کد خبر 1355856
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
.

مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر با شروع دور جدید مذاکرات هسته ای،‌ تهدیدات لفظی خود بر علیه ایران را افزایش داده و مدعی هستند که آماده اقدام نظامی بر علیه ایران هستند.

سرویس جهان مشرق _ مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به منظور اثر گذاری بر جریان مذاکرات هسته ای در وین، در یک شو تبلیغاتی مضحک و متوهمانه،‌ مکررا ایران را تهدید به اقدام نظامی مستقیم بر علیه تاسیسات هسته ای کرده اند که به گفته کارشناسان و تحلیلگران صهیونیستی، این اظهارات، چیزی جز تهدیدات تو خالی و دور از واقعیت نمی باشد.

به گفته تحلیلگران عبری زبان، مقامات اسرائیلی میدانند که در صورت هرگونه اقدامی نظامی بر علیه ایران، هیچگونه حمایتی از سوی غرب و آمریکا نخواهند داشت، چراکه آنها حاضر نیستند خود را به خاطر یک اقدام احمقانه از سوی اسرائیل،‌ به دردسر بیندازند و وارد یک جنگ خطرناک شوند. این مسئله به صورت واضحی پس از عدم کمک غرب و آمریکا به اوکراین در مقابل روسیه مورد توجه صهیونیست ها قرار گرفت و آنها این موضوع را در رسانه های عبری زبان برجسته کردند که در صورت هرگونه اقدامی در مقابل ایران، همچون اوکراین ما نیز تنها خواهیم بود.

از سوی دیگر، مقامات نظامی اسرائیل به صورت کاملا روشنی میدانند که در صورت شروع درگیری میان ایران و اسرائیل، دامنه جنگ محدود به ایران نخواهد بود و تمام متحدان و سازمان های نظامی محور مقاومت وارد درگیری با اسرائیل خواهند شد که مهم ترین آنها حزب الله لبنان است.

در همین رابطه، یائیر گولان، معاون وزیر اقتصاد و صنعت و عضو کنست اسرائیل و سرلشکر سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت:

«مسئله برنامه هسته ای ایران، داستان حمله به برنامه هسته‌ای عراق در سال ۸۱ نیست، یا داستان حمله به تاسیسلا هسته‌ای سوریه در سال ۸۷ نیست، ایران کشوری است که در حال حاضر زیرساخت های هسته ای توسعه یافته خوبی در بسیاری از سایت ها دارد. من وارد تمام جزئیات نمی شوم. این مسئله یک برنامه طنز تلویزیونی نیست و باید بگویم کار ما تمام شده است. به همین دلیل است که اسرائیل باید با ابرقدرت ها همکاری کند چرا که به تنهایی نمی تواند کاری در مقابل ایران  انجام دهد.»

اذعان صهیونیست‌ها به عدم توانایی اقدام علیه ایران
یائیر گولان : اسرائیل به تنهایی قادر به رویارویی با ایران نخواهد بود

پیش از این دنی ستیرونوویچ،‌ کارشناس صهیونیستی و مسئول سابق ایران در بخش تحقیقات واحد اطلاعات ارتش اسرائیل، در ارتباط با تهدیدات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی به منظور انجام اقدام نظامی بر علیه ایران اینگونه گفته بود :

«داستان حمله به ایران، فقط توانایی ضربه زدن به سایت های هسته ای محافظت شده و صرفا دریافت یک پاسخ از ایران نیست. اینجا صحبت از شروع یک جنگ سخت و شاید غیر قابل تحمل برای اسرائیل در برابر دیگر عناصر محور مقاومت متحد ایران است که در سال های اخیر رشد معناداری داشته اند. اگر اسرائیل تصور می کند که برای اقدام نظامی مشروعیت سیاسی دارد،‌ اشتباه می کند. کشورهای دنیا از جمله ایالات متحده، حق غنی سازی ایران را به رسمیت می شناسند، بنابراین رویکرد اسرائیل برای "غنی سازی صفر"، واقع بینانه نیست.

مادامی که ایران بمب اتمی نمی سازد و تا زمانی که این سایت ها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی نظارت شوند، هیچ کس حتی آمریکا از حمله اسرائیل به ایران حمایت نخواهد کرد. هیچ راه حل جادویی برای برنامه هسته ای ایران وجود ندارد. آنچه که در دهه گذشته درست بود، این بود که در ایران با یک برنامه هسته ای نسبتاً ضعیف روبرو بودیم؛ چیزی که در حال حاضر بدون تردید درست نیست. برای اسرائیل در مقابل ایران تنها گزینه های نامطلوب موجود است و گزینه های خوبی وجود ندارند. این امر، نتیجه سیاست گذاری شکست خورده ای است که بر اساس فرضیه های غلط پایه گذاری شده بود. در نتیجه اسرائیل اقداماتی را انجام داد که به جای اینکه ایران را به عقب براند، آن را به پیشروی در برنامه خود سوق داد. بهتر است از اتفاقات گذشته و در اصل از تغییرات عمیقی که در برنامه هسته ای ایران رخ داده است، درس بگیریم.»

وب سایت عبری زبان "تایمز اسرائیل" درباره کاهش بازدارندگی اسرائیل در مقابل ایران نوشت است :

«با گذشت زمان مشخص می شود که اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را در برابر ایران از دست داده است. دلیل عمده آن مربوط به تهدیدهای مکرر درباره حمله نظامی احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران است، بدون اینکه اتفاقی در واقعیت رخ دهد. کشورهای جهان و ایران دیگر به تهدیدات و هشدارهای اسرائیل عادت کرده اند و این تهدیدات دیگر آن هارا نگران نمی کند. اسرائیل وقتی یک تهدید را مدام تکرار میکند و آن را تبدیل به یک موضوع منسوخ شده و فرسوده تبدیل میکند، در حال نشان دادن ضعف از خود است. دشمنان شما دیگر هشدار ها را جدی نمیگیرند و این تهدید ها تبدیل به یک مسئله پیش پا افتاده شده و بازدارندگی خود را از دست میدهند. ایران مدت‌هاست از «خط قرمزی» که اسرائیل برایش در موضوع هسته‌ای تعیین کرده، عبور کرده است و هیچ اقدامی از سوی دولت نتانیاهو یا دولت بنت انجام نشده است تا ایران را از ادامه مسیر خود باز دارد، به جز چند عملیات مخفی ناکافی.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    9 6
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    13 1
    دشمن رو هرگز دست کم نگیرید!!!
    • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 0
      به نظرت مثبت دادم ولی برای شهدای ما در این 44 سال مهم نبود دشمن چه برتری های تسلیحاتی داره بلکه مهم تر آن است که آنها خدا را داشتند و پیروز شدند ما نیز ادامه دهنده صراط آنان باشیم زنده باد رهبر زنده باد یمن
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    بروید سراغ قدرت نظامی که از برجام آبی گرم نمیشود.
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 0
    به قول مقام معظم رهبری که فرمودند من به آمریکا هیچ اعتمادی ندارم، به نظرم نباید گول دولت آمریکا و هم پیمانانش را خورد چون آنها گرگ های درنده در لباس میش هستند.
  • DE ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    این صهیونیست های جنایتکار زر زیادی نزنن! هرایرانی بیاد یک تف بندازه شما رو سیل برده !
  • زهرا IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    مطلب خوبی بود مرسی
  • شیخی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    پیش بسوی بمب اتم و محافظت از کشورهای همسو و محور مقامت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس