بسیاری از افزایش قیمت‌ها بدون مصوبه رسمی صورت می‌گیرد

یک تحلیل‌گر اقتصادی، گفت: متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها قیمت اجناس را به‌صورت سر خود و بدون مصوبه رسمی و اعلام اتحادیه‌های صنفی افزایش می‌دهند.

به گزارش مشرق،‌ حمید حاج‌اسماعیلی، در خصوص ارائه راهکار برای کنترل قیمت‌ها در بازار به جهت حمایت از مصرف‌کنندگان، گفت: در بخش حمایت از مصرف‌کنندگان مشکل تغییر و افزایش قیمت‌ها بحث اساسی دارد به دلیل اینکه نرخ و قیمت کالاها بر وضعیت و رفاه زندگی مردم به‌طور مستقیم تأثیر گذار است.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد ویرایش بخشنامه «درج قیمت تولیدکننده روی کالا»

وی با اشاره به این موضوع که مسائل اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شده است، افزود: اما این تنها دلیل افزایش قیمت اجناس در بازار نیست بلکه متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها قیمت اجناس را به‌صورت سرخود و بدون مصوبه رسمی و اعلام اتحادیه‌های صنفی افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

ابلاغ دستورالعمل درج قیمت بر کالاها

این تحلیل‌گر اقتصادی بابیان این‌که بخش زیادی از مشکلاتی که مردم در خرید کالاهای مصرفی با آن مواجه هستند تغییر و افزایش قیمت‌ها به‌صورت روزانه یا حتی لحظه‌ای است، اضافه کرد: بنابراین مردم انتظار دارند که دولت برای کنترل و تثبیت قیمت کالاها در بازار اقداماتی انجام بدهد.

این کارشناس حوزه کسب‌وکار تثبیت و مشخص بودن قیمت کالاهای اساسی و موردنیاز مردم را لازم دانست و گفت: باید در همه فروشگاه‌ها قیمت کالاهای مشابه یکسان باشد تا مردم با اطمینان خاطر و بدون سردرگمی خرید کنند.

اسماعیلی در پایان حذف واسطه ها  از بازار و عرضه کالا به صورت مستقیم را بر کاهش قیمت ها موثر دانست و تأکید کرد: با  جلوگیری از تغییر و افزایش قیمت‌ها و علاوه بر آن از بین بردن تفاوت قیمت اجناس در فروشگاه‌های مختلف می‌توان درصد آرامش و رضایتمندی مردم از زندگی را افزایش داد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    متاسفانه ناسا گفته کشور عزیز اسلامی تا ۳۰ سال دیگر غیر قابل سکونت میشه از بابت خشکی و گرما. بدون اینکه درگیری با جنگ بشود‌ .
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      ناسا غلط کرد
  • MD ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    اگر قیمتها و دلال بازیها کنترل شود مردم به یک آرامش نسبی برسند، تا بعد از آن دولت نیز بتواند دستمزدها را تعدیل و متناسب بکند انشاءالله زندگی ها روی ریل می افتد، امنیت روانی ایجاد میشود و امید به مردم برمیگردد و این همه سیاه نمایی و نظام هراسی که در فضای مجازی وجود دارد از بین می رود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس