کد خبر 1356728
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲
دارویی برای کاهش احتمال مرگ و میر از کرونا

تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد که مصرف آسپرین در ۲۴ ساعت اول پس از بستری شدن فرد مبتلا به نوع شدید کووید ۱۹ در بیمارستان باعث کاهش ۱.۶ درصدی احتمال مرگ ناشی از این بیماری می شود.

به گزارش مشرق، پیش از این می دانستیم که می توان از آسپرین برای کمک به کاهش درد و تورم، جلوگیری از تشکیل لخته های خون و درمان حوادث عروق کرونر مانند حمله قلبی و سکته استفاده کرد.

پژوهش های جدید نشان می ‌دهد که آسپرین همچنین می ‌تواند به کاهش خطر مرگ در بیماران بستری در بیمارستان که به طور جدی ‌تری تحت تأثیر کووید ۱۹ هستند، کمک کند.

محققان دانشگاه جورج واشنگتن با مطالعه بیش از ۱۱۲ هزار نفر از بیماران مبتلا به نوع شدید کووید ۱۹ در ۶۴ مرکز بهداشتی در ایالات متحده، دریافتند افرادی که در ۲۴ ساعت اول پس از بستری شدن به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان آسپرین دریافت کرده اند، ۱.۶ درصد کمتر از افرادی که آسپرین دریافت نکرده اند، در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

دکتر جاناتان چاو (Jonathan Chow)، دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن و محقق ارشد این پروژه تحقیقاتی در این رابطه گفت این یافته‌ ها نتیجه ۱۵ ماه کار پژوهشی است و سومین مطالعه مربوط به استفاده از آسپرین جهت درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان به حساب می آید.

تاکنون چندین روش درمانی برای درمان بیماران بستری در بیمارستان که از موارد شدیدتر کووید ۱۹ رنج می برند توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شده است.

داروی ضد ویروسی رمدسیور اولین دارویی بود که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای بیماران ۱۲ ساله و بالاتر تأیید شد.

رمدسیویر به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در سراسر بدن شناخته شده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده همچنین داروی Actemra که یک آنتی بادی مونوکلونال است و برای درمان بیماری های التهابی مختلف استفاده می شود را برای درمان کووید ۱۹ نیز تأیید کرد.

پلاسمای نقاهت همچنین یکی از روش‌ های درمانی است که آنتی‌ بادی‌ هایی را ارائه می ‌کند که با کووید ۱۹ مبارزه کرده و التهاب را کاهش می ‌دهند. علاه بر اینها، بارتی سیتینیب و کورتیکواستروئیدها نیز برای کاهش التهاب شناخته شده اند.

شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله JAMA Network Open منتشر شده و قابل دسترس است.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    سه سال است که انواع و اقسام داروها از سرطانی و اسپری و.... و حتی مدفوع فرد درمان شده را به مردم تجویز کرده اند اما حاضر نیستند یکبار نتیجه انواع داروهای طب ایرانی و اسلامی را ببینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس