کد خبر 1355388
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
اقبالی: دست‌های پشت پرده در تیم ملی تاثیرگذارند/2 گل خوردیم چند گل نخوردیم

کارشناس فوتبال گفت: متاسفم این را می‌گویم که دست‌های پشت پرده در تیم ملی ما تاثیرگذار هستند. آنها هم در مهره‌چینی و هم در انتخاب بازیکنان تاثیرگذارند.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی در مورد شکست ۲ بر صفر تیم ملی مقابل کره جنوبی اظهار داشت: اگر تمامی بازیکنان کرونایی هم در ترکیب تیم ملی حضور داشتند بازهم این مسابقه برای‌مان مشکل می‌شد زیرا کره جنوبی از نظر کیفی بهتر از تیم ملی ما نشان داد. بازیکنان ما از نظر روحی و روانی هم آماده این مسابقه نبودند. در نیمه اول به جز ۴- ۵ دقیقه ابتدای مسابقه که حتی شانس گلزنی داشتیم سایر دقایق بازی در اختیار کره جنوبی بود. آنها مالکیت توپ را به طور کامل در اختیار داشتند. 

دست‌های پشت پرده در تیم ملی تاثیرگذارند

وی افزود: در نیمه دوم با از دست دادن شجاع خلیل ‌زاده جابه جایی غیرمنطقی در ترکیب تیم داشتیم عارف غلامی که هیچ وقت در جناح راست بازی نکرده را در این پست استفاده کردیم. نورافکن را به عنوان هافبک دفاعی از ابتدا در ترکیب تیم قرار داده بودیم در حالیکه هافبک دفاعی باید طراحی و بازیسازی هم انجام بدهد. در نهایت برنامه‌هایی که در ذهن سرمربی و کادرفنی بود در زمین اجرا نشد. در جناحین کره‌ای‌ها خیلی راحت ما را درو می‌کردند اما چون در زمین خودمان بودیم به راحتی توپ‌ها را جمع می‌کردیم اما در نیمه دوم وقتی دست به حمله زدیم ارسال‌ها خطرناک‌تر و موقعیت‌های گلزنی بیشتری نصیب حریف شد. ما در نیمه دوم یکی  دو فرصت ایده آل گلزنی هم داشتیم که یکی را سردار آزمون و دیگری را صیادمنش از دست دادند. اگر طارمی بود موقعیت صیادمنش را گل می‌کرد بااین حال صیادمنش با عملکردش می‌گوید که باید به او بیشتر فکر کنیم و به او بیشتر میدان داده شود. 

بیشتر بخوانید:

برنامه بازگشت تیم ملی از کره جنوبی مشخص شد

دست‌های پشت پرده در تیم ملی تاثیرگذارند

اقبالی با اشاره به گل اول کره عنوان کرد: بازیکنان باید سون را هنگامی که پا به توپ شد پشت محوطه جریمه بلاکش می‌کردند یا توپش را دفع می کردند. عابدزاده روی گل اول مقصر بود اما او یکی دو موقعیت صدرصد گلزنی را هم از کره جنوبی گرفت. مقابل کره جنوبی ۲ گل خوردیم و چند گل دیگر نخوردیم. قبل از بازی ایران و کره بازی ژاپن و استرالیا از تلویزیون پخش شد آن بازی واقعا فرا آسیایی بود. شک نکنید استرالیا هم در پلی آف موفق می‌شود به جام جهانی صعود خواهد کرد اما ما وقتی مقابل یک تیم آسیایی مثل کره جنوبی این همه مشکل داریم می‌خواهیم به جام جهانی برویم که چه کنیم؟!برخی بازیکنان که بیرون بودند خیلی بهتر از بازیکنانی بودند که در زمین حضور داشتند. 

دست‌های پشت پرده در تیم ملی تاثیرگذارند

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد اینکه چرا به جای صادق محرمی که محروم بود در این مسابقه از مدافعان راست تخصصی مثل عادل حردانی، وریا غفوری یا رامین رضائیان در تیم ملی استفاده نشد وبازیکنان غیرتخصصی در این پست به خدمت گرفته شدند، گفت: متاسفم این را می‌گویم که دست‌های پشت پرده در تیم ملی ما تاثیرگذار هستند. آنها هم در مهره‌چینی و هم در انتخاب بازیکنان تاثیرگذارند. سرمربی تیم ملی باید شناخت و آگاهی کاملی نسبت به توانایی بازیکنانش داشته باشد. وقتی می بینید نفراتی که بیرون هستند بهتر از نفرات اصلی تیم ملی هستند دچار تردید می‌شوید.

دست‌های پشت پرده در تیم ملی تاثیرگذارند

وی با اشاره به توانایی فنی مربیان گفت: زمانی که حریف با سیستم ۴-۳-۳ بازی می‌کند و شما با روش ۴-۲-۳-۱ بازی می‌کنید باید تقابل سیستم‌ها را بشناسید و بدانید در طول ۹۰ دقیقه چه کاری باید انجام بدهید وگرنه همین شرایطی که برای تیم ملی مقابل کره جنوبی پیش آمد برای‌ما ایجاد می‌شود. کره‌ای‌ها  کاملا بازی را در اختیار  داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 12
    فوتبال ما به کی روش مدیونه.ولی متاسفانه بخاطر اینکه دم همه رو نمیدید دایم میکوبیدنش تقریبا همه لژیونر های الانمونو کی روش برای ایران ساخت.تیمی که اخلاق توش از بین رفته بازیکنا با هم دعوا دارن.کاری که تو کل تاریخ فوتبال نشده بود رو انجام دادن فدراسیون و سرمربی ازش حمایت کردن. با بردن سوریه و لبنان اونم با یک گل انتظار داریم بریم به اسپانیا و برزیل دو سه تا بزنیم
  • US ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 0
    اسکوچیچ، شجاع و در ادامه عارف غلامی رو گذاشته بود دفاع راست! یعنی پست غیر تخصصی شون! سمتِ راست ما کلا اتوبان بود و تو حمله هم مشارکتی نداشتن و اتفاقا دو تا گل رو از همون سمت خوردیم....همه ی اینها در حالیه که ما بازیکن آماده ای مثله دانیال اسماعیلی فرد رو روی نیمکت داریم....انتقادات دیگه: 1.حاج صفی چرا باید بازی کنه 2.مهدی ترابی حتی موقعی که 2 تا گل عقب هستیم نباید وارد بازی بشه؟ 3.چرا آماده ترین دروازه بان حال حاضر لیگ ایران،یعنی سید حسینی نباید دعوت بشه و فیکس بازی کنه....یعنی بیرانوند از سید آماده تره که دعوت شده؟ 4.هر وقت مجید حسینی رو دفاع گذاشتیم،عملکرد خوبی نداشته،یا پنالتی داده یا به وظیفش خوب عمل نکرده،روی گل دوم از مقصرین بود 5. ... مربی خوب نیاز داریم،اسکوچیچ مطمئنا تو جام جهانی به کار ما نخواهد اومد
  • مورخ ایرانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    8 1
    مثل همیشه با اقتدار باختیم! خداروشکر دو گل خوردیم نه ده گل
  • امیدی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    7 7
    مثلت حکه ست دست های پشت نرده که اسکوچ را هیج کاره کرده و تمام سوگلی های حکومتی را به تیم ملی بردن و حردانی رادعوت نمی کنن و یزدانی را می فرستن خدمت سربازیر تا جا برای امثال فرشاد فرجی باشه به خدمت سربازی نره
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    10 6
    ا مربی تاثیر پذیر که دفاع را داده دست عارف غلامی ر..... وهرچی استقلال بی خاصیت بود بر اثر فشار فدراسیون در ارنج گذاشتند و تیم را دفاعی گذاشتند معلوم است می بازد اسکوچیچ از خودش اختیاری ندارد مهره ها را برایش می چینند سردار ازمون چی دارد که به انصاری فر ترجیح داده می شود و یا بهتر ازحسینی و غلامی و نورافکن دفاع نداریم که دروازه را اتوبان کردند چرا باید عابد زاده براثر فشار پدر به بیراوند و و... ترجیح داده شود مربی باید خودش تصمیم بگیرد نه مثل اسکوچیچ و گل محمدی و.... باید برای تیم ملی برای جام جهانی فکر عاجل کرد فدراسیون و سرمربی تیم ملی اینکاره نیستند
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 1
      هدف توجیه عملکرد وزیر و فدراسیون کیسه کش بود که به هر حال هر باری نمیرسه
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 2
      لنگی بدبخت
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 6
    احتمال اینکه کره جنوبی دوپینگ کرده باشد وجود دارد. در جام جهانی 2002 در کره جنوبی انها با دوپینگ تا دیدار رده بندی هم رفتند و با شکست از ترکیه چهارم شدند ولی تیمهای مهمی را شکست دادند. از این کره ایهای متقلب هر کاری ساخته است.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 4
    نهایت قدرت و کیفیت تیم ملی همین بود که در کره تماشا کردیم... .
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 2
    با دعوت از عارف غلامی و مهدی پور و غیره نشان از باند بازی و رانت نشون میده وقتی یک هفته قبل از بازی سفیر کره تو ایران با رییس فدراسیون دیدار میکنه نشان از تبانی بازی است نتیجه از بیرون مشخص بود ما که صعود کردیم نیاز به دفاع کردن نداشتیم
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 0
    با این نتایج خیلی نزدیک که انگار فقط از خلاقیت فردی بازیکنان تا اینجای کار منشا گرفته، چطور روتون میشه از سرمربی و بازیکنان دفاع کنید!؟ این فوتبالی که ارائه شد، واقعا تاکتیک های تمرین شده ی خاصی رو نشون داد؟ اگر یک تاکتیک جواب نمیده، باید بری سراغ بعدی! و همینطور بعدی و بعدی. یه توپ گذاشتن وسط گفتن برید غلتش بدید در پناه حق! بِرُوو... بازیکن باید در تیم باشگاهیش جایگاهش در زمین و وظیفه اش در احرای تاکتیک مشخص بشه، تا در پست تخصصی اش با کار روی تاکتیک های مختلف در باشگاه پخته بشه! اینطور بدون تمرین و بازی تدرکاتی در تیم ملی هم، ناخودآگاه و غیرارادی متوجه هست باید چکار کنه، چون میدونه باید به مهره های تاکتیک هایی که بارها نمرین کرده پاس بده نه اسامی بازیکنان! برداشتی پستش رو عوض کردی! از کدوم سیاره اومدی فکر کردی مهندس فوتبالی؟
  • سید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 1
    یک کلام ختم کلام، این تیمی که به کره باخت لنگی های پرسپولیس بود نه تیم ملی، دیوسها همه قرمز از پرسپولیس بودن وقتی کمک مربی ها لنگی باشند تیم ملی را با باشگاه قوزبید اشتباه می گیرند و اعتبار و حیثیت ایران را فنا دادند خاک برسرت هرچی لنگی است.
    • امانی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      2 1
      قرار نبود اینقدر تربیت خودت را به رخ بکشی اول اینکه هرگز تیم حال حاضر پرسپولیس هیچکس در این بازی نبود بیشتر لژیونر ها بودند که تلفیقی ازپرسپولیس و استقلال بود دوم دوتا یار تعویضی استقلالی بودند که عیار انها مشخص شد که صفر هم نبودند بهرصورت مشخص شد که نبود شجاع خلیل زاده مهدی طارمی ومحرمی ارکان دفاعی و حمله تیم ما را بهم ریخت والبته مربی نادان که میتوانست از وجود قایدی وحتی بازیکنی مثل بلبلی که هم دریبل زن هستند وهم پرسرعت برای مشغول کردن دفاع کره استفاده کنه که نشد
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 2
    مقداری با شما موافقم ضمن اینکه کره جنوبی سابقه نفوذ و خرید در بازی فوتبال را در مسابقات جام جهانی که چند سال پیش در کره انجام شد داره و اگر اشتباه نکنم ب مقام چهارم دنیا رسید.
  • سلام IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    این مربی ،مربی خوبیه ولی در حد و اندازه جام جهانی نیست
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 0
    بدبختی تا بوده برای کیسه کش ها بوده که همش دنبال لابی و کثافت کاری هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس