تقریبا تمام زنان جوان انگلیس، آزار جنسی دیده‌اند

گزارشاتی نشان می‌دهد هر فرد صاحب قدرت و شهرت در ساز و کار سینمای ایران از موقعیت خود برای قلدری، تهدید، توهین، تحقیر و تعرض به زنان بهره‌برداری می کند.

به گزارش  مشرق، طی هفته گذشته سمیه میرشمسی دستیار و برنامه ریز سینما از رفتار نامناسب یک بازیگر مرد و مشکلات پشت صحنه زنان در پشت صحنه سینما پرده برداشت این افشاگری باعث شد تا بسیاری از هنرمندان در اینباره به اعتراض بپردازند، زنان دست اندرکار سینما نیز در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

در ماه‌های گذشته زنان در بستری که با همت خود در طی جنبشی علیه خشونت جنسی فراهم کردند، روایت‌هایی حاکی از آزارگری و اعمال قدرت بر زنان در محیط سینما را منتشر کرده‌اند.

گزارشاتی که نشان می‌دهد هر فرد صاحب قدرت و شهرت در ساز و کار سینمای ایران از موقعیت خود برای قلدری، تهدید، توهین، تحقیر و تعرض به زنان بهره‌برداری می کند بی‌آنکه نهادهای قانونی، اصناف خانه سینما، سینماگران و منتقدان آنها را وادار به پاسخ‌گویی و پذیرش مسئولیت کارشان کنند.

ما زنان دست اندرکار سینما اینجا کنار هم جمع شده‌ایم تا به مدد این همبستگی اعلام کنیم؛ هرگونه خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کار از نظر ما محکوم است و برای توقف آن خواستار عواقب قانونی جدی برای متخلفین هستیم.

همچنین این نابرابری جنسیتی موجود در سینمای ایران و عدم وجود نظارتی که عرصه را برای زیاده‌خواهی و دست‌درازی افراد در جایگاه قدرت گشوده است، محکوم می‌کنیم.

به جامعه‌ سینمایی ایران در مورد شدت و گستردگی این آزارها علیه زنان که اکنون برای اولین بار اعتراض به آن به یک فریاد جمعی تبدیل شده است، هشدار می‌دهیم؛ آزارهایی که علی ‌رغم آشکار بودن شان در تمام این سال ها نادیده گرفته شده اند.

در روایت هایی که از تجربه های دردناک زنان در سینمای ایران منتشر شده انواع آزارهایی که زیر چتر خشونت جنسی قرار می گیرند مطرح شده اند از جمله هتک حرمت و الفاظ جنسی و جنسیت زده، سواستفاده از سکوت و تحمل افراد، با به گروگان گرفتن حق کار یا دستمزد، اعمال خشونت جنسی به وسیله تهدید موقعیت کاری قربانی، تماس های بدنی ناخواسته، اصرار و اجبار به عمل حنسی و در نهایت خشونت جسمی و تجاوز.

از طرفی در تمامی این روایت ها که زخم های روانی ناسور شده گویی هم‌سرنوشت را باز می کنند آنچه که به شکل روشنی خودنمایی می کند سیستماتیک بودن این خشونت هاست به این معنا که نه تنها سازوکاری برای بازداشتن فرد صاحب قدرت از ارتکاب به خضونت وجود ندارد بلکه در یک توافق نانوشته اعمال خشونت بر زنان در محیط کاری عادی سازی شده و هیچ عواقب جدی متوجه فرد خشونتگر نیست از همین رو است که آزارگرانی با شهرت و اعتباری که توسط طرفدارانشان به دست آمده، هیچ ترسی از دست بردن به این جرایم ندارند و چنین حاشیه امنی برای آنها باید زنگ خطری جدی برای تمامی افراد جامعه باشد.

چرا که بسیاری از این هنرمندان الگوی نسل آینده سرزمین ما هستند. از طرفی نهادی نظارتی که از افرادی آموزش دیده در مساله خشونت جنسی و آزار کلامی تشکیل شده باشد، وجود ندارد که با اگاهی به باید ها و نبایدهای رفتاری افراد فرادست نسبت به فرودست در یک پروژه و با حساسیت لازم موارد تخلف را بررسی کند.

نه در قراردادهای کاری ذکر شده و نه از طریق اعلان های عمومی به زنان گفته می شود که در شرایط اعمال زور، خشونت و باج گیری عاطفی و جنسی و آزارهای کلامی و توهین و تحقیر از طریق چه ساز و کاری باید اقدام قانونی کنند و در صورت شکایت از فرد خاطی چه حمایت هایی شامل حال آنها می شود و سال هاست که اصناف و اتحادیه ها، جرایمی چنین سنگین بر جان و روان زنان را در پشت درهای بسته و با میانجیگری بین قربای و خشونتگر حل و فصل می کنند البته با حداقل هزینه برای خشونتگر.

در چنین شرایطی و با وجود فضای نابرابر و عدم توازن قدرت و امکانات ما زنان سینماگر در این سال ها تمام توان خود را به کار گرفته که ذهن، خلاقیت و نیروی فیزیکی مان را در جهت سازندگی در این صنعت به کار ببریم و علی رغم آنکه فضای تالیف و عاملیت بر پروژه ها را به میزان زیادی از ما گرفته شده و سهم ما نه تنها از فضای اعمال نظر و تصمیم گیری محدود شده است و سهم ما از اقتصاد این صنعت هم آن سهم کمتر است همچنان بهترین مان را در عرصه ساخت و تولید به کار گرفته ایم.

بدون تردید این ابتدایی ترین حق انسانی یعنی کار در فضایی امن و به دور از قلدری و خشونت و باج گیری جنسی را حق خود می دانیم. به همین منظور تقاضای شفاف خود را از نهادهایی چون اصناف خانه سینما، سینماگران، منتقدان و مخاطبان اعلام می کنیم:

سیستم بررسی شامل کمیته ی مستقل در خانه سینما متشکل از اعضایی با سلسله مراتب قدرت متفاوت اکثریت مطلق اعضا از زنان که در مورد مساله خشونت جنسی و جنسیتی آموزش دیده باشند و با میزان مسئولیت افراد متناسب با قدرت وعاملیت آنها در هر کار گروهی آشنا باشند.

کار این کمیته باید بررسی جرایمی در حوزه خشونت جنسی و جنسیتی باشد. شامل: خشونت جنسی کلامی، باج گیری جنسی یعنی تحمیل هر نوع ارتباط یا عمل جنسی با به گروگان گرفتن دستمزد و تهدید وضعیت شغلی فرد، قلدری و اعمال فشار روانی و ایجاد ناامنی جسمی و روانی، لمس ناخواسته، اقدام به تجاوز و تجاوز.

این کمیته باید یک ساز و کار گزارش دهی در دسترس و راحت برای استفاده همه داشته باشد مانند یک ایمیل یا خط تماس مستقیم با کمیته بررسی و هر گزارش به صورت همزنان به اطلاع تک تک اعضای کمیته رسیده شود. این سیستم موظف است تا به تمام گزارشات رسیدگی کامل کند.

در فرآیند بررسی نام راوی توسط این سیستم باید محفوظ بماند و هر نوع اعلام و شفاف کردن نام و اطلاعات راوی و روایت باید با هماهنگی با راوی صورت بگیرد.

این سیستم باید امنیت راوی را در فرآیند بررسی تضمین کند. نتیجه بررسی و روایت به شورا گذاشته شود و در نهایت به امضای تک تک اعضای کمیته برسد. همچنین در اختیار گذاشتن وکیل و دادن مشورت حقوقی به راویان گزارش ها جهت داشتن امکان دست بردن به انتخاب پیگیری قانونی یکی دیگر از دستور کارای این سیستم است.

ساز و کار حمایتی از طریق اصناف برای ترغیب خشونت دیدگان به مراجعه و اقدام به رسیدگی یکی دیگر از دستور کارهاست. این سیستم باید اکیدا از روش های میانجی‌گری بین آزار دیده و قربانی و به خطر انداختن سلامت روانی قربانی با اجبار او به روبه رو شدن با آزارگر پرهیز کند.

لحاظ شدن وجود این سازوکارها و نحوه استفاده از آنها در قراردادهای کاری.

لحاظ کردن جریمه های نقدی و قراردادن تعلیق از هرگنه فعالیت هنری در مدت زمان تعیین شده توسط کمیته رسیدگی کننده.

ما زنان سینماگر اعلام می کنیم که به احترام راویانی که رنج خود را از خشونت سیستماتیک در این عرصه اعلام کردند برای رسیدن به دستاوردهای عملی در جهت توقف این خشونت ها ایستادگی می کنیم و معتقدیم این پیشنهادها گامی ابتدایی در جهت عملی کردن توقف خشونت جنسی در محیط کاری ما است.

با امید به اینکه هر نیروی بازدارنده ای را که در محیط کاری باعث می شود انرژی، توان و زمانی را که باید صرف خلاقیت و لذت بردن از کارمان کنیم اما صرف فرار و دفع مزاحمت ها و قلدری ها می کنیم با یک همت جمعی متوقف شود و آینده کاری در این عرصه آینده ای امن، عادلانه و به دور از خشونت باشد.»

در تصاویر زیر اسامی امضا کنندگان این بیانیه ذکر شده است.

 زنان سینماگر ایرانی علیه آزارگران جنسی بیانیه صادر کردند

 زنان سینماگر ایرانی علیه آزارگران جنسی بیانیه صادر کردند

 زنان سینماگر ایرانی علیه آزارگران جنسی بیانیه صادر کردند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    23 4
    برخی از خود این افراد نیز باعث آزار جنسی مردان هستند
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      1 3
      ندانسته مثبت زدم
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      19 2
      دنیای عجیبی است !!! بسیاری از همین افراد با بدترین لباس ها در مراسمات سینمائی حاضر می شوند - خیلی از اینها علیه دلسوزان فرهنگی موضع می گیرند - همین افراد با متینگ های انتخاباتی رای جمیعت خاکستری را به سمت افرادلا قید فرهنگی و شیفته بی غیرتی سوق دادند حالا از چی گلایه می کنند ؟؟
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      1 0
      مثل اینکه همین ها بودن
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 1
    بقیه مردم چکار کن فقط سینما و تلویزیون مثلا مزاحمت در همین ساعت و یک ساعت پیش را کدام نهادرسیدگی کند
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    19 1
    نشستن لب گودال ابتذال، با سر و وضع نامناسبی شایسته زن مسلمان نیست، نتیجه‌اش شکستن حرمت زن است، وقتی روی فرش قرمز جشنواره‌ها مانور مد و لباس برگزار می‌شود نتیجه‌اش وقاهت و هوچی‌گری هر دو طرف می‌شه ...
  • حسین US ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    15 0
    به وضوح خودشان میگن محیط سینما فاسد است. سالهاست همه این را میگیم. الان که مد شده این حرفها این بار خودشان اعتراف میکنند
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    11 0
    یعنی همه اینها مورد تجاوز بوده اند؟ پس این همه رفتار فمنیستی اینها هارت و پوت بود؟ با الان هم دارند فیلم بازی میکنند. اکثر اینها خودشان قانون شکن هستند، با مالیات ندادند، یا قانون حجاب را رعایت نکردند، یا تخلف در رانندگی داشتند، یا ... . چگونه ادعای و خواهان قانونمداری هستند؟
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 1
    ماشالا الحمد الله امنیت ....... ازهمه جا درسینما و میباره . وای براین ملت بااین اسوهاش=سلیبریتی.چرا اسم این نجسهارو فاش نمیکنن. هزاران ازین اعلانها چه فایده داره4 روز دیگه باز ادامه خاهدداشت واین دفعه بیشتر وبدتر
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 2
    قابل توجه مسئولان باغیرت
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    23 0
    خدا رحمت کنه فرج الله سلحشور رو وقتی اولین بار این موضوع رو مطرح کرد برخی از همین اسامی امضا کننده علیه ش موضع گرفتن و اگر اشتباه نکنم ازش شکایت هم کردن، حالا بعد از چندین سال به خوداگاهی رسیدن!
    • وطن پرست DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      1 0
      نه اون موقع همین ها تجاوز گر بودن و الان چون مورد تجاوز واقع شدن صداشون در اومد. راستی درمورد بازیگرهایی که دخترشون رو وارد سینما می کنن چی باید گفت؟ مثلا فراهانی ...
  • سیامک DE ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 0
    دنیای حرفه ای سینما و موزیک و همچنین تا حدودی ورزش هیچگونه مرز اخلاقی را نمی شناسند.طرز رفتارها در دنیای کثیف حرفه ای در همه جهان مشابه یک دیگرهستند.و اکثریت افرادی که در این مکانها مشغول هستند به علت فشارها و آزار و اذیت ها و آسیب های شدیدی که می بینند به افسردگی و اختلالات بسیار شدید روحی و روانی دچار میشوند
  • سیامک DE ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 0
    دنیای حرفه ای سینما و موزیک و همچنین تا حدودی ورزش هیچگونه مرز اخلاقی را نمی شناسند.طرز رفتارها در دنیای کثیف حرفه ای در همه جهان مشابه یک دیگرهستند.و اکثریت افرادی که در این مکانها مشغول هستند به علت فشارها و آزار و اذیت ها و آسیب های شدیدی که می بینند به افسردگی و اختلالات بسیار شدید روحی و روانی دچار میشوند
  • US ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    11 0
    یعنی همه این علیا مخذرات تجربه تلخ دارند! بعد به شهید اعتراض می کردند. اما مگر ماهیت سینما جز خود نمایی، اختلاط زن و مرد و شکستن ابتدایی ترین حریمها است؟ خودشان خواسته اند.
  • سجاد IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    9 2
    گوشت رو جلو گربه نمایش میدن،بعد هم انتظار دارن گربه چشمش رو ببنده،حاشا خیال باطل یا این ها به حجاب و دستورات اسلام برگردند و از بی حجابی ، ناز و کرشمه و خلوت با نامحرم چه در محیط کار و چه در محیط های خصوصی دیگر اجتناب کنند،یا طبیعتاً منتظر تعرض از طرف مردان ناپاک باشند .چه در محیط کار و چه در محیط خصوصی‌
  • روشن IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    8 0
    تا دیروز که تفکیک محدوده فعالیت زنان و مردان نوعی ارتجاع بود. این نتیجه عادی انگاری روابط زن و مرد نامحرم است. آیا این امضاء کنندگان محترم قائل به حدود شرع و عرف در روابط زنان و مردان هستند؟ یا نه این نوعی فرار به جلو و انداختن تقصیر برخی لجام گسیختگی که بعضاً بصورت گسترده در همایش ها و جلسات مختلط سلیبریتی ها منتشر میشد است؟ خواهشمندم نظرات و مصاحبه های برخی از این بازیگران همراه با عکسهای نشر داده شده در کانالهای خودشان را برای تنویر افکار عمومی پخش کنید تا حداقل یک آسیب شناسی دقیق صورت گیرد. در ضمن آندسته افراد سوء استفاده کننده از زنان را در عرصه بازیگری را هم نام برده و بر علیه آنان طبق قانون طرح شکایت و دعوا در محاکم قضایی نماید تا این نوع اعتراض ها فقط نوعی سیاه نمایی و کلی گویی تلقی نشود. البته متاسفانه برخی از امضاء کنندگان این بیانیه حتی با حرکات موزون در ستاد تبلیغاتی ادوار گذشته جریانات لیبرال مسلک داخلی و کشف حجاب کرده در داخل و خارج مسبوق به سابقه هستند.
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    من طرفدار پر و پا قرص جمهوری اسلامی و نظام هستم اما این مسله لکه ننگی بر دامن نظام اسلامی خواهد بود چون راهکار جدی برای شکایت و پیگیری ار فرد خاطی وجود ندارد بارها گفته شده اما اقدامی صورت نگرفته است
  • احسان صادقی IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 4
    دولت مردمی، توجه،توجه
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 0
    عجب! همزمان با تجمع و فلفل پاشی مشکوک‌ به بانوان در ورزشگاه مشهد اینها هم یادشان آمد بیانیه با این‌همه امضا صادر کنند!!!؟ چه پروژه ای در حال اجراست؟ حذف از جام جهانی به بهانه زن آزاری یا تحریم های جدید یا زمینه اغتشاش یا همه؟
  • ناراضي وضع موجود IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    9 0
    جرم جنسي حتما محكومه بر منكرش لعنت اما اين امضاكنندگان هم تعهد ميدهند رفتار و سر و وضع خودشون مثل آدم درست كنند تا قضيه از بيخ درست بشه مشكل اختلاط نامحرم را چجوري ميخواهيد رفع كنيد يكطرفه به قاضي برويد همين آش و همين كاسه خواهد بود
  • نعیم IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    5 0
    سلام ده سال پیش وقتی آقای سلحشور اون عبارت معروف «سینمای ایران فاحشه خانه است »رو گفتند ؛خیلی از همین به اصطلاح خانم های بازیگر منکر این مساله بودند و علیه ایشان شکایت کردند. خلاصه اینکه وقتی این افشاگری‌ها مد نبود ما افشاگر داشتیم. خدا روح آقای سلحشور رو قرین رحمتش کند. مرد بود و جلوی هرزگی ها یک تنه وایستاد و خیلی اذیت شد. خوبه اخبار ده سال پیش و اظهارات ایشون رو با حرف های اون موقع و امروز این جماعت زنان هنرپیشه رو مشرق نیوز یک بار دیگه بازنشر بده.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    8 1
    وقتی دستها تا آرنج در بیرون هست مانتو‌ جلویش باز هست و از مچ پا تا بالای کمر در بیرون هست لباسها ساپورت هست موها ی رنگی لبهای رنگی همگی بیرون هست کفش‌های پاشنه بلند... انتظار دارید مردان وسوسه نشوند؟ هرچند کار مردان هم به شدت غیر عقلانی و هوسرانی کامل هست
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    آقایون و خانمهای تابع قانون و عرف و شرع حواسشون باشه که عین metoo# این تشکل شروع به تهمت زدن های بدون مدرک به کارگردانان و هنرپیشه ها و عوامل دیگر مذکر این صنعت جهت اخاذی یا تسویه حسابهای شخصی قبلی نشه و گرنه این تشکل جای نیروی انتظامی، دادسرا، دادگاه، دادستان، قاضی و اجراکنندهٔ حکم را خواهد گرفت و از اون طرف هم امثال مصی وز وز و مهناز افشار و غیره به اینها خط میدن تا تو مملکت مشکل درست کنن. از همین الان نقشهٔ اینها برای من یک نفر که کاملأ واضحه حالا خود دانید!!!!
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    البته تا وقتی که کار باشه صدایی از کسی در نمیاد اما الان که اکثر فیلمها با محوریت سوپراستارهای مرد ساخته میشه و جا برای زنهای بازیگر و به ویژه قدیمی ترها نیست یک دفعه یاد صدور بیانیه میفتن
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    فکر کردم طبق معمول سینمای هالیوود و حواشی اون سینمای آزارگر جنسی را نقد کردید اما وقتی دیدم قضیه داخلیه گفتم استغفرالله
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 0
    اصولا فرق سینمای ما با غرب اینه که اتفاقات پشت صحنه سینمای ما شبیه به اتفاقات متن فیلمهای اوناس و بالعکس
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    خوب چکاریه که در فیلمهایی که هر لحظه احتمال غلط اضافی وجود دارد بازی کنیم؟ سینما یعنی عادی شدن روابط زن و مرد و اوج بی تفاوتی به حدود زندگی شخصی
  • روزبه IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 0
    جهانی امن با مسؤلیت پذیری بدور از سوء استفاده از قدرت! این جمله چه ارتباطی به فضای حاکم بر روابط غیر اخلاقی بعضی از بازیگران در عرصه سینما داره؟ جمله آخر بیانیه بایستی معطوف به موضوعات اخلاقی و رفتار عوامل عرصه سینما می بود نه عرصه سیاست! مشخصا برخی از بازیگران بایستی متوجه می بودن وقتی در سینما بنام فیلم در حال ترویج شوخی های جنسی و روابط غیر اخلاقی هستن(مثلا فیلم فروشنده اصغر فرهادی) حتما هم از این ناحیه آسیب می بینن، شما جامعه رو آلوده کن ولی انتظار هم نداشته باشه آسیب نبینی! انتظار نابجا!
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      4 0
      یارو تو سریال هرشبی هی دم بدم قربون صدقه زن مردم میره و هی مکرر میگه "تو 80 کیلو عشقی" !!!!!!! با مخفی کردن کثافت و پلشتی مشکل حل نمیشه. مشکل """مزمن""" میشه و یهو انفجار.
  • محمد IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    دو حالت احتمال داره. یا وضع به اون خرابی نیست و برنامه، تخریب ویرانگر وجهه فرهنگی ایرانه.یا واقعا وضع خیلی خرابه
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    خداوند رحمت کند آقای سلحشور را که زنگ خطر را چند سال قبل به صدا در آورده بود
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 0
    بدبختی اینه که این خانم های بازیگر خودشون هم باعث اذیت و آزارهای جنسی علیه خودشون هستن. بی حجابی ها و بدحجابی هایی که بسیاری از این خانم ها از اون تحت عنوان آزادی و جمله معروف ( حجابم به خودم مربوطه! ) یاد می کنن دقیقا به ضرر خودشون تموم میشه و متجاوزین رو نسبت به اونها جری تر می کنه. کاش قدر و منزلت واقعی خودشون رو می دونستن و انقدر جلوه گری و خودنمایی نمی کردن تا بیشتر در امان می موندن. با بدحجابی هاشون دارن لطمات زیادی به فرهنگ و اعتقادات مردم مخصوصا جوونا می زنن و به نظرم چوبش داره تو چشم خودشون هم می ره با همین اذیت و آزارهایی که ازش شاکی هستن. حالا کو گوش شنوا؟!؟!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    جالبه که هیچ کدوم از رسانه های اصلاح طلب به این موضوع نپرداختنه
  • موسوی US ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    باز شور حسینی برشون داشت
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    آفرین . امیدوارم مسئولین دولتی و صنفی اقدامات بازدارنده رو اعمال و اطلاع رسانی رسمی کنند .
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 0
    خدا رحمت کنه آقای سلحشور رو آمد از این خانمها دفاع که ولی همه بهش حمله کردند . انشاالله محیط سینمایی ما با همت آقای رئیسی از این آلودگیها هرچه زودتر پاک بشه
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 2
    فقط سینما نیست بقیه خانم ها چکار کنن از دست هرزه ها.‌آیا نباید یک نهاد پاسخگو باشد؟
  • رضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    آخ آخ. بميرم براى زنان سرزمينم ! مگر نه اين است كه اينها هم حكم خواهر و مادر خودمان را دارند ؟! مردان با شرافت كه بجاى خود كدام مرد بى شرف و حتى بى سر و پائى ميپذيرد كه با زنان سرزمينش مثل حيوان برخورد كنند ؟! اُف بر شما شياطين خوك صفت كه براى لحظه اى شهوترانى اصول اخلاقى و انسانى را ناديده ميگيريد
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      5 0
      به زنان سرزمین بگو حدود شرعی محرم و نامحرمی رو رعایت کنن تا آسیب نبینند در آن صورت تو هم نمی‌خواد براشون بمیری!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    9 1
    بجای بیانیه صادر کردن حجابتونو رعایت کنید خوش و بش و بگو بخند با همکار مردتون نداشته باشید تا مورد آزار قرار نگیرید در دیزی رو باز گذاشتین بعد اعتراض میکنید گربه دست درازی کرد؟!
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    خدا بیامرزه فرج الله سلحشور رو وقتی گفته بود در سینمای ایران فساد بیداد میکنه ، به همه این جماعت بر خورده بود. بعضی از این امضا کنندگان هر آنچه دهنشون رسیده بود به بنده خدا گفتند. اگه اون روز همراهی و افشاگری میکردن شاید تا الان این مفاسد در سینما کمتر شده.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    چجوریه وقتی با اون لباس ها میرن جلوی طرف، می خواد به هر نحوی بگن بیاین به ما کار بدین و فلان عیبی نداره! بعد اینجا اعتراض میکنین؟ شما چرا دست رد همه به سینشون نمی‌زنیم؟ هان؟ نه دیگه در ظاهر اعتراض و در پشت حمایت
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    شخصا وقتی به رفتار بخشی از زنان با هم نگاه می کنم احساس می کنم به تماشای مستندهای راز بقا نشسته ام.زن هایی که برای آویزان شدن از یک مرد و تصاحبش روح، شخصیت و گاهی جسم یکدیگر را می درند.زن هایی که تنشان را نردبان پیشرفتشان می کنند.....آنقدر که زنها علیه یکدیگرند مردها علیه زنها نیستند. به نظرم زنها باید بیانیه دادن را اول علیه خود شروع کنند..چیستا یثربی خوب نقاب از جماعت بالماسکه پوش برداشت....
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    بعضی اسم ها دو بار نوشته شده بود .یعنی بیشتر معترض هستن ! خخ و اینکه انگار بقیه اهل سینما و تی وی مشکلی با قضیه ندارن .یا ترجیح دادن صدایی ازشون در نیاد
  • س، ن IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 0
    این متنو خطاب به خانومایی که اسمشون تو بیانیه س می‌نویسم ، در سینما چه خبر است؟ واقعا دارین از ما میپرسید؟ حاکمیت که جرات نمیکنه به شما سلبریتی ها بگه بالای چشمتون ابروعه ، هوچی بازی و کولی بازی براش درمیارید ، سینمای ما خیلی وقته دست جماعت غرب پرستو لیبراله ، درسته سینمامون قاعده و قانون نداره اما مقصرش کیه ؟ مقصرش خودتونید که هر هنجارشکنیی کردید و ما بهتون تذکر دادیم بهمون برچسب امُل بودن و مریض بودن و عقب مونده بودن زدید و کار رو به این جا رسوندید ،حالا هم خودتون و سینماتون
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      3 0
      حرف حق زدی .موافقم
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    اگر بازیگران زن با پوشش مناسب ظاهر شوند کسی به آنها تجاوز نمی کند ، خودشان را عرضه می کنند و می خواهند مصون هم بمانند. این خودخواهی است.
  • مجید IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    ماجرای این خانم ها که خودشون مروج فساد در جامعه هستن ماجرای اقا دزده هست جلوتر از همه میدوید و فریاد میزد ای دزد ای دزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس