کد خبر 1291332
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
ابلاغ دستورالعمل درج قیمت بر کالاها

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در هفته جاری خبرداد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عباس تابش از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در هفته جاری خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های اصلی در بازار، درج قیمت‌های غیرقانونی و غیرواقعی بر روی کالاها است. 

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان افزود:  با توجه به مطالبه عمومی و با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها، و بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی و اطلاع رسانی مستمر از قیمت انواع کالا و خدمات و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان لازم است با تغییر در شیوه درج قمیت کالا به عنوان الزام قانونی ، موجبات استیفای بیش از پیش حقوق مصرف‌کنندگان فراهم شود.

تابش بیان داشت: در شرایط فعلی بواسطه اینکه رقابت حداکثری بین واحدهای تولیدی برای بدست آوردن سهم بازار از طریق اختصاص حاشیه سود بیشتر برای شبکه توزیع وجود دارد و عملا قیمت کمتر مبنای رقابت نیست، میزان بهره مندی شبکه توزیع از حاشیه سود تخصیص یافته تعیین کننده فروش می باشد.

وی ضمن بیان اینکه نظام اطلاع رسانی قیمت باید به گونه ای تعریف شود که رقابت بین تولیدکنندگان و رقابت بین شبکه های مختلف توزیع را ایجاد کند اظهار داشت: این پروژه به دنبال ایجاد فضای رقابتی از طریق استفاده از ظرفیت های مصرف کنندگان برای خرید کالای با کیفیت و قیمت پایین تر تعریف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس