بنابراین پتانسیل این میزان تولید در کشور وجود دارد.

به گزارش مشرق، رسول شجری، در خصوص وضعیت صادرات کفش، گفت: در صنعت کفش حدود ۱۰۰ میلیون دلار صادرات صورت می‌گیرد که بیشترین صادرات کفش را به عراق و افغانستان داریم.

وی افزود: باتوجه به شرایط کنونی افغانستان صادرات کفش همانند قبل انجام نمی‌شود و در حال حاضر بیشترین صادرات را به عراق داریم.

ببینید:

فیلم/ صادرات ۷۵ میلیون دلاری کفش ایرانی

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران در خصوص میزان ظرفیت تولید کفش در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: اگر شرایط مهیا باشد تا ۴۰۰ میلیون جفت انواع پاپوش را می‌توانیم در کشور تولید کنیم بنابراین پتانسیل این میزان تولید وجود دارد.

شجری اظهار کرد: باتوجه به اینکه در صادرات مشکلات زیادی وجود دارد باید این مشکلات مرتفع شود تا توسعه در این بخش صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کفش ارزبری زیادی ندارد و اشتغالزایی خوبی ایجاد می‌کند بنابراین از طریق توسعه این صنعت رشد قابل توجهی را می‌توانیم شاهد باشیم.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران عنوان کرد: برای دستیابی به توسعه در این صنعت باید ساماندهی صورت بگیرد همچنین مسئولان ذیربط می‌توانند به این صنعت ورود پیدا کرده و حمایت کنند تا صادرات صورت بگیرد.

شجری د رادامه گفت: دولت باید تولیدی‌ها را حمایت کند تا به صورت قانونی به حرفه خود ادامه دهند، زیرا بخش خصوصی نقش زیادی در اداره کشور در بخش اقتصاد ایفا کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • خسروجردی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    3 2
    یکی بخردوتاببر
    • AT ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      10 2
      منظورت یک خر و دو تا ببر هست؟
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    20 1
    بیشترین صادرات به عراق و افغانستان طبق معمول . حالا کفش به کنار ولی متاسفانه صادرات لجام گسیخته و بیحساب کتاب مواد غذایی و مصالح ساختمونی باعث گرانی شدید در داخل و ناکامی مردم خودمون شده . عیب نداره نوش جووووووووووووون افاغنه و عراقیها . فقط صادرات باشه دیگه بی خیال کمبود و گرونی داخلیش
    • جهودشناس IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      5 0
      رفاه مردم یک کشور برای توده‌‌ایها اصلاً مهم نیست. مثلاً در چین پس از انقلاب کمونیستی تمام ثروت چین صرف مردم به اصطلاح مظلوم در کشورهایی شد که انقلاب کمونیستی میکردند تا چین انقلاب خود را صادر کند. در بیشتر جاها هم شکست خوردند ولی در کره شمالی پیروز شدند. کمونیست‌جماعت به تنها چیزی که اهمیت نمیده همانا رفاه مردم خودش است و ثروت مردم را برای کسب معادن بیشتر در مناطقی جدید به هدر میده تا بین مردم آنها خودشیرینی کنه که من خوب هستم و هوای شما رو دارم.
  • رشاش FI ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    سه دهه است در بیرون از ایران اقامت دارم کفشی نخریدم ندیدم نداشتم که مثل کفشهای دست دوز و دوخت ایران مثلأ درتبریز توی پاهایم راحت بوده باشد و دوام چندین ساله داشته باشد. یک کفش دوخت ایران کمی زانو بلند که در برف باران میپوشند با خودم از ایران آوردم پاهایم بود تو این کشور! دقیقأ ده زمستان دوام آورد. رنگ و رویش پرید که خودم انداختم دور یک ذره پارگی پیدا نکرد یک سال تو ایران و ده سال تو این کشور با زمستانهای طولانی پا کردم یک ذره پاهایت احساس سرما نمیکردم.از آن روز به بعد کفشی نداشتم که اندازه کفشهای ایران پاهایم داخل آن کاملأ راحت باشد. یا اگر راحت بوده یکی دو سال بیشتر دوام نمی آورند. مثلأ ۱۵۰ یورو دادم به کفش زیرش چسپش پاره شد بعد از یکسال زمستان الان هم تو جعبه عقب ماشین است ببرم برای کفاش تعمیرش کند! فقط یک زمستان دوام آورد.کفشهای ایران بخصوص دست دوزها به اضافه چسپ دوخت هم دارد آنهم دستی بهتریند های جهان هستند. تو زادگاه من یک کفش سازی بود فقط کفشهای او یکی دو دهه دوام می آورند خخ...... دیگر رنگ چرم سیاه روبه قرمزی و قهوه ای روشن میرود بعد از یک دهه واکس زدن این بود پرتش کردم تو سطل آشغال خیلی هم پشیمان شدم چرا رنگش نکردم هر بار شاید ۲۰ سال دوام میآورد خخ....۱۱ سال تو پاهای من دوام آورد بعد آن کفش دیگر پیدا نکردم و ندیدم و نشنیدم. باور نکردنی است میدانم ولی واقعیت دارد....
    • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      ایران رویه کفشاش با کیفیته توی ساخت زیره کفش مشکل دارند که میطلبه شرکتهای دانش بنیان تو این زمینه وارد بشوند
  • FI ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    4 2
    سه دهه است در بیرون از ایران اقامت دارم کفشی نخریدم ندیدم نداشتم که مثل کفشهای دست دوز و دوخت ایران مثلأ درتبریز توی پاهایم راحت بوده باشد و دوام چندین ساله داشته باشد. یک کفش دوخت ایران کمی زانو بلند که در برف باران میپوشند با خودم از ایران آوردم پاهایم بود تو این کشور! دقیقأ ده زمستان دوام آورد. رنگ و رویش پرید که خودم انداختم دور یک ذره پارگی پیدا نکرد یک سال تو ایران و ده سال تو این کشور با زمستانهای طولانی پا کردم یک ذره پاهایت احساس سرما نمیکردم.از آن روز به بعد کفشی نداشتم که اندازه کفشهای ایران پاهایم داخل آن کاملأ راحت باشد. یا اگر راحت بوده یکی دو سال بیشتر دوام نمی آورند. مثلأ ۱۵۰ یورو دادم به کفش زیرش چسپش پاره شد بعد از یکسال زمستان الان هم تو جعبه عقب ماشین است ببرم برای کفاش تعمیرش کند! فقط یک زمستان دوام آورد.کفشهای ایران بخصوص دست دوزها به اضافه چسپ دوخت هم دارد آنهم دستی بهترین های جهان هستند. تو زادگاه من یک کفش سازی بود فقط کفشهای او یکی دو دهه دوام می آورند خخ...... دیگر رنگ چرم سیاه روبه قرمزی و قهوه ای روشن میرود بعد از یک دهه واکس زدن این بود پرتش کردم تو سطل آشغال خیلی هم پشیمان شدم چرا رنگش نکردم هر بار شاید ۲۰ سال دوام میآورد خخ....۱۱ سال تو پاهای من دوام آورد بعد آن کفش دیگر پیدا نکردم و ندیدم و نشنیدم. باور نکردنی است میدانم ولی واقعیت دارد....
    • حاجی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      خیلی حرف زدیا
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      البته شما که اروپا هستی اونجا کفشهای خوب کم نیستند .مثلا برند سالومون کفشهای بوت زمستانه ای رو تولید میکنه که وقتی باهاش راه میری به قدری راحت هست که متوجه بودن کفش نمیشی.تو ایران اون کفشها الان شده 7میلیون تومن واز توان ما دیگه خارج هست .اما الان بهترین کفش دستدوز تبریز با یک میلیون تومن میشه خرید
  • RO ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    عمرا به همین دو تا کشور هم صادرات داشته باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس