وزیر اقتصاد: مالیات ستانی هوشمند تنها راه رسیدن به اقتصاد شفاف و دانش بنیان است

وزیر اقتصاد گفت: نظام مالیات ستانی هوشمند تنها راه رسیدن به اقتصاد شفاف و دانش بنیان است و بستر آن از نظر قوانین برای سازمان امور مالیاتی کشور فراهم شده است.

به گزارش مشرق، سیداحسان خاندوزی در بازدید از مرکز اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در جمع کارکنان و مدیران این مرکز افزود: در نوع نگاهی که دولت در مسئله مالیات ستانی دارد بی شک بخش معاونت مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات قلب تحولات مالیاتی محسوب می‌شود و هر قدر که ضربان این قلب آهنگ منظم، دقیق و شمرده تری داشته باشد، کمک می‌کند مجموعه اطلاعاتی که به مثابه خون این سیستم به شمار می‌رود، (چه در ستاد و سازمان و چه در استان‌ها و لایه‌های مختلف سیستم مالیات ستانی)، گردش درست تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که تشخیص‌ها واقع گرایانه‌تر و قطعی شدن‌ها عادلانه‌تر باشد، اظهار داشت:، چون ما در این مسیر باید هر دو طرف یعنی هم مردم و هم دولت را در نظر بگیریم و اگر قرار باشد این مجموعه ایده آل کار کند، باید تلاش کنیم که از یک طرف امکان فرار مالیاتی و از طرف دیگر هم امکان اجحاف به حق مؤدیان مالیاتی به حداقل برسد.

خاندوزی در ادامه گفت: به همین دلیل از رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خواستم که اولین دیدار سال نو را با مجموعه فناوری اطلاعات در حوزه مالیاتی شروع کنیم. اولاً تشکر و خدا قوت عرض می‌کنم، بابت تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته است و ثانیاً ذکر این نکته را ضروری می‌دانم که نیازمند یک برنامه اصلاح بسیار جدی و اساسی هستیم که باز آن برنامه شماست که قلب برنامه تحول مالیاتی کشور محسوب خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه هیچ راهی به سمت اقتصاد شفاف و دانش بنیان وجود ندارد مگر از معبر نظام مالیات ستانی هوشمند، افزود: امیدوارم تلاش‌ها و زحمات همکاران در این حوزه، با قدرت بیشتر، سرعت بالاتر و کیفیت افزون تری ادامه یابد و شاهد افزایش میزان تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه قوانین موجود انصافاً در این چند سال اخیر بستر فوق العاده‌ای برای عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور فراهم کرده است و قبل از سال‌های ۹۴ و ۹۵ چنین امکانی برای سازمان امور مالیاتی کشور وجود نداشت، اما در طول این پنج، شش سال اخیر عمده اختیاراتی که به لحاظ قانونی نیاز بود، اعطاء شده است، هرچند در پیاده سازی‌ها همانطور که دوستان هم اشاره کردند، همچنان عدم همکاری‌ها و نقص‌هایی وجود دارد، اما باید در این خصوص هم کمک کنیم که این نقائص هم به حداقل ممکن برسد.

خاندوزی با اشاره به اینکه، به لحاظ دسترسی دیگر بهانه‌ای وجود ندارد، تأکید کرد: از این به بعد، قدرت پردازش و هوشمند شدن نوع نگاه سازمان امور مالیاتی کشور است که تعیین کننده خواهد بود و بنابراین انتظار می‌رود با توجه به این فرصت و امکان ویژه‌ای که در سال‌های اخیر فراهم شده، همکاران سازمان امور مالیاتی هم تلاش ویژه و خروجی چشمگیر تری داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    اللهم انصر جیوش المسلمین و عساکر الموحدین اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین حدود 100 سال است که دلالان در همه صنف ها و پزشکان و ... مالیات نداده اند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس