مهمانی خانوادگی در حرم سامرا همزمان با ماه مبارک رمضان+فیلم و تصاویر

در حرم امامین عسکریین (ع) همزمان با ماه مبارک رمضان بین زوار هر شب بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم به عنوان افطاری میان زائران و مجاوران این آستان توزیع خواهد شد و این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، همزمان با اولین شب‌های ماه مبارک رمضان، خانه امام زمان (عج) که در هفته‌های گذشته روز و شب‌های آرامی سپری کرده بود، مملو از زائر شد و بسیاری از عاشقان با تشرف به حرم امامین عسکریین (ع) روزه نخستین روزهای ماه مبارک رمضان را افطار کردند. 

هر ساله در دهه اول ماه رمضان بسیاری از افراد قصد ۱۰ روزه کرده و ساکن سامرا می‌شوند تا بتوانند دهه اول ماه رمضان را روزه گرفته و به زیارت بپردازند.

مهمانی خانوادگی در حرم سامرا همزمان با ماه مبارک رمضان +فیلم و عکس

حاج کاظم، یکی از زائران حرم امامین عسکریین (ع) که از شب گذشته به سامرا مشرف شده بود، می‌گوید: ماه رمضان در سامرا حال و هوای خاصی دارد و بسیاری از زائران از کشورهای مختلف ساعاتی را به این مکان مقدس مشرف می‌شوند. فضای حرم نیز با توجه به طرح توسعه و امکاناتی که خادمان در اختیار زوار قرار می‌دهند، مجاور این آستان می‌شوند.

حال و هوای زائران حرم امامین عسکریین (ع)

در حرم امامین عسکریین (ع) همزمان با ماه مبارک رمضان بین زوار افطاری و سحری توزیع می‌شود و به گفته یکی از مسؤولان حرم مطهر امامین عسکریین (ع) هر شب بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم به عنوان افطاری بین زائران و مجاوران این آستان توزیع خواهد شد و این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مهمانی خانوادگی در حرم سامرا همزمان با ماه مبارک رمضان +فیلم و عکس

پس از اقامه نماز مغرب و عشا، درهای مضیف حرم امامین عسکریین (ع) به روی زائران باز شد و جمعی از زوار از غذای خانه امام زمان (عج) متنعم شدند و در ادامه خادمان این آستان بین زائران میوه توزیع کردند. 

زوار نیز پس از صرف افطاری ‌به سوی ضریح و سرداب حرکت کردند. برخی نیز گروهی به روضه‌خوانی و عزاداری پرداختند. در گوشه‌ای دیگر و حتی شبستان‌های حرم نیز زائران در حال استراحت بودند؛ به طوری که بسیاری از زائران از خادمان حرم امامین عسکریین (ع) پتو گرفته و در گوشه و کنار این آستان خوابیدند و استراحت کردند.

مهمانی خانوادگی در حرم سامرا همزمان با ماه مبارک رمضان +فیلم و عکس

حضور خانوادگی زائران و مجاوران در خانه امام زمان (عج) و حال و هوای شاد شب دوم ماه رمضان به گونه‌ای بود که کسی احساس غربت نمی‌کرد. این امر در حالی است که پیش از این ایام، حرم سامرا همواره در غربت بود و حتی تعداد زائران نیز چندان زیاد نبود. اما همزمان با ماه رمضان، صحن و شبستان‌های حرم پذیرای زائرانی است که از نقاط مختلف به سامرا مشرف شده‌اند و مشغول زیارت هستند.

مهمانی خانوادگی در حرم سامرا همزمان با ماه مبارک رمضان +فیلم و عکس

فضای صمیمی در بین زائران هم طوری بود که هر کسی وسیله‌ای نیاز داشت، هر کدام از زوار از زائران ایرانی و عراقی‌ گرفته تا زائران هندی و پاکستانی همدل بودند و برای رفع نیاز برادر و خواهر دینی خود تلاش می‌کردند.

زیارت سامرا

در کنار حضور پرشور زائران، فعالیت برای بازسازی حرم امامین عسکریین(ع) در حال انجام بود و از حوالی بامداد فعالیت کارگران و مهندسان برای توسعه حرم آغاز شد. با توجه به اینکه بخشی از ورودی ضریح بسته شده بود و لوسترهای آن روی زمین قرار داشت، برخی از کارگران مشغول تعمیر و بازسازی ورودی ضریح بودند و در سمتی دیگر باب القبله حرم مطهر امامین عسکریین (ع) مورد بازسازی قرار گرفت و صدای فعالیت ماشین‌های سنگین برای بازسازی و توسعه حرم تا شبستان نیز شنیده می‌شد.

مهمانی خانوادگی در حرم سامرا همزمان با ماه مبارک رمضان +فیلم و عکس

ساعت ۲ بامداد مراسم مناجات‌خوانی در صحن حرم امامین عسکریین (ع) آغاز شد. با شنیدن صوت تلاوت آیاتی از قرآن بسیاری از زائران گرد هم جمع شدند و به مناجات‌خوانی پرداختند. پس از آن نیز سحری بین زوار توزیع شد و در ادامه صفوف منظمی در صحن حرم امامین عسکریین (ع) تشکیل شد و زوار آماده اقامه نماز صبح شدند. 

مهمانی خانوادگی در حرم سامرا همزمان با ماه مبارک رمضان +فیلم و عکس

در حالی که اعزام زائران ایرانی در قالب کاروان‌های زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت به دلیل ماه رمضان متوقف شده است، اما اکنون بسیاری از ایرانیان در شهرهای مقدس عراق حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس