هشدار چراغپور درباره قرعه تیم ملی ایران با اشاره به بازی آلمان و عربستان

کارشناس فوتبال کشورمان می‌گوید که تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ با سه تیم با سه سبک مختلف بازی دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب کار را پیش برد.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور درباره همگروهی ایران با انگلیس، آمریکا و یکی از تیم‌های ، ولز، اسکاتلند و اوکراین در جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: بهتر است مرحله به مرحله تا جام جهانی را برای خودمان تعریف کنیم. یک داده اصلی داریم که گروه‌مان است. دو تیم‌ گروه ما هم مشخص شده و اگر ولز یا اسکاتلند هم صعود کنند از لحاظ شکل بازی فرقی نمی‌کند. در گروهی قرار داریم که انگلیس به‌عنوان یکی از پنج رأس فوتبال دنیا در آن حاضر است. این کشور از چند سال پیش شکل فوتبال خود را حتی در رده باشگاهی  تغییر داده است. انگلیس شکل فوتبالی خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: آمریکا دومین تیم گروه ماست؛ این تیم از منطقه کونکاکاف به جام جهانی آمده که شکل فوتبال آن منطقه «میکس» است. یعنی فوتبال این منطقه ترکیبی از آمریکای لاتین به علاوه اروپای ضعیف شده است. آمریکایی‌ها در کل فوتبال با سوادی بازی می‌کنند و اگر در مرحله مقدماتی در بازی اول مقابل پاناما غافلگیر نمی‌شدند، می‌توانستند به‌عنوان تیم اول یا دوم از گروه‌شان صعود کنند. در نتیجه ما با یک آمریکای بیدار، هوشیار و تغییر کرده مواجه خواهیم شد.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: تیم سوم گروه ما از بین اوکراین، ولز و اسکاتلند خواهد بود. اوکراین و به طور کلی کشورهای بلوک شرق فوتبال‌شان مبتنی بر پاس‌های بلند و دقیق است و سرعت دویدن‌شان با توجه به فرم عضلات شکل می‌گیرد که همراه با خشونت ذاتی در برخوردهای عادی است. در نتیجه ما یک افق مشخص پیش‌رو داریم و باید به فدراسیون فشار بیاوریم تا برای بازی‌ها یک استراتژی مشخص تعریف کند.

چراغپور یادآور شد: حداقل باید سه بازی تدارکاتی در سطح جهانی برگزار کنیم. یک بازی در کلاس اول جهانی و با تیمی در سطح انگلیس و بلافاصله دو دیدار دیگر با سطح‌های مختلف. بعد از دیدار با انگلیس با اوکراین (یا یکی از دو تیم ولز و اسکاتلند) بازی خواهیم داشت که هیچ شباهتی به بازی اول ندارد. در نتیجه تیم ایران یک انتقال سبک بازی اول به دوم دارد که بسیار مهم و حیاتی است. اگر به این موضوع دقت نکنیم ممکن است انسجام تیمی‌مان از هم گسسته شود. اگر بخواهیم از اینگونه مسابقات مثال بزنیم، می‌توانیم به عربستان اشاره کنیم که در یک دوره در دیدار اول ۸ گل از آلمان خورد. اگر خودمان را به جای عربستان بگذاریم و انگلیس را جای آلمان؛ پس شباهت‌هایی وجود دارد که باید به آن دقت و برنامه‌ریزی کنیم.

وی یادآور شد: الان همه چیز مثل شطرنج است و نیاز به استراتژی و برنامه مشخص دارد. توهم نداشته باشیم و بگوییم ما انگلیس را به راحتی و بدون برنامه ریزی می‌بریم. زمانی که به آرژانتین باختیم مردم به خیابان ریختند و شادی کردند؛ تازه آن زمان مربی ما کی‌روش بود. بعد هم گفتیم که بوسنی «خوراک است»؛ اما از همین تیم سه تا خوردیم و بعد هم دیگر کسی حرف نزد. این گروه ما از آن گروه هم متفاوت‌تر است. الان با سه سبک مختلف در یک گروه قرار گرفته‌ایم. انگلیسِ اصلاح شده، آمریکا و یک تیم از بلوک شرق؛ پس ما سه بازی با سه سبک مختلف داریم. ضمن اینکه هر ۷۰ ساعت یک بازی داریم و باید برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی کنیم. باید فدراسیون سه تیم را دعوت کند و هر ۷۰ ساعت بازی با یک تیم را شبیه‌سازی کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نام آشنا IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 0
    ما اگر میفهمیدیم که چرا برای این جناب کارشناس مرغ همسایه غاز است خیلی خوب بود!! در جام جهانی 1978 که برای اولین بار ایران در جام جهانی شرکت کرد با سه تیم پرقدرت و با سه سبک کاملا متفاوت بازی کرد. این تیمها عبارت بودند از هلند و پرو و اسکاتلند. در مجموع ایران راضی کننده ظاهر شد و یک امتیاز کسب کرد. در جام جهانی 1998 ایران با سه تیم المان و یوگسلاوی و امریکا که شکل فوتبالشان کاملا متفاوت بود بازی کرد و 3 امتیاز به دست اورد. در 2018 ایران با سه تیم اسپانیا و پرتغال و مراکش که فوتبالشان نزدیک هم بود بازی کرد و 4 امتیاز کسب کرد. در 2022 برخلاف نظر کارشناس تیمهای انگلیس و آمریکا و ولز و اسکاتلند بازی هایشان به هم نزدیک است . انگلیس و ولز و اسکاتلند همه در یک کشورند! خلاصه اینکه با توجه به سوابق بازی های ایران در جام های جهانی گذشته تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 به گونه ائی دیگر ظاهر خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس