کد خبر 1358261
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
عمران خان از سمت نخست وزیری پاکستان برکنار شد

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان از جزئیات بیشتری درباره تهدیدهایی از سوی مقام های آمریکایی که طی یک ماه گذشته دولت او با آنها مواجه شده است پرده برداشت.

به گزارش مشرق،  پس از انحلال پارلمان پاکستان تعدادی از رهبران حزب "پاکستان تحریک انصاف" به دفتر نخست وزیر عمران خان  رفته و از حرکت موفقیت آمیز و شوکه کننده او استقبال کردند. 

عمران خان در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد در شرایطی که شورای امنیت ملی دخالت نیروی خارجی را محکوم کرده است، شمارش آرا بی ربط به نظر می رسد.

وی در ادامه افشا کرد: آمریکا پیام های تهدیدآمیزی از طریق فرستاده پاکستان برایش ارسال کرده است. «دونالد لو»دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای میانه و جنوبی در جلساتی با «اسد مجید» سفیر پاکستان هشدار داده بود اگر عمران خان از رای اعتماد مخالفانش در مجمع ملی با موفقیت بیرون بیاید پیامدهایی برایش خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت: گزارش هایی به او رسیده مبنی بر اینکه اعضای حزب "پاکستان تحریک انصاف" که مخالف دولت است با سفیر آمریکا دیدارهایی داشته اند. او اضافه کرد: «چه دلیلی وجود دارد مردمی که ما را ترک کردند و تنها گذاشتند به شکل منظم در روزهای گذشته افراد سفارت آمریکا را ملاقات کنند.» 

عمران خان در پایان نتیجه گیری کرد مخالفان دولت توانایی درک اتفاقاتی که در جریان است را ندارند. 

منابع خبری پاکستان بامداد دوشنبه از سفر «دونالد لو» دستیار وزیر خارجه دولت بایدن در امور آسیای مرکزی و جنوبی به هند و مواجه شدن وی با پرسش خبرنگاران درباره تحولات پاکستان و متهم شناخته شدن واشنگتن به تهدید دولت عمران‌خان خبر دادند.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به این پرسش‌ها، اتهام نخست وزیر پاکستان را رد نکرد اما مدعی شد که واشنگتن از فرآیند قانونی و دمکراتیک پاکستان حمایت می‌کند.

دونالد لو افزود: آمریکا تحولات پاکستان را از نزدیک رصد می‌کند.

درپی افشاگری نخست وزیر پاکستان درباره رفتار غیردیپلماتیک و تلاش آمریکا برای دخالت در امور داخلی اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه این کشور با احضار کاردار ایالات متحده اعتراض رسمی خود در قبال نامه تهدیدآمیز و تلاش برای مداخله در امور داخلی پاکستان را به نماینده این کشور ابلاغ کرد.

گفتنی است،جلسه رسمی پارلمان ملی پاکستان روز گذشته برای رسیدگی نهایی به طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر با حضور نمایندگان حزب حاکم و مخالفان برگزار شد. ریاست مجلس ملی با اشاره به مداخله خارجی علیه دولت پاکستان و غیرقانونی بودن طرح عدم اعتماد، آن را رد کرد.

ریاست جمهوری پاکستان نیز لحظاتی پس از مردود اعلام شدن طرح عدم اعتماد به عمران‌خان، دستور انحلال پارلمان را صادر کرد و متعاقب آن کابینه دولت پاکستان نیز منحل شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 0
    شیعیان باید از او حمایت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس