کد خبر 1358350
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
مرگ ۷۴۶ نفر در تصادفات جاده‌ای نوروز امسال

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا از مرگ ۷۴۶ نفر در سوانح جاده‌ای تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ عین‌الله جهانی در نشست خبری عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی که با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی، معاون وزارت کشور، رییس سازمان اورژانس و جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، آمار آمارجانباختگان سوانح جاده‌ای در تعطیلات نوروز را ۷۴۶ نفر اعلام کرد و در این باره گفت: با وجود اینکه تردد جاده ای بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است اما آمار جانباختگان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه آمار پلیس درباره تصادف مربوط به سر صحنه نمی‌شود، بلکه از سامانه جامع ستاد ناجا استخراج شده است که بعد از صحنه و ورود پرونده به کلانتری و مراجع قضایی ثبت می‌شود گفت: طبیعتاً پزشکی قانونی آماری که می‌دهد می‌تواند افزایش داشته باشد،‌ ولی آمار سامانه ستاد ناجا نزدیک‌ترین آمار به پزشکی قانونی است.

سرهنگ جهانی ادامه داد: تصادفات درون‌شهری در نوروز امسال به نسبت مدت مشابه گذشته ۵۰ درصد و سوانح جاده‌ای برون‌شهری ۱۵ درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا افزود: بیشترین علت تصادف‌ها، بی‌توجهی به جلو، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز بوده است. واژگونی خودرو نیز ۳۰ درصد سوانح جاده‌ای را به خود اختصاص داده و چهارمین علت تصادف‌ها بوده است.

به گفته او، در این مدت، ۳۵ هزار وسیله نقلیه توقیف شده‌اند که از سه ساعت تا پایان تعطیلات متناسب با نوع تخلف آن‌ها بوده است.

او با اشاره به شرایط ویژه امسال با وقوع برودت هوا که باعث شد محورهای جنوبی با سفرهای بیشتری مواجه شوند و از طرفی ماه رمضان که میل به سفر در نوروز را افزایش داد، گفت: در نوروز امسال ترددهای جاده‌ای بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته که در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۲۴۰ درصد رشد داشته و در مقایسه با نوروز سال ۹۸، ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بنابر اعلام معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا، مازندران و گیلان،‌ خراسان رضوی، اصفهان، فارس، هرمزگان و همدان بیشترین تردد جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین خروجی خودروها نیز به استان تهران اختصاص داشته است.

به گفته سرهنگ جهانی، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین‌ماه، بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ خودرو با پلاک و تلفن همراه با پیش‌شماره تهران در نوروز از این استان خارج شده‌اند که این آمار بی‌سابقه‌ای بوده است.

او همچنین اظهار کرد: در حوزه راهیان نور تا الان مورد تصادفی به پلیس گزارش نشده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا همچنین درباره پیامکی که پیش از آغاز تعطیلات نوروز برای حدود دوهزار راننده با هشدار به آن‌ها به عنوان راننده پرخطر فرستاده شد،‌ توضیح داد: بعضی‌ها شکایت می‌کردند که پرخطر نیستند، اما در بررسی مشخص می‌شد که رانندگانی که این پیامک را دریافت کرده‌اند در یک سال گذشته، یک مورد از تخلفات ۲۰ گانه را انجام داده‌اند، بنابراین از نظر پلیس راننده پرخطر محسوب می‌شدند. فرستادن آن پیامک در کاهش سوانح جاده‌ای بسیار تاثیرگذار بود.

سرهنگ جهانی همچنین گفت: پلیس برای رانندگان بدون تخلف و تصادف، جایزه تعیین کرده است که از طریق قرعه‌کشی این رانندگان را انتخاب می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجید IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    8 3
    گناه و نفرین بازماندگان بر مخالفان واردات خودرو مردم میگویند در واردات خودرو چون رانتخواران وحامیانشان ایستادند و مجلس هم کاره ای نبود سیاه بازی با طرح های آبکی بود
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      5 6
      میلیون ها نفر با همین خودروی ایرانی مثل آدم زدن به جاده و رفتن مسافرت و برگشتن و هیچ اتفاقی براشون نیفتاد
    • AU ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 9
      اونایی که تویه آب دریا غرق میشن چی؟! یا اونایی 80 و 90 سالشون سکته قلبی میکن چی؟! یا اونایی که داره راه میرن،یک هو سکته میکن چی؟! افتادن برگ ها درختان چی؟! اصلا کلان مرگ در ایران(هرچی !) .. ! راستی یک چیز دیگه، نظرت در رابطه با ساخت کرونا به وسیله امریکا و غرب چیه؟! اونا توهمه؟! انوقت ایده شما کاملا درسته! .. باشه درست! حالا نظر رو در رابطه این بگو! روزی 1000 نفر فقط در ایران،به وسیله ساطور و چاقو و دیگر ابزار ها سلاخی! قبل از به دنیا اومدنشون! به جرم اینکه خدایی نکرده! خدایی نکرده مشکل داشته باشن!(عقب افتاده،یا انگشت پا یا دستشون کوتاه بلند باشه یا ..!) تیک تیکه میشن! گناه اون گردن کیه؟! علیه اونا هم حرف میزنید؟! اونا هم توهمه!؟
  • میثم IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 2
    بنظرم این همه کشته طی دو هفته فقط و فقط ناشی از فزهنگ غلط رانندگی ماست . بنظرم پلیس راهنمای و رانندگی باید رانندگانی رو که در دوره دو هفته ای بیش از سه بار سرعت غیر مجاز میرن رو توقیف و ماشینشون رو برای ۳ ماه توی پارکینگ نگه داره. دقیقا باید همانند کمربند ایمنی فرهنگ سازی کنیم تا آمار تصادفات پایین بیاد . واقعا فوت ۱ نفر هم قابل قبول نیست
  • AU ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 3
    بدین ترتیب ایام عید من دراوردی با کشتار 750 نفری و تعداد زیادی مجروح و قطع نخایی و یتیم و بی بندباری و افزایش نجومی قیمت ها! کنار گذاشتن کار و زندگی و .. به پایان رسید! عید چیست؟! هنوز دانشمندان کشف نکردن عید به چه معناست! می گویین هرکس می پرسید،عید چیست،پاسخ میدهند! عید است دیگر! .. دیگر منطقی تر از ان پیدا میشود! . آقایان! بعد از 40 سال خورده ای انقلاب اسلامی،ایا وقت ان نرسیده که این ایام و تعطیلات از این دست برداشته شود! اگر لطف کنید و ایه مد نظرتان را در رابطه با عید دارید نمایش دهید! اگر بهانه این است،که فشار کار سنگین است! خوب نیروهای بیشتر استخدام کنید،ساعت کاری رو کم کنید! . هرکس میخواهد این جشن رو برگزار کند مرخصی بی حقوق بگیرد و جانش رو برای هدفش بدهد! اما همان ایه که در رابطه با نماز جمعه امده! گفته شده،بعد از پایان نماز پخش شید و به کارها برسید .. شاید ایام عید برای 20 و 30 سال پیش که در فقر و عدم تکنولوژی وسایل حمل نقلی و .. بودیم و .. خوب بود،اما امروزه دیگر چنین نیست. لطفا ایام که فشار فوق سنگین به کشور وارد میکند و خود عامل فساد در کشور شده رو بردارید .. تمام دنیا غرب صبح تا شب نقشه میکشن ما رو نابود کند،آنوقت ما پنج شنبه جمعه که تعطیل! عیدم تعطیل ، حتما تابستون هم غیر رسمی تعطیل!.. میخواد فساد و گروها مافیایی و بی حجابی و بی بندباری زیاد نشه؟!
    • محسنم IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      2 1
      فقط و فقط خدا شفای عاجل بهت عنایت فرماید همین!!!!!
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      1 0
      آقای متخصص آیه، لطفا یه آیه هم برای سلامتی وشفای مغزی خودت پیدا کن که سخت محتاجی
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      دوست عزیز و ساده لوح من ، بخدا این ره که تو میروی به ترکستان است .چه دلیل بی ربطی و چه استدلال بی ارتباطی. ایام نوروز اوج تفکر اندیشه در نعمات بیکران خدای مهربان واستفاده از این فرصت گرانبها هرگز و هرگز ازدست نده . به آسمان نگاه کردم هزاران بار خدارا شکر کردم. به ترنم صدای جویبارها در صحراها گوش کردم خدا را هزاران بار شکر کردم. به شکوفه‌ها به کوهستان و خروش رودخانه‌ها. ووووو خدارا شکر کردم. خداوند سبحان در قرآن کریم فرموده : زمین و آسمان و رودها و جنگل ها وهرچه در زمین و آسمان است برای استفاده انسان آفریده ام : پس چه زمانی بهتر از نوروز . نوروز یعنی روز نو سال نو افکار نو و اندیشه نو و زندگی نو و تلاش نو . خدارا شکر کن و از نعمات ایزدی لذت ببر .
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    این همه داریم کشته میدیم بعد میگن نسبت به سال قبل کمتر شده
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    هزینه وبودحه پرسنلی وزارت راه در سال چقدر است ؟ چند تفر پرسنل دارند و کارآنها چیست ؟ که این وضع نابسامان جاده های کشور شده ! چرا کار نمی کنند چرا بازدید وترمیم نمی کنند اگر بنا ست راه های کشور به امان خدا باشد خوب حداقل وزارت راه رامنحل کنید تا مردم راحت بشوند ۰
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 0
    نخیر علت تصادفات عدم توجه به ساختار جاده های باع عمر بیش از 70 سال است بیشتر جاده های ایران فرسوده شده وبسیاری یکطرفه است بعنوان مثال جاده پلدختر ، درود ف ازنا و غیره
    • سس IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      متاسفانه جاده رو نمیشناسن ولی سرعت را کم نمیکنن
  • امیر IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    بنظرم فقط خجالت بکشید و از خدا طلب بخشش کنید بخاطر اینهمه بی مسیولیتی بگو ۷۵۰ خانواده داغدار شدند شرم بر شما
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    نظری که گفته بود یک آیه بیاورید که عید یعنی چهبه اطلاع می رساند اول شما یک آیه بیاورید که همش عزاداری کنیم و اما در خصوص آیه در خصوص عید این است خدای متعال فرمود زمین را دوباره زنده کردیم .... بر براین اساس زنده کردن و زنده شدن از نظر روحی شادی آفرین است
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    مشکل فقط خودرو ها نیستند . کسانی که دراین ایام از جاده های فیروزکوه و هراز گذر کردند. نظارت پلیس بسیار بسیار کم وجود داشت خودروها خصوصا تانکرها و تریلرها بی مهابا وبا سرعت های سرسام آور و حتی با حرکات مارپیچ وزیگزاگ جولان میدادند و بارها دیدم که تانکرها از پشت به فاصله ده بیست سانتی به خودرو های جلویی در حرکت بودند ..کیفیت راهها از وجود و وفور چاله و دست انداز افتضاح بود .تابلوها ی راهها اکثرا ناخوانا و رنگشان پاک شده ویا پوشیده از گل و لای و ....
  • رویا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    انشالله همه دنیا زود نابود بشه و همه بمیریم با این گرونی و فساد این دنیا مگه خوشی داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس