کد خبر 1355150
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
پرش صابر کاظمی به سمت خط پایان

پشت خط زن والیبال ایران که خیلی زود نامش بر سر زبان‌ها افتاد، حالا به نظر می‌رسد از مسیر قهرمانی فاصله گرفته و به دنبال مسائل دیگری است.

به گزارش مشرق، صابرکاظمی، پشت خط‌زن و ملی‌پوش والیبال ایران پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر ایران به تیم العربی قطر پیوست. کاظمی پیش از این در شهرداری ارومیه توپ می‌زد و پس از حذف این تیم در لیگ والیبال ایران، تصمیم گرفت با این تیم قطری قرارداد امضا کند.

تیم شهرداری ارومیه در نیم فصل اول لیگ برتر والیبال عملکرد نسبتا خوبی داشت؛ اما در نیم فصل دوم نتوانست عملکرد خود در نیم فصل اول را تکرار کند و در نهایت در رده پنجم قرار گرفت تا در مرحله اول پلی‌آف مقابل پیکان قرار بگیرد. این تیم با وجود اینکه ستاره یکی دو سال اخیر والیبال ایران را هم در اختیار داشت مقابل پیکان عملکرد بسیار ضعیفی داشت و همین مسئله باعث ایجاد نگرانی‌هایی شد و مسئولان ارومیه تا مرحله انحلال باشگاه هم پیش رفتند.

پرش صابر کاظمی به سمت خط پایان

صابر کاظمی برای حضور در مسابقات قطر و امیرکاپ به این تیم پیوسته است، اما حضور ستاره جوان والیبال ایران در العربی حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشت. سوال نخستی که مطرح می‌شود این است که صابر کاظمی که درگیر لیگ ایران و بازی در تیم شهرداری ارومیه بود، دقیقاً در چه تاریخی با باشگاه قطری مذاکره و قرارداد امضا کرد؟

اگر تیم شهرداری ارومیه به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کرد وضعیت قرارداد و سفر این بازیکن چه می‌شد؟ این سوالات و عملکرد تیم شهرداری ارومیه باعث شده تا بسیاری از اهالی والیبال مخصوصاً در ارومیه به برخی اتفاقات مشکوک باشند. چراکه کاظمی یکی از مهره‌هایی بود که در مرحله پلی‌آف عملکردی به مراتب پایین‌تر از انتظارات داشت و برخی‌ها وی را عامل ناکامی شهرداری ارومیه می‌دانستند.

البته مدتی بعد برخی‌ها تلاش کردند با بهانه‌هایی همچون خستگی و مصدومیت این عملکرد ضعیف را توجیه کنند. موضوع این است که اگر اینگونه هم باشد چطور صابر کاظمی حدود یک هفته بعد راهی قطر شد تا در تیم جدیدش بازی کند؟ آیا بهتر نبود او این مدت را استراحت می‌کرد تا برای حضور در تیم ملی و مسابقات بین‌المللی به آمادگی کامل می‌رسید؟

پرش صابر کاظمی به سمت خط پایان

از سوی دیگر باتوجه به اینکه این بازیکن تا آبان ماه با باشگاه شهرداری اورمیه قرارداد دارد، باید دید چطور مسئولان این باشگاه رضایت‌نامه کاظمی را برای حضور در لیگ قطر صادر کرده‌اند. حداقل جریمه برای بازیکنی که در طول فصل حساب زیادی روی وی باز شده بود و او هم نتوانست جواب اعتماد مدیران و مربیان شهرداری ارومیه را بدهد این بود که رضایت‌نامه برای دریافت ITC صادر نشود که گویا مسئولان ارومیه توجهی به این موضوع نکردند.

گفته می‌شود که مبلغ قرارداد کوتاه مدت صابر کاظمی با باشگاه قطری با قراردادش با باشگاه شهرداری ارومیه برابری می‌کند. این نکته را به کنایه می‌توان «معجزه پول» دانست، چراکه بازیکنی که گفته می‌شد مصدوم است و توان نمایش توان واقعی خود را ندارد به شرایط ایده‌آل رساند و حالا صابر کاظمی به عنوان یکی از لژیونرهای والیبال کشورمان به شمار می‌رود.

صابر کاظمی که یکی از بازیکنان جدید نسل طلایی والیبال ایران محسوب می‌شود مدت‌ها است با دوران اوجش فاصله گرفته و به یک بازیکن کم‌اثر تبدیل شده است. همین موضوع می‌تواند یکی از چالش‌های کادر فنی تیم ملی والیبال برای مسابقات پیش رو باشد. ستاره جوانی که با شایستگی توانست خیلی زود نامش را بر سر زبان‌ها بیانداز این روزها از مسیر قهرمانی فاصله گرفته و به نظر می‌رسد مسائل مالی را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

پرش صابر کاظمی به سمت خط پایان

جوانانی همچون کاظمی برای اینکه بتوانند در بین برترین‌های جهان قرار بگیرند باید بیشتر از اینها قدر خود را بدانند و با مشورت‌های درست بهترین انتخاب‌ها را انجام دهند. به نظر می‌رسد او بازیچه دست برخی دلال‌ها شده و این مسیر می‌تواند به کوتاه کردن عمر قهرمانی استعدادی همچون صابر کاظمی منجر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    7 21
    صابر کاظمی ها و سردار آزمون ها را شما نساخته اید و با کینه ورزی شماها هم کنار نخواهند رفت . شاید اگر تهرانی بود اکنون براش سینه چاک می کردید .
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      11 2
      یعنی فقط خواستی یه چرتی گفته باشی نه!؟
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      4 0
      یعنی شماها رو خدا زده، فقط سوژه خنده هستید. بدبختای متوهم خودمهم بین
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    6 0
    قطر هم مگه والیبال داره؟ بازیکن بااستعداد و جوانی که فقط 23 سالشه میره لیگ عربی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس