کد خبر 1358805
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
استرالیا به خرید زود هنگام تسلیحات پیشرفته روی آورد

دولت استرالیا از بیم تهدیدات احتمالی روسیه و چین در جهان و جنوب شرق آسیا، خرید تسلیحات پیشرفته از جمله خرید موشک های دوربرد را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، "پیتر داتون" وزیر دفاع استرالیا امروز در گفت وگو با تلویزیون "سون نتورک" کشورش گفت:"احتمال حمله چین به تایوان که ممکن است در دهه ۲۰۴۰ اتفاق بیفتاد، منتفی نیست. به گمانم برنامه زمانی اکنون به طرز چشمگیری فشرده شده است. هنگامی که به اوکراین نگاه می‌کنیم، احتمال اینکه روسیه به سمت لهستان یا کشوری دیگر در اروپا حرکت کند، وجود دارد. این تکرار وقایع دهه ۱۹۳۰ است؛ چیزی که ما نباید اجازه بدهیم اتفاق بیفتاد.»

وی با اعلام اینکه خرید جت‌ها و کشتی‌های جنگی ۳.۵ میلیارد دلار استرالیا (۲.۶ میلیارد دلار آمریکا) هزینه دارد و بازدارندگی استرالیا را در برابر دشمنان احتمالی افزایش می‌دهد،  گفت: با توجه به اینکه جدول تحولات بین المللی تغییر کرده است، "جت‌های جنگنده اف‌ای-۱۸اف سوپر هورنت" (FA-۱۸F Super Hornet) تا سال ۲۰۲۴ با موشک‌های هوا به زمین پیشرفته ساخت آمریکا مجهز خواهد شد و این اتفاق سه سال زودتر از موعد انجام می‌شود.

براساس این گزارش، این تغییر برنامه پس از اینکه جزایر سلیمان پیش‌نویس یک معاهده امنیتی با چین را اعلام کرد، صورت گرفته است. این در حالیست که چین اتهاماتی را مبنی بر افزایش تنش‌ها رد کرده و اعلام می‌کند که سایر کشورها به دنبال افزایش تنش هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس