گروه ایران سخت نیست اما تکلیف اسکوچیچ را مشخص کنند/ تیم ۲۰۰۶ یکدل نبود

هافبک سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: هرچند همه تیم‌های حاضر در جام جهانی قدرتمند هستند اما گروه ما سخت نیست.

به گزارش مشرق، مهرزاد معدنچی در گفت و گویی درمورد قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و هم گروهی ایران با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده دیدار پلی‌آف ولز/ اسکاتلند و اوکراین اظهار داشت: هرچند انگلیس تیم قدری است اما اگر بخواهیم با تیم‌های باکیفیت اروپایی و آمریکای جنوبی مقایسه کنیم، گروه چندان سختی برای ما نیست. ایران خاطره خیلی خوبی از بازی با آمریکا دارد. اطلاعات خیلی دقیقی از این تیم ندارم اما از گوشه و کنار شنیده‌ام بازیکنان خیلی خوبی دارد که در تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا، چلسی و یوونتوس بازی می‌کنند. در کل همه تیم‌هایی که در جام جهانی حضور پیدا می‌کنند، قدرتمند هستند اما نسبت به دوره‌های گذشته در گروه خوبی قرار گرفتیم ومی‌توانیم با انجام دادن بازی‌های خوب، نتایج خوبی در این گروه کسب کنیم.

وی درخصوص اینکه خودش در جام جهانی ۲۰۰۶ بازی کرد و پس از قرعه‌کشی آن مسابقات هم مانند جام جهانی ۲۰۲۲ این تصور شکل گرفت که ایران در  گروه خوبی جای دارد و می‌تواند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند اما در عمل این اتفاق نیفتاد و تیم ملی قعرنشین گروهش شد، گفت: در تیم فعلی ما بازیکنان لژیونری حضور دارند که در تیم‌های خوبی بازی می‌کنند. اگر بخواهیم با جام جهانی ۲۰۰۶ مقایسه کنیم، شرایط‌مان متفاوت‌تر است اما در آن دوره هم برخی بازیکنان ما مثل وحید هاشمیان، علی کریمی و مهدی‌مهدوی‌کیا در فوتبال آلمان بازی می‌کردند.

* با برگزاری دیدارهای دوستانه خوب اعتماد به نفس تیم ملی بیشتر می‌شود

هافبک اسبق تیم ملی عنوان کرد: خودم تجربه بازی در جام جهانی را دارم و به همین دلیل می‌گویم اگر مسئولان فدراسیون بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی فراهم کنند، اعتماد به نفس خوبی قبل از جام جهانی برای بازیکنان ایجاد می‌شود. مثال بازی با پرتغال را می‌زنم که خودم در آن ثابت بازی کردم. اگر قبل از جام جهانی ۳-۲ بازی دوستانه با تیم‌های خوب داشتیم، در آن مسابقه راحت‌تر بازی می کردیم و اعتماد به نفس‌مان هم بیشتر می‌شد. همیشه مشکل تیم ملی بازی نکردن با تیم‌های بزرگ بوده است. اطمینان دارم با توجه به پتانسیل بازیکنان فعلی اگر قبل از اعزام به قطر بتوانیم با تیم‌های بزرگ بازی‌ کنیم، اتفاقات خوبی برای تیم ملی می‌افتد.

گروه ایران سخت نیست اما تکلیف اسکوچیچ را مشخص کنند/ تیم ۲۰۰۶ یکدل نبود

معدنچی  درخصوص اینکه شرایط فعلی و نامشخص بودن وضعیت فدراسیون فوتبال، آسیبی به روند آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی نمی‌زند، گفت: طبیعی است این وضعیت به آماده‌سازی تیم ملی آسیب می‌زند. فقط حدود ۷ ماه تا جام جهانی زمان داریم و مدیران فدراسیون باید سریع‌تر برای یک برنامه‌ریزی مناسب به جمع‌بندی نهایی برسند و تعامل لازم با کادرفنی ایجاد شود. البته خیلی از تیم‌های حاضر در جام جهانی برنامه فیفادی خود را از ۳-۲ سال قبل بسته‌اند و بازی‌های دوستانه خود مشخص کرده‌اند. مسئولان فدراسیون ما هم باید سریع‌تر بازی‌های دوستانه خوب را برای تیم ملی قطعی کنند.

* نمی‌توانم اسکوچیچ را قضاوت کنم

وی درباره در روزهای اخیر برخی اهالی فوتبال بارها اعلام کرده‌اند باید فدراسیون فوتبال تیم‌ملی را با مربی بزرگ‌تری از دراگان اسکوچیچ راهی جام جهانی کند و در این وضعیت آیا سرمربی فعلی تیم ملی تمرکز لازم در راستای آماده‌سازی شاگردانش برای حضور در این مسابقات را خواهد داشت، پاسخ داد: اگر بازی با کره‌جنوبی را فاکتور بگیریم، اسکوچیچ در کل نتایج خوبی با تیم ملی کسب کرده است. البته در مرحله نهایی مقدماتی هم مسیر راحت و همواری برای صعود به جام جهانی داشتیم. خیلی ها می‌گویند شاید او در حد سرمربیگری تیم ملی در جام جهانی نباشد اما نمی‌توانم اسکوچیچ را قضاوت کنم. او حدود ۲ سال است در تیم ملی کار می‌کند و با بازیکنان آشنایی دارد.

گروه ایران سخت نیست اما تکلیف اسکوچیچ را مشخص کنند/ تیم ۲۰۰۶ یکدل نبود

بازیکن اسبق تیم ملی اضافه کرد: با توجه به شرایط مالی‌مان نمی‌توانیم سراغ انتخاب مربی تاپ و البته حریفان خیلی بزرگ برای دیدارهای دوستانه تیم ملی برویم اما اگر قرار است اسکوچیچ در جام جهانی هم روی نیمکت تیم ملی بنشنید باید هرچه سریع‌تر تکلیفش را مشخص کنیم تا او بتواند با حمایت اهالی فوتبال، تمرکز خوبی داشته باشد و بهتر برنامه‌ریزی کند.

* تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ اختلافاتی داشت

معدنچی درباره تفاوت تیم ملی فعلی با تیم سال ۲۰۰۶ پاسخ داد: تیم سال ۲۰۰۶ بازیکنان باتجربه، بزرگ و البته جوان‌های خوبی داشت. الان هم بازیکنان خیلی خوبی داریم که در اروپا بازی می‌کنند اما نسبت به گذشته همه چیز از لحاظ کیفیت بازیکنان و ... متفاوت شده است. البته منظور من این نیست که نفرات فعلی ضعیف‌تر هستند. در تیم سال ۲۰۰۶ با وجود بازیکنان خوبی که در اختیار داشتیم یکدلی در تیم وجود نداشت و اختلافاتی در تیم ملی بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 2
    ما آمریکا و برنده ی پلی آف رو میزنیم و احتمال زیاد با انگلیس هم مساوی می کنیم و با هفت امتیاز از گروهمون بالا میاییم
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 1
    ایران نسبت به دیگر تیم های آسیایی خصوصا ژاپن و کره در گروه آسان تری قرار گرفته . اما اگر با سبک بازی های مقدماتی رو درو با اون تیم ها بشیم به هیچ جا نمی رسیم و صعود نمی کنیم . تیم ایران روند بازی اش بسیار کند و تغیر جریان بازی از دفاع تا حمله بسیار زمان بر است . تنها روند فعلی ما برای مقابله با انگلیس و آمریکا بازی اتوبوسی و امید به درخشش طارمی و آزمون است . وگرنه تیم ایران با مربی گری اسکوچیچ نشون داده برنامه خاصی نداره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس