کد خبر 1358652
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
متوسط قیمت مسکن در تهران متری بیش از ۳۵ میلیون تومان

بانک مرکزی در گزارشی متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در تهران را بیش از ۳۵ میلیون تومان میزان افزایش سالانه قیمت مسکن را ۱۶ درصد اعلام کرد.

به گزارش مشرق، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اسفندماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

بر این اساس ۶ هزار و ۸۳۴ فقره معامله به ثبت رسید که نسبت به بهمن ماه سال گذشته که تعداد معاملات مسکن ۸ هزار و ۵۳۲ فقره بود، کاهش ۱۹.۹ درصدی داشته است. همچنین نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۱۳۹۹) که تعداد معاملات مسکن ۵ هزار و ۲۷۳ فقره بود، رشد ۲۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مسکن امسال ارزان می‌شود/ قیمت ملک در سراشیبی سقوط؟

در این گزارش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان اعلام شده در حالی که ماه پیش از آن (بهمن ۱۴۰۰) این شاخص ۳۳ میلیون و ۵۶ هزار تومان در هر مترمربع بود که رشد ۶.۲ درصدی را در پی داشته است.

همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۱۳۹۹) ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان بود که افزایش ۱۶ درصدی را شاهد بودیم.

اجاره بها

بررسی تحولات اجاره بهای مسکن نشان می‌دهد در اسفندماه سال گذشته شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران افزایش ۴۵.۸ درصدی نسبت به اسفند ۱۳۹۹ و افزایش ۵۰.۲ درصدی برای کل مناطق شهری رخ داده است.

گران‌ترین منطقه پایتخت در اسفندماه سال گذشته منطقه ۱ با متوسط قیمت ۷۷ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان است و پس از آن منطقه ۳ با متوسط متری ۶۵ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان قرار دارد. ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با متوسط متری ۱۶ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان و پس از آن منطقه ۱۹ با میانگین هر متر واحد مسکونی ۱۶ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان برآورد می‌شود.

بیشترین تعداد معاملات مسکن در ماه گذشته با ۹۷۴ فقره معامله در منطقه ۵ و پس از آن با ۶۴۷ فقره در منطقه ۱۰ به ثبت رسید و کمترین تعداد معاملات نیز در منطقه ۱۹ با ۵۴ و منطقه ۲۰ با ۶۴ فقره معامله انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    5 0
    گران است آقا گران. باید قیمت گزارنده ها را گردن بزنیم مثل گوسفند قربانی تا خرخر کنند و جان بدهند
  • RU ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    4 1
    اخه چرا انقد خونه داشتن ارزوی دست نبافتنی شده
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 1
    مهاجرین شهرستانها و روستاها تمام تهران را خریده اند سیاسیون تبدیل به ابزار امنیتی آنها شده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس