کد خبر 1358278
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
چرا باید برای جام جهانی به اسکوچیچ اعتماد کنیم؟

کارشناس فوتبال ایران معتقد است اگر برنامه‌ریزی و تدارک خوبی داشته باشیم این پتانسیل در تیم ملی وجود دارد که بتوانیم از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم.

به گزارش مشرق، فرزاد آشوبی در گفت‌وگویی درباره قرعه تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و همگروهی با انگلیس، آمریکا و  برنده پلی‌آف اروپا (ولز، اوکراین یا اسکاتلند) اظهار داشت: گروه سختی است. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های ملی حال حاضر جهان است و بازی کردن مقابل این تیم باکیفیت و بابرنامه کار خیلی سختی خواهد بود. آمریکا تیمی است که بازیکنان زیادی در سطح اول اروپا دارد و نمی‌توان این پتانسیل را نادیده گرفت. رقیب بعدی هم که از بین سه تیم دیگر صعود خواهد کرد، نمی‌تواند رقیب کم اهمیتی باشد، ولی با همه این اوصاف شرایط به نحوی است که می‌توانیم به صعود از این گروه امیدواریم باشیم.

وی درباره اینکه تیم ملی باید در بازی نخست مقابل انگلیس قرار بگیرد، یادآور شد: این مسئله شاید از این بابت که تیم ملی ایران برای آنها مقداری ناشناخته است، می‌تواند عنصر مؤثری برای ما باشد. از سوی دیگر در بازی اول رویارویی با مدعی اول گروه می‌تواند اتفاق ناخوشایندی باشد. این بازی رقابت سختی است و نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی جدی دارد. به طور کلی هر قرعه نکات مثبت و منفی دارد.

کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه عده‌ای گروه ایران را آسان می‌دانند، اضافه کرد: در جام جهانی چیزی به اسم گروه آسان و یا حریف آسان نداریم، اما جمیع شرایط به شکلی است که می‌توانیم به صعود امیدوار باشیم. اگر برنامه‌ریزی و تدارک خوبی داشته باشیم و در بازی‌های کم‌اشتباه و حتی بی‌اشتباه باشیم این پتانسیل در تیم ملی وجود دارد که بتوانیم موفق ظاهر شویم.

«تیم ملی هنوز در برخی از پست‌ها نفرات اصلی‌اش را پیدا نکرده است»، آشوبی در واکنش به طرح این موضوع یادآور شد: زمان نسبتاً زیادی داریم تا آغاز جام جهانی و دست سرمربی هم برای انتخاب نفرات باز است. این فرصت می‌تواند کمک‌کننده خوبی برای ادامه مسیر باشد. البته می‌توان در ساختار تیم ملی نفرات جدیدتری هم وارد کرد و به هماهنگی و فرم خوبی رسید.

وی اضافه کرد: خیلی مهم است که بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم، چراکه از زمانی که اسکوچیچ مسئولیت گرفته بیشتر در مسابقات رسمی تیمش را در اختیار داشته است و این بازی‌های تدارکاتی فرصت خوبی برای ایجاد هارمونی می‌شود. امیدوارم در فرصت باقیمانده اعضای تیم بیشتر در کنار هم باشند، چراکه نسل فعلی قابلیت‌های خیلی زیادی دارد. البته در دو سه منطقه از زمین نیازمند تغییرات هستیم. در خط دفاع و هافبک به ویژه مرکز زمین، فکر می‌کنم باید به کیفیت بالاتری برسیم.

کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه عده‌ای اعتقاد دارند تیم ملی باید برای جام جهانی یک مربی بزرگ را به خدمت بگیرد، خاطرنشان کرد: من باید ابتدا این سؤال را مطرح کنم که منظور از مربی بزرگ چیست؟ اگر اسم بزرگ منظور است که ما ویلموتس را تجربه کردیم و فاجعه برای فوتبال ملی‌مان رقم خورد، ولی اگر منظور از مربی بزرگ، یک مربی استاندارد در سطح اول فوتبال روز دنیاست که می‌توانیم هزینه‌های آن را پرداخت کنیم، باید به آن فکر کرد.

آشوبی تصریح کرد: با این اوصاف اعتقاد دارم تیم ملی با اسکوچیچ در دو مرحله مقدماتی جام جهانی با وجود زمان کمی که برای هر بازی وجود داشت، نمره خوبی گرفته است. اعتماد کردن به اسکوچیچ در این برهه بهترین تصمیم است، مخصوصاً اینکه با ثبات کادر فنی دیگر استرس و هیجان بی‌خود برای آماده‌سازی و هماهنگی تیم با کادر جدید را در زمان پیش رو نداریم. البته اگر اسکوچیچ تمایل داشته باشد می‌تواند یک دستیار خوب برای تقویت کادر فنی به تیم اضافه شود. این موضوع نیز تنها با تصمیم سرمربی تیم باید صورت بگیرد و نباید مورد یا نفری را به ایشان تحمیل کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    افرين اقاي اشوبي دقيقا ويلتموس هم مربي بزرگي بود پس چي شد؟هان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس