کد خبر 1355916
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
صنعا:عربستان جدیت خود برای صلح را ثابت کند

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که عربستان سعودی با توقف تجاوز، رفع محاصره و خارج کردن نیروهای بیگانه از یمن به ابتکار صنعا پاسخ مثبت دهد.

به گزارش مشرق، محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت:رژیم سعودی از طریق تعامل مثبت با ابتکار صلحی که مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد جدیت خود در حرکت به سمت صلح را ثابت کند.

عبدالسلام افزود: از همین رو عربستان سعودی باید آتش بس را پذیرفته و با رفع محاصره یمن نیروهای بیگانه را از خاک این کشور خارج کند. رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه جمعه از آتش بس یکجانبه سه روزه با عربستان سعودی خبر  داد و گفت همه حملات زمینی، هوایی و دریایی نیروهای مسلح یمن علیه عربستان سعودی به مدت سه روز متوقف می شود و در جبهه های داخلی هم عملیات های هجومی در این مدت به حال تعلیق در می آید.

ساعاتی قبل‌تر رئیس شورای عالی سیاسی یمن از آتش بس یکجانبه و سه روزه نیروهای مسلح این کشور در همه جبهه‌های داخلی و برون مرزی خبر داد و گفت که اگر ائتلاف سعودی همه حملات و تجاوزش علیه یمن را متوقف کند این آتش‌بس نهایی می‌شود.

المشاط ضمن اعلام توقف حملات در عموم جبهه های میدانی یمن طی سه روز گذشته گفت: اگر عربستان همه نیروهای خارجی را از خاک و آب ما خارج کند و حمایت خود را از شبه نظامیان بومی در کشور ما متوقف کند، ما توقف درگیری‌ها را به یک تعهد نهایی تبدیل می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عدی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    بیش از این نمی تواند ثابت کند لین همه جنایت برای ثابت کردن جدیت در صلح دوستی کافی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس