کد خبر 1355611
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
نسل کشی مدرن در سرزمین بومیان آمریکا/کانون آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا کجاست؟

بومیان، سرخپوست‌ها و لاتین تبارها در آمریکا در سکوت رسانه‌ها و مجامع حقوقی قربانی آزمایش‌های هسته‌ای دولت این کشور می‌شوند.

به گزارش مشرق، سرزمین بومیان آمریکا در دهه‌های گذشته به سایت آزمایش‌های هسته‌ای دولت این کشور مبدل شده تا کاخ سفید نسل کُشی مدرنی را رقم بزند.

به گزارش «گلوبال تایمز، نشنال جئوگرافیک و اکسیوس»، انجام ۹۰۰ آزمایش هسته‌ای در سرزمین بومیان آمریکایی سبب شده تا این کشور لقب بمباران شده‌ترین کشور جهان و بومیان آمریکایی اصلی‌ترین قربانیان بمباران هسته‌ای نام بگیرند.

آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا در اراضی بومیان شوشونی در «نوادا» از سال ۱۹۵۱ آغاز و سبب شد تا این قبیله بومی در آمریکا لقب «بمباران شده‌ترین قوم روی زمین» را در «بمباران شده‌ترین کشور جهان» از آن خود کند.

براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۰۹، آمریکا در چهار دهه گذشته ۹۲۸ آزمایش اتمی را در این منطقه انجام داد که حدود ۱۰۰ مورد آن‌ها در جو و بیش از ۸۰۰ مورد آن در زیر زمین رخ داد؛ این آزمایش‌ها در نهایت ۶۲۰ کیلوتن بارش هسته‌ای در پی داشت.

برای درک حجم این بارش هسته‌ای باید نگاهی به بارش هسته‌ای «هیروشیما» ژاپن در سال ۱۹۴۵ داشت.

بمباران این شهر در جریان جنگ جهانی دوم سبب بارش هسته‌ای به حجم ۱۳ کیلوتن شده بود.

آیا آمریکا مجوز اجرای آزمایش هسته‌ای در اراضی بومیان را دارد؟

«شوشون» ‌ها در سال ۱۸۶۳ پیمان «دره روبی» را با هدف صلح و دوستی با دولت آمریکا امضا و حقوق خاصی را به آن واگذار کرد تا بتواند در اراضی خود به زندگی ادامه بدهد.

طبق پیمان مذکور، «شوشون» که سابقه زیست ده هزار ساله در اراضی خود را داشت، همچنان مالک این اراضی باقی خواهد ماند، اما به دولت آمریکا اجازه می‌داد در ازای منافع اقتصادی، پست‌های نظامی و معادن معدنی را در آن اراضی ایجاد کند.

آن چه مشخص است آن‌ها قطعا معاهده‌ای را امضا نکردند که به نابودی نهایی آن‌ها ختم شود.

علاوه بر قبیله «شوشون»، قبیله سرخپوست «ناواهو» نیز قربانی آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا شد.

مردم این قبیله عمدتا با دستمزد اندک در معادن اورانیوم محلی کار می‌کردند، اما اطلاعی در مورد مخاطره آمیز بودن استنشاق غبار اورانیوم یا در معرض تشعشات آن قرار گرفتن، نداشتند.

ضمن این که ریختن زباله‌های هسته‌ای به رودخانه محل سکونت «ناواهو» نیز فاجعه آفرید و گزارش رادیوی عمومی ملی آمریکا نشان می‌دهد که «ناواهو» به دلیل ورود بزرگ‌ترین مواد رادیو اکتیو تاریخ آمریکا در حال فروپاشی است.

با وجود تاکید آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا بر پاکسازی منطقه مذکور، هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

اکنون با بررسی‌های بیشتر مشخص شده که مردم «ناواهو» از نرخ بالاتری از سرطان، بیماری‌های کلیوی، قلبی و عروقی و نیز نقایص بدو تولدی رنج می‌برند؛ زیرا علاوه بر کار در معادن رادیو اکتیوی، منطقه محل زندگیشان نیز به دلیل وجود معادن اورانیوم آلوده شده است.

لاتین تبارها و اسپانیایی تبارهای ساکن ایالت «نیومکزیکو» نیز از دیگر قربانیان آزمایش‌های هسته‌ای دولت آمریکا هستند.

۳۰ هزار سکنه این منطقه تنها زمانی به مخرب بودن آثار آزمایش‌های مشکوک آمریکا در این منطقه پی بردند که آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم «هیروشیما» و «ناکازاکی» را بمباران کرد.

نکته قابل توجه آن که، آمریکا در اراضی بومیان میزبان آزمایش‌های هسته‌ای دیگر کشورها مانند ۲۴ آزمایش هسته‌ای انگلیس نیز بوده است.

ضمن این که فعالیت‌های مخفیانه در این اراضی همچنان ادامه دارند و پروازهای مشکوکی به این منطقه انجام می‌شوند.

پیامدهای انجام آزمایش‌های هسته‌ای در سرزمین بومیان

انجام آزمایش‌های هسته‌ای در سرزمین بومیان در آمریکا به تایید و تاکید کارشناسان، نوعی نسل کُشی درونی است.

بدیهی است که این آزمایش ها، خطری بزرگ برای سلامتی است؛ انجام آزمایش‌های مذکور سبب شد تا هزاران نفر از بومیان بر اثر پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم این آزمایش‌ها شامل طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند سرطان، نقض خود ایمنی، مشکلات قلبی، ... جان خود را از دست بدهند.

باید توجه داشت که «شوشون» ‌ها هیچ تجهیزات پزشکی یا پایگاه داده‌ای برای ردیابی افراد خود ندارند و مرگ و میر ناشی از شرایط مشکوک آن‌ها اصلا ثبت نمی‌شود.

ضمن این که خود این افراد براساس سنت هایشان درباره مسائل سلامتی خود صحبتی نمی‌کنند.

با توجه به آن چه گفته شد، آمریکا در حال اجرای فرآیند سیستماتیک پاکسازی قومی در سکوت خبری و بدون جلب توجه است.

در واقع روند حذف بومیان که با ممنوع کردن اسب‌های بومیان به بهانه وحشی بودن آن‌ها و با هدف عدم دسترسیشان به شکار و مواد غذایی آغاز شد، اکنون به مرحله قتل تدریجی بومیان رسیده است.

در واقع، رقابت تسلیحات هسته‌ای آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد و جاه طلبی‌های هسته‌ای «واشنگتن»، یک قربانی عمده داشت که آن هم نسل‌های مختلف قبایل بومی آمریکا هستند.

این در حالی است که سنای آمریکا به اصطلاح کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل کُشی را در سال ۱۹۸۸ تصویب کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    آفرین بر شما
  • عبدالله IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    طبق پیمان مذکور، «شوشون» که سابقه زیست ده هزار ساله در اراضی خود را داشت، همچنان مالک این اراضی باقی خواهد ماند، اما به دولت آمریکا اجازه می‌داد در ازای منافع اقتصادی، پست‌های نظامی و معادن معدنی را در آن اراضی ایجاد کند// این خبر دروغه کلا قاره امریکا حدودا ۵۰۰ سال پیش توسط کریس تف قلمبه کفش شد و مانند کره ماه امریکایی ها اولین دوپاهایی بودند که در این قاره ساکن شدند ولی شوشون های وحشی چون میدانستند یه روزی کریس تف قلمبه اینجا را کشف میکند ۹۵۰۰ سال قبلش اومدند امریکا ساکن شدند تا وقتی امریکایی ها بعد از ۹۵۰۰ سال بعدش اینجا را کشف میکنند بهشون بگن : دکی موشی لا لا لا لا....لا لا لا لالا خودمون اول شدیم زودتر اینجا بودیم./ امریکای جنایتکار با هالیوود صهیونیستی سالها تاریخ را وارونه نوشتند . ولی به نقل از تاریخ نویسان آزاد و غیر وابسته موقع کشفِ !!! قاره خالی از سکنه '!! کشف نشده امریکا ، جمعیت بومیان این سرزمین بیش از جمعیت کل آنروز جمعیت اروپا بود‌. و صدها هزار نفر را کشتتد و مانند رژیم آپارتاید صاحب زمین و آب و خاک آنها شدند. و هالییودد سالها با خیانت خود آنها را وحشی و خونخوار و خودشان را مدرن و لاچری نشات میداد‌ و برای پیدا کردن یک سرخپوست بایستی روزها و هفته ها با اسب میرفتند تا به یک چادر سرخپوست چند نفره برسند. اینقدر کمبود سرخپوست آنجا بود‌ احتمالا کسی سرخپوست و شوشون هارا احتکار کرده بوده داخل انبار برای صادرات و گرانفروشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس