کد خبر 1356069
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
باتل آویوعلیه ایران هماهنگیم/راهبرد ماتغییر نظام سیاسی روسیه نیست

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری با همتای اسرائیلی با بیان اینکه کشورش راهبردی برای تغییر نظام سیاسی روسیه ندارد، گفت که واشنگتن به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای متعهد است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «یائیر لاپید» همتای اسرائیلی خود در قدس اشغالی با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران گفت: ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم و همیشه در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران با تل آویو هماهنگیم و توافق داریم که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

وی افزود: مداخلات منطقه‌ای ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای افزایش یافت. اگر ایران به تهدید متحدان ما در منطقه ادامه دهد، به مقابله با این کشور ادامه خواهیم داد. تعهد واشنگتن به اصل اساسی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تزلزل ناپذیر است.

بلینکن در رابطه با تحولات اوکراین ادامه داد: از میانجی گری نخست وزیر اسرائیل برای حل بحران اوکراین و محکومیت حمله روسیه به اوکراین توسط وزیر خارجه اسرائیل قدردانی می‌کنیم. با اروپا درباره کاهش وابستگی به گاز روسیه و تشدید تحریم‌ها علیه این کشور به علت حمله غیر قابل توجیه به اوکراین توافق داریم. ما شاهد اتحاد مواضع اروپا در قبال تحولات اوکراین بودیم و در کنار مردم این کشور هستیم. ما راهبردی برای تغییر نظام سیاسی در روسیه نداریم و این مسئله به مردم روسیه بستگی دارد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به عملیات اخیر نیروهای یمنی در عمق خاک سعودی گفت: ما منافع مهمی در خاورمیانه و شمال آفریقا داریم و به محافظت از آنها ادامه خواهیم داد. حملات حوثی ها به عربستان را محکوم می‌کنیم و به مقابله با تهدیدات ایران علیه شرکای منطقه‌ای خود ادامه می‌دهیم. ایران در پشت حملات حوثی ها قرار دارد که غیرنظامیان را در عربستان سعودی و امارات هدف قرار می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا به تحولات در فلسطین اشغالی هم پرداخت و افزود: می‌خواهیم از روند عادی سازی روابط با اسرائیل برای تشکیل دو دولت استفاده کنیم. عادی سازی روابط به یک امر طبیعی تبدیل شده است و ما در تلاش هستیم تا کشورهای بیشتری را به توافقنامه ابراهیم ملحق سازیم. دیدارهای من با رهبران فلسطینی به راه‌های کاهش تنش‌ها، به‌ویژه در ماه رمضان خواهد پرداخت. ما کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها را افزایش خواهیم داد و از بخش خصوصی در فلسطین حمایت خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    چه متحدی ول معطل اید
  • محمد IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    چه غلطهای زیادی،اتحادشما مثل این این ضرب المثل است که میگویند.کوری که عصا کش کور ،دگراست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس