کد خبر 1355258
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
دمشق: در هر مواجهه‌ای با غرب طرف روسیه هستیم

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که دمشق در مسأله اوکراین بی طرف نخواهد ماند.

به گزارش مشرق، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه امروز (پنج شنبه) در نشست اتحادیه نویسندگان عرب که با حضور «الکساندر یویموف» سفیر مسکو در دمشق برگزار شد، گفت که ناتو به جای انحلال به سمت شرق گسترش یافته و این اساس بحران اوکراین است.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار الجعفری در این نشست گفت که حجم عظیمی از اطلاعات وجود دارد، اما ما فاقد آموزش سیاسی هستیم و غرب در حال دروغ‌گویی و روایت وارونه حقایق است، از این رو ما در فضای سیاسی دروغینی که غرب ایجاد کرده به سر می‌بریم و مسأله «فرهنگ سیاسی» همان مشکلی است که در اوکراین وجود دارد.

او توضیح داد که پرونده‌های بین‌المللی بیش از گذشته با یکدیگر تداخل پیدا کرده و تجربه اوکراین بار دیگر سستی سیستم امنیتی اروپا را ثابت کرده است، بر این مبنا که ما در یک جهان وحشی به سر می‌بریم و سیاست همچنان طفل یتیمی در آن است.

 بشار الجعفری: ما فاقد آموزش سیاسی هستیم و غرب در حال دروغ‌گویی و روایت وارونه حقایق است

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: «ما باید از موضع روسیه حمایت کنیم و سوریه جزو معدود کشورهایی است که خطرات جغرافیای سیاسی و نقش تاریخی آن را درک می‌کند. روسیه مورد هدف قرار گرفته است؛ مشکل اساسی گسترش پیمان ناتو است؛ به جای اینکه ببینیم ناتو منحل می‌شود، می‌بینیم که به سمت شرق در حال گسترش است و باید یک مانعی در برابر سیاست‌های غربی شکل گیرد.»

بشار الجعفری در ادامه گفت که اتحادیه اروپا، اروپایی نبوده و تابع ناتو است و اکنون روسیه هم‌پیمانان حقیقی خود را که در کنارش ایستاده‌اند را یافته است.

او تأکید کرد: «ما امروز در یک خندق واحد و شرکای روسیه در هر رویارویی با کشورهای غربی هستیم. کشورهایی که به ما خسارت زیادی وارد کرده‌اند.»

معاون وزیر خارجه سوریه در خصوص تأثیرات اقتصادی تحریم‌ها نیز گفت که همه جهان از جمله سوریه از تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه متضرر می‌شوند، اما بزرگترین زیان‌دیدگان کسانی هستند که علیه نظام مالی جهانی دست به تحریم زده‌اند.

در این نشست «الکساندر یفیموف» سفیر مسکو در دمشق نیز گفت که روسیه در چارچوب خلع‌سلاح کردن اوکراین و آزادی این کشور از دست گروهی که از آن‌ها به عنوان «نازی‌های جدید» یاد می‌کرد است.

او تأکید کرد که ارتش روسیه در این عملیات، علیه غیرنظامیان اقدام نمی‌کند، بلکه «نازی‌های جدید» از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و دقیقا همان روش‌هایی که تروریست‌ها در سوریه انجام می‌دادند را در پیش گرفته‌اند.

سفیر روسیه همچنین گفت که کشورش در راستای حفظ جان تک تک اوکراینی‌ها تلاش می‌کند و این نظامیان و شبه‌نظامیان اوکراینی هستند که به غیرنظامیان اجازه خروج نداده و به سمت هر کسی که برای این کار اقدام کند شلیک می‌کنند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • Javat4 IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    14 9
    اینم یک عمر هست داخل سازمان ملل داره چرت میگه مثل نماینده بی بخار ایران
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      15 8
      تو هم یه عمره داری تو کمپ منافقین توالت میشوری، خسته نشدی؟؟؟!
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      15 3
      اتفاقا چندین بار رفقای سعودی صهیونی شماها رو با حرفاش توی سازمان ملل تا مرز سکته پیش برده
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      11 1
      تو خوبی
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      17 4
      از ادبیاتت معلومه یه غرب پرست بدبخت هستی.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    15 4
    دم جناب الجعفری گرم، احسنت به این موضع گیری قاطع، آفرین!!!
    • محمد IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      23 3
      آفرین به جعفری
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      آقای بشار جعفری نمی‌تواند موضع ضد روس ها بگیرد.
  • عزیز IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    9 15
    این مرتیکھ مثل پوتین قاتل جان صد ھا ھزار سوریھ ای است البتھ با ان بشار جنایتکار
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      5 1
      از نظر داعشی ها و حامیان غربیشون اینطور هست
  • نیما IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    7 2
    عزیز اونی که قاتل اوباما هیلاری کلینتون هستند که طبق گفته خود هیلاری کلینتون داعش القاعده را درست کردند قاتل جنایتکار ترامپ احمق است که سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند قاتل ابوبکر بغدادی که اگر حاج قاسم بشار اسد سید حسن نصرلله نبودند الان باید بهش میگفتی خان دایی
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    9 1
    برخی منافقند از غرب حمایت میکنند اوکراین بزرگترین مرکز تولید سلاح های میکربی خارج امریکاست پاتوق خوبی برای جنایتکاران جهان الانم تمام تروریستهای جهان که دستشون تا مرفق به خون بیگناهان الوده است دارند در دفاع از اوکراین با روسیه میجنگند از دیدگاه منافقین هرکس حق میگه چرت پرت میگه هرکه اراجیف بی مفهوم سبکسرانه میزنه وجنایتکار هم هست ودستش به خون مظلومان جهان الوده است چون غربی هست با کلاس هست ودرست میگه نه تو مثل اون هستی
  • حسن ازتبریز IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    باسلام واحترام دوستان گرامی روسیه باحمایت از دولتها ی مستبد دربرابر مردم معترض ، کشور هارا چپاول می کند وآمریکا واروپا باحمایت از مردم وایجاد دموکراسی وراحتی مردم ،چپاول می کند بدین جهت است سیاست روسیه درحمایت از حکومت ها برای بعضی ها خوب است چون این حکومت ها ضرر را مهم نمی دانند فقط می خواهند خودشان در راس قدرت باشند.
  • کمیل IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    امروز روز حمایت سوریه از روسیه و روز وفای به عهد و پیمان است .احسنت
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    این را می گویند سر سپردگی محض ....
  • محمد IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    درود بر پوتین عزیز
  • حسن زاده IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    متاسفانه همه کشورهای غیرناتو کاری نمی کنند!!! آنها با وجود اختلاف شدید هم که شده اضطرارا با سیاست واحده با تحت فشار قرار دادن کشورهای اروپایی از طریق عدم حمایت نفتی و گازی از اروپا بخاطر رویه غلط انگلیس و امریکا در ناتو، هرچه سریعتر به انشقاق و انحلال ناتو کمک کنند در غیر اینصورت در آینده همه کشورها در گروگان ناتو استثمار شده و سیاست مستقلی نخواهن داشت.
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    روسیه در حال جنگ با امریکاست زمانیکه روسیه بکمک ایران نقشه خاورمیانه بزرگ امریکا رو بر باد داد میبایست گوشمالی داده میشد هیچ کشوری حاضر به اینکار نبود جز رییس جمهور اکراین حاضر شد روسیه رو بکشه داخل بقیه اش با امریکا انگلبس اگه روسیه شکست بخوره بعد نوبت ایرانه واقعا نباید سطحی فکر کرد انهم امریکا بفکر اکراین باشه ابدا امریکا روسیه رو تو دام انداخته وحتی اجازه صلح به اکراین نخواهد داد واگه رییس جمهور اکراین بخواد صلح کنه نابود میشه البته از واژه حقوق بشر برای جلوگیری از استفاده روسها از بمب سنگر شکن و... بکار میبرن ببینید سر مرز اکراین چکار سر پناهجویان میارن وعبرت بگیرین
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    خاک بر سرت کنند که عرضه ندارید از کشور خودتون حمایت کنید و از ایران و از یک مشت کمونیست حمایت میکنی عرب زبون نفهم
  • ایرانی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    ای کاش ایران هم آز روسیه حمایت کنه اروپاییها ودر راس آن آمریکا دیگر جرات عرض و اندام نکنن و به کشور های مظلوم زور نگن ل الله اکبر پاینده رهبر
  • احمد IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    اینقد به هم نپرین که تو غرب زده ای و غرب پرستی هم غرب زدگی بده هم عرب زدگی شماها فرهنگ و اصالت خودتونو فراموش کردین یکی از غربیها تقلید میکنه یکی از فرهنگهای عربی که هر دوتاش تهاجم فرهنگی هست اگه واقعن تعصب دارین تعصب ملت و مردمتون رو بکشین و فرهنگ خودتون رو به یاد بیارین فرهنگی که داره فراموش میشه فقر باعث شده زنان نجیب برای شکم بچه هاشون خودفروشی کنن مردها کلیه و قرنیه چشم و حتی در مواردی بفروشن چرا چون ما غرب زده نیستیم ولی در عوض عرب زده ایم و کل حق مردممون رو به زور ازشون میگیریم و به کشورهای عربی میدیم و گور بابای هر کی بهش فشار میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس