کد خبر 1355038
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
سیر کرونا در استان تهران نزولی است

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به سیر نزولی کرونا در استان گفت: تداوم این وضعیت به رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از قرار گرفتن در ازدحام توسط مردم بستگی دارد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز و امکانات درمانی شهرستان پاکدشت درباره توصیه‌هایی بهداشتی در ایام نوروز گفت: توصیه ما عدم حضور در ازدحام‌ها بوده و لازم است مردم در مجامع خانوادگی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: لازم است انجام سفرهای خانوادگی نوروزی با حداقل جمعیت انجام شود و از سفرهای جمعی و خانوادگی پرهیز شود.

زالی گفت: هموطنان باید بدانند که در ایام نوروز نباید محیط‌های پر ازدحام را برای تفریح انتخاب کنند و برنامه سفرهای خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی کنند.

وی توصیه کرد: افراد پرخطر خانواده در محیط‌های پر ازدحام سفری حاضر نشوند همچنین لازم است همه افراد تزریق دز سوم واکسن را جدی بگیرند تا بتوانیم نوروزی ایمن را تجربه کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار نفر به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که ۴۰۰ نفر از این افراد، در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

زالی بیان داشت: روز گذشته ۳۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که از این تعداد، ۹۰ نفر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده ااند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران تعداد مراجعان سرپایی استان تهران را ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: وضعیت کرونا در استان تهران سیر نزولی داشته که ادامه این روند، به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم بستگی دارد.

زالی ادامه داد: تمام مراکز درمانی استان تهران در هفته اول و دوم فروردین‌ماه در آماده باش کامل به سر می‌برند و برنامه ریزی به گونه‌ای است که در هفته سوم و آغاز بازگشت مسافران نوروزی، روند خدمت‌رسانی به مردم دچار خدشه نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IT ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    ولی سیر کرونا در استان های شمالی صعودی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس