کد خبر 1352123
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
مکرون به وابسته کردن اقتصاد فرانسه به روسیه متهم شد

نامزد انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه از حزب راست افراطی مجمع ملی، جهانی‌گرایان از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور را متهم کرد که فرانسه را از نظر اقتصادی به مسکو وابسته کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لو فیگارو، مارین لو پن روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، همچنین تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه که منجر به افزایش قیمت‌ها شده است را محکوم کرد.

این نخستین بار نیست که این نامزد پوپولیست انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه نسبت به تحریم‌ها علیه روسیه واکنش منفی نشان داده است و پیشتر نیز او این موضوع را به هاراگیری (نوعی خودکشی تشریفاتی ژاپنی با روش دَریدن شکم) تعبیر کرده بود.

لو پن یادآوری کرد: درس تحریم‌های اقتصادی ۲۰۱۴ علیه الحاق کریمه، آشکارا در بین جهانی‌گرایان (جهانی‌گرایی یا گلوبالیسم به ایدئولوژی‌های سیاسی گفته می‌شود که به جهانی‌شدن هنجار، ارزش و معنا می‌بخشند) آموخته نشده است.

این نامزد انتخابات فرانسه که در نظرسنجی‌ها با اختلاف فاحش در رتبه دوم و پشت سر مکرون قرار می‌گیرد، اضافه کرد: از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، مکرون، حامیان او و همچنین والری پکرس (نامزد جمهوریخواهان) درگیر تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بوده‌اند بدون نگرانی از اینکه آیا پیامدهای این تحریم‌ها برای اقتصاد فرانسه وحشتناک‌تر از روسیه نخواهد بود.

لو فیگارو یادآوری می کند که این نامزد در سال ۲۰۱۷ توسط رئیس جمهور روسیه پذیرفته شده بود و حزبش همچنان در حال بازپرداخت وام ۹ میلیون یورویی به روسیه است.

مارین لوپن در مواجهه با افزایش قیمت‌ها در جایگاه های سوخت، پیشنهاد کرد مالیات بر ارزش افزوده سوخت، گاز و برق از ۲۰ درصد به ۵.۵ درصد کاهش یابد.

وی همچنین خواستار لغو مالیات بر ارزش افزوده در بخش مواد غذایی برای سبد مایحتاج اولیه شد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) و دور دوم آن در ۲۴ آوریل (چهار اردیبهشت) برگزار می‌شود.

به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    فرانسه تو دیگه چرا آخه. فرانسه هم فروختن به روسیه،یا بهتر بگیم شد مستعمره روسیه خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس