کد خبر 1355090
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
مسکو خطاب به واشنگتن: تسلیحات شیمیایی خود را نابود کنید

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به اظهارات یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا از واشنگتن خواست تمام تسلیحات شیمیایی خود را نابود کند.

به گزارش مشرق، سفارت روسیه در واشنگتن در پستی توییتری از آمریکا خواست تا تسلیحات شیمیایی خود را نابود کند.

به نوشته خبرگزاری تاس در روز چهارشنبه، در این توییت آمده است: «روسیه ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را در سال ۲۰۱۷ نابود کرد. این واقعیت توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی ثبت شده است. آمریکا اما تعمدا نابودی ۳ درصد باقیمانده از تسلیحات شیمیایی خود را به تاخیر انداخته که همچنان خطری جدی برای جهان است. ما از ایالات متحده می‌خواهیم که همه تسلیحات شیمیایی خود را نابود کند.»

این توییت پس از آن منتشر شد که «بونی جنکینز»، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل خواستار آن شد که مسکو تمام تسلیحات شیمیایی خود را اعلام کند.

روابط آمریکا و روسیه پس از آغاز عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین وارد بحران جدیدی شده است. آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده، تحریم‌هایی که به افزایش شدید قیمت انرژی انجامیده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز چهارشنبه مدعی شد که خطر استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی علیه اوکراین تهدیدی جدی تلقی می‌شود. دبیر کل ناتو هم می‌گوید چنین اقدامی ماهیت جنگ اوکراین را تغییر خواهد داد. از سوی دیگر رئیس‌جمهور اوکراین هم ادعا کرده گزارش‌هایی به او رسیده که روس‌ها قصد اقدام نظامی علیه این کشور با تسلیحات شیمیایی را دارند.

روس‌ها این ادعاها را رد می‌کنند و تاکید دارند که آمریکا در اوکراین آزمایشگاه تسلیحات بیولوژیک راه انداخته بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی اصغر IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 2
    با سلام روسیه حق دارد که از امریکا بخواهد سلاح شیمیایی خود را نابود کند این خواسته ی روسیه یک عبادت است و خوشا بسعادت روسیه الله اکبر
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 0
    خخخخ زمان جوکر تایمشونه؟!
  • عبدالله IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    مگر مثل بعضیها مغز خر خورده؟ که سلاح دست عدو را بر خودش ناروا دارد و السلام
  • DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    بعد دبیر کل ناتو چیزی در مورد حلبچه و دیگر شهرهای عراق و ایران که مورد حمله ی شیمیایی ساخت غرب قرار گرفته نشنیده؟ یا شتر دیدی ندیدی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس