اشتباهاتی که کادر فنی تیم ملی برابر کره داشت/ مرد روزهای سخت نیست

ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه تیم ملی ایران بازی ضعیفی را مقابل کره از خود به نمایش گذاشت، گفت: کادر فنی در این دیدار برای انتخاب بازیکنانش مرتکب اشتباه شد.

به گزارش مشرق، مرتضی یکه در خصوص شکست تیم ملی ایران برابر کره جنوبی از مرحله مقدماتی جام‌جهانی گفت: با توجه به اینکه هر دو تیم به جام‌جهانی صعود کرده بودند، استرسی برایشان وجود نداشت و هر دو می‌توانستند با آرامش کامل و به دور از هر نگرانی، مقابل یکدیگر بازی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چند بازیکن تیم ملی ایران به کرونا مبتلا شده بودند، کادر فنی تیم ملی مجبور شد تغییراتی را در تیم به وجود بیاورد تا بتواند جای خالی بازیکنانی را که به کرونا مبتلا شده بودند، پر کند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: متأسفانه دیدار حیثیتی را به حریف خود واگذار کردیم، ۱۱ سال بود که به کره نباخته بودیم و این یک رکورد برای ما محسوب می‌شد اما نمایش ضعیف تیم ملی باعث شد که هم صدرنشینی را از دست بدهیم و هم به حریف قدیمی خود ببازیم.

یکه تأکید کرد: در خط دفاع و دروازه نمایش قابل قبولی نداشتیم. اشتباه عابدزاده در گل اول کاملاً مشهود بود. او یک دروازه‌بان جوان است که مجموعاً عملکرد خوبی داشته اما هنوز از تجربه بالایی برخوردار نیست. کادر فنی می‌توانست از حسینی یا بیرانوند که تجربه بیشتری دارند، استفاده کند. در خط دفاع هم نمایش خوبی نداشتیم، اشتباهات زیادی انجام شد بخصوص در موقعیت گل دوم کره که مدافعان ما فقط تماشاچی بودند و هیچ حرکتی از خود نشان ندادند و باعث شد تا این اشتباهات به شکست ما برابر کره جنوبی بینجامد.

وی در خصوص انتقادات بسیاری که پس از باخت برابر کره به اسکوچیچ وارد شده است، گفت: عیار اسکوچیچ رفته‌رفته مشخص می‌شود. کره جنوبی با لبنان و سوریه که تیم‌های ضعیفی هستند، تفاوت‌های بسیاری دارد اما متأسفانه برخی آنقدر نتایجی که تیم ملی کشورمان برابر لبنان و سوریه گرفت را بزرگ کردند که خود اسکوچیچ هم فکر کرده بود تیم‌های بزرگی را شکست داده است. اسکوچیچ نشان داد که هنوز مرد میدان‌های بزرگ نشده است و باید بیشتر کار کند تا بتواند در جام‌جهانی که تیم‌های قدرتمند حضور دارند، نتایج قابل قبولی کسب کند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: با شکستی که برابر کره متحمل شدیم، مسئولان فوتبال کشورمان باید هوشیارتر باشند، اگر می‌خواهیم حضوری قدرتمند در جام‌جهانی داشته باشیم، نباید زمان را از دست بدهیم بلکه باید یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهیم در غیر این صورت در هر گروهی قرار بگیریم، زنگ تفریح سایر تیم‌ها خواهیم شد و اعتبار فوتبال کشورمان را زیر سوال خواهیم برد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    ما که یادمان نرفته در مقابل همین تیم های غرب آسیا دم به دم می باختید!! در ضمن حسینی بازی می کرد؟ خخخخخه
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 1
    این تیم تیم نیست
  • نام آشنا IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 0
    جناب مرتضی یکه : در خوردن گل دوم از کره چه کسی مقصر است ؟ ایا اسکوچیچ بایستی جلوی پیشروی کره ایها به داخل هجده قدم ما را میگرفت یا بازیکنان ؟ ما همین تیم کره را در تهران بدون تماشاگر در نیمه دوم دروازه اش را به توپ بستیم ولی از بد شانسی و بی دقتی بازیکنان گلی به ثبت نرسید. چرا نمیخواهید قبول کنید که بازیکنان لیگ ما در سطح جام جهانی نیستند. کارلوس کیروش برای همین دنبال بازیکنان ایرانی تبار شاغل در اروپا بود چون میدانست بازیکنان لیگ ما کیفیت لازم راندارند. اسکوچیچ برای همین شجاع خلیل زاده را در دفاع راست قرار داد. اسکوچیچ بهتر از شما و دیگر کارشناسان فوتبال وطنی بازیکنان تیم را میشناسد. اشکال از بازیکنان ماست نه کادر فنی تیم ملی!!
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      کی گفته تیم ما در سطح جام جهانی نیست.مگه همین ایران با پرتغال قهرمان اروپا تو جام جهانی مساوی نکرد مگر از اسپانیا با اختلاف یک گل شکست نخورد و مراکش رو هم برد.امروزه فوتبال شده یک علم و بسیار به هم نزدیک.تیم ما بی شک بیشترین استعداد فوتبال در قاره آسیا را دارا میباشد.اینو از تنوع بازیکنا میشه فهمید.شما یه نگاه به ترکیب نیم ملی بنداز خیلی از بازیکنا در پست اصلی بازی نمیکنن.بازیکنایی مثل رامین و وریا و محمد نادری و شهاب زاهدی و محبی و قایدی و ترابی و یزدانی و روزبه چشمی و نیازمند و امید ابراهیمی اصلا به کار گرفته نمیشن.ما 2018 اون نتایج درخشان رو گرفتیم اون موقع طارمی الغرافه بود الان ستاره پورتو شده.ایران با تیم دوم قادره کره جنوبی رو شکست بده فقط یک مربی ماهر میخاد.ما 4 تا پاس متوالی نمیتونستیم به هم بدیم تیم یه تیم فروپاشیده بود.فراموش نکنیم عربستان بدون لژیونر در گروه مرگ صعود کرد و ژاپن رو برد و عمان با برانکو ژاپن رو در خاک خودش برد.ایران نیاز به مربی بزرگ داره.
  • حامد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    اولا کره در حد اروپاست دوما چند بازیکن کلیدی را نداشتیم و در زمین کره بازی کردیم . فرصت طلبان آرام باشند لطفا .انتقاد مخرب نکنند
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 0
      کی گفته کره در حد اروپاست.تیم ایران از لحاظ استعدادی و تنوع بازیکن از مجموع تیم های آسیایی جلوتره.تیم ایران در ورزش های گروهی در آسیا حرف اول رو میزنه.فوتسال فوتبال والیبال و...دلیلشم تمایل شدید مردم و خون گرمی و روحیه رقابت طلبی اوناست.اگه امکانات باشه قولم میدم ایران میتونه یکی از قدرت های فوتبال دنیا باشه و حتی برای قهرمانی جام جهانی بجنگه.همان طور که در والیبال و فوتسال و فوتبال ساحلی جنگیده.فوتبال یک صنعته و در این صنعت امکانات و پول حرف اولو میزنه.و بعدشم نبود چند بازیکن کلیدی دلیل برای باخت نمیشه.کره هم 4 لژیونر از جمله 2 لژیونر بوندسلیگایی خودشو نداشت.ولی ما از امثال رامین و وریا و نادری و شهاب زاهدی و قایدی راحت عبور کردیم و دعوت نشدن.تا حقیرانه ببازیم.مشکل مربیه.همان طور که کشور ایران با پتانسیل عظیمش توسط غرب گرا ها به این روز افتاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس