کد خبر 1358728
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
افزایش بی سابقه شانس پیروزی لوپن در انتخابات فرانسه

نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که مارین لوپن نامزد راست افراطی فرانسه که در روزهای اخیر تبلیغات انتخاباتی اش شتاب گرفته است، در نظرسنجی روز دوشنبه ۴۸.۵ درصد از حمایت رای دهندگان را بدست آورده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت: موسسه افکارسنجی «هریس اینتراکتیو» در نظرسنجی که به سفارش هفته نامه تجاری «چالش ها» انجام شد گزارش داد پیروزی مکرون که نظرسنجی های ماه های گذشته آن را قطعی می دانستند اکنون در حاشیه خطا قرار دارد و اطمینانی درباره آن وجود ندارد.

این هفته نامه تجاری در تارنمای خود نوشت: این اولین بار است که میزان حمایت از  دو نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ تا این اندازه به یکدیگر نزدیک هستند. بر اساس این گزارش مکرون در نظرسنجی های ماه مارس با ۵۳ در برابر ۴۷ و ۵۸ در مقابل ۴۲ درصد از لوپن جلو بود.

با وجود افزایش شانس لوپن برای کسب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نتایج نظرسنجی هریس اینتراکتیو در راستای نظرسنجی های دیگر انجام شده در ماه گذشته نشان می دهد که مکرون نامزد پیروز احتمالی است.

با این حال پیشتازی او کاهش اساسی یافته که ظاهرا به دلیل تاخیر در کمپین های انتخاباتی اش به دلیل بحران اوکراین است.

کمتر از یک هفته تا اولین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده است. لوپن در کمپین های انتخاباتی اش بر کاهش قدرت خرید رای دهندگان طبقه کم درآمد و متوسط تاکید کرده است.

روز دوشنبه نیز نظرسنجی موسسه «اوپنین وِی (OpinionWay) و «کیا پارتنرز» (Kéa Partners) اختلاف پیروزی مکرون در مقابل لوپن را ۵۳ در برابر ۴۷ درصد اعلام کرد.

«لو فیگارو»، در تازه‌ترین نظرسنجی  خود که نتیجه آن روز یکشنبه،  یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد، بخت پیروزی مکرون و لو پن را در دور نخست، به ترتیب ۲۷ و ۲۲ درصد نشان داد.

مردم فرانسه در روزهای ۱۰ و ۲۴ آوریل (۲۱ فروردین و ۴ اردیبهشت) امسال برای انتخاب رئیس جمهوری برای یک دوره پنجساله به پای صندوق‌های رای می‌روند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    لوپن = ریاست جمهوری فرانسه
  • FR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    مواضع تند بودن ضد مهاجرین مسلمان و حتی ضد داشتن حجاب در سطح شهر شانس موفقیت وی را کاهش می‌دهد زیرا خود فرانسوی ها هم اکثرا با این دیدگاه مخالف هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس