کد خبر 1358419
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
اینفانتینو: جام جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند بهترین جام جهانی تاریخ باشد/ از سیاستمداران می‌خواهم جنگ را متوقف و صلح کنند

اینفانتینو که روز شلوغی را در فلورانس ایتالیا پشت سر می‌گذاشت، بار دیگر حذف احتمالی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ و جایگزین شدن این تیم با ایتالیای حذف شده را رد کرد.

به گزارش مشرق، بدنبال انتشار شایعاتی مبنی بر تحریم ایران از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل اتفاقات رخ داده در ورزشگاه امام رضا(ع) و ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه مشهد، گزارش‌هایی مبنی بر جایگزین شدن تیم ملی ایتالیا به جای ایران منتشر شد.

با این حال، پس از رد این گزارش‌ها از سوی «اِولینا کریستیلین» عضور اجرایی فیفا، امید هواداران آتزوری برای سفر به دوحه و فراموشی کابوس دوباره آنان، به یاس بدل شد.

و حالا، «جیانی اینفانتینو» با بازتاب همان نظر، احتمال حضور تیم ملی ایتالیا به جای ایران را در جام جهانی قطر رد کرد و در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: خواهش می کنم بیایید جدی باشیم.

بیشتر بخوانید:

پرسش مهم استیلی از اینفانتینو

اینفانتینو پیش از این گفته بود که عدم صعود شاگردان «روبرتو مانچینی» به جام جهانی آن هم برای دومین بار متوالی، تقریبا اشک او را در آورده است.

وی همچنین تاکید کرد که برگزاری دو سال یک بار جام جهانی، محتمل است.

مرد ایتالیایی در این خصوص تاکید کرد: وقتی راجع به برگزاری دو سال یک بار جام جهانی حرف می‌زنیم به این دلیل است که حس و حالی که این تورنمنت ایجاد می‌کند، فوق‌العاده است. ایتالیا تقریبا همیشه در جام جهانی حضور داشته است؛ سایر کشورها هم می‌خواهند بیشتر حضور داشته باشند و امید دادن به سایر کشورها امری حیاتی است.

وی افزود: به تجربه‌ای که در دوران کودکی داشتم، فکر می‌کنم و اگر امروز سایر بچه‌ها نتوانند چنین تجربه‌ای داشته باشند، شرم‌آور است. در این دنیای از هم گسیخته، مهم است که فرصت‌های بیشتری برای اتحاد و ورزش داشته باشیم. هم‌اکنون، بهترین بازیکنان در بهترین لیگ‌ها توپ می‌زنند و سایر بازیکنان منزوی هستند.  

رییس فیفا علاوه بر این، مقامات ایتالیایی را ترغیب کرد تا ورزشگاه «المپیکو» را به نام «پائولو روسی» نامگذاری و هواداران یوونتوس را خوشحال کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید فروزان CH ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    9 9
    دوره قبلی جام جهانی هم دشمنان شایعه جایگزینی ایتالیا به حای ایران را پخش کردند و تمام سعی خود را برای حذف ایران
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    11 3
    گیرم که اصلا ایران حذف بشه . ایتالیا چکاره است . به مقدونیه تو ایتالیا باخته . اگر تیم دیگه ای هم می خواستن جایگزین کنند ایتالیا نیست .
  • GB ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    11 1
    اینفانتینو سوئیسی است، نه ایتالیایی! آخه این خبرنگارها را دیگه کجای دلمون بذاریم با این اطلاعات غلط غلوط؟ اه
  • DE ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 9
    به زبان فارسی سخت میگم، اگه قرار باشه که با هر چی تیمی رو محروم کنن، که الان همه ی تیم هارو باید محروم کنن. مثلا ملکه ی شیطان صفت دهه ها پول مارو بالا کشید، پس انگلیس محرومه.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 10
    این بی شرفا اگه بهشون بها داده بشه میخوان تمام آسیا رو به زنجیر بکشن و بهشون هیچ حقی ندن همین طمع درباره حذف این نشانگر این موضوعه البته عده ای حرام لقمه خود فروخته هم توش شریکن
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    اصلاح طلبان بی رگ میخواهند باحذف تیم ملی فوتبال. شادی راازمابگیرند دومی درد مرا فرمودند یکی نادانان و دیگر اصلاح‌طلبان ؛ خدایا مارا از سر اصلاح‌طلبان بد عمق نجات بده هرچند رییس فیفا ردکرده اما اینها خوب بارسانه های آمریکایی انگلیسی مچ میشوند . من. به رییس فیفا اعتماد دارم اما ازاینهانه ،،!!؟
  • NL ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    ترک های ایران، مقامشان را پیش شاه جهان مهدی فاطمه بالا میبرند با مبارزه با نژآدپرستیِ ترکیه ---- ای فرزندان فاطمه این توییتر و اینستاگرام این هم شما و زبان ترکی تان و اینهمه مخاطب ترک در کشور ترکیه شروع کنید در اینترنت فعالیت کنید
    • حمید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      چه ربطی به موضشوع داره!
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    ترجمه به نظر ایراد دار باشه
  • DE ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    ایکاش محروم میکردند ظاهرا تا وقتی زوری و اجباری نباشه ایرانی تمکین نمی کنه جریان استقلال و پرسپولیس را فراموش نکردیم هرسال مسیله خصوصی سازی را کلاه برداری میکردند زن نباید به ورزشگاه برسه اگر واقعا مردها فحاشی میکنن مردها باید محروم بشن
  • یحیی US ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 2
    بخاطربازی ایران آمریکا هیچ موقع نمیان ایرانو حذف کنن... همش سیاه بازی یه عده مزدوره
  • خسرو تورک قشقایی IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    پولی که خرج چهارتا بازیکنی که هنرشان تنها بردند تیم لبنان و پاکستان و هندوستان و برمه هست میکنند خرج مردم مناطق محروم بکنند تیم فوتبال ایران با این بازیکنان تا صدساله دیگه فقط در جام جهانی سیاهی لشکر است
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    این افکار و شایعات احتملا برای تضعیف روحیه بازیکنان و تیم فوتبال ایران است برای شکستن اتحاد و مایوس کردن عده ای از مردم و بازی کنان. هدف کم کردن تلاش بازیکنان و مقام چهار می از گروه است.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    الان مهم ترین و فوری ترین و بزرگ ترین دشمن حق حیات و زندگی مردم و حقوق انسانی و اجتماعی مردم در داخل ایران است . اکثریت مردم ایران خواهان حذف تیم ایران هستند تا ابزاری شود که بالاخره مردم به حقوق خود برسند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس