کد خبر 1348324
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کرونا نمایه

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به روند نزولی کرونا در استان تهران، به تشریح وضعیت بیماری در ایام نوروز پرداخت.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در نشست پایان سال مدیران شبکه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به موفقیت‌های سترگ حوزه بهداشت در سال ۱۴۰۰، نقش دانشگاه در واکسیناسیون علیه کرونا را بسیار چشمگیر عنوان کرد و با بیان اینکه در قدر مطلق تلقیح واکسن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه اول را دارا است، افزود: تلقیح ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن مرهون تلاش شبانه روزی همکاران حوزه بهداشت دانشگاه است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، توجه رهبری به شبکه‌های بهداشتی را فرصت مغتنمی برای بهسازی و نوسازی حوزه بهداشت از نظر زیرساخت‌ها، بودجه و نیروی انسانی دانست و با بیان اینکه شیوع کرونا بار دیگر ضرورت اتکا به سیستم بهداشتی کشور را یادآور شد، گفت: کرونا آخرین بیماری نوپدید نیست و احتمالاً در سال‌های آینده با امواج جدیدی از بیماری‌های نوپدید رو به رو خواهیم شد و اگر شبکه‌های بهداشتی را تقویت نکنیم ممکن است باز دچار بحران شویم.

بیشتر بخوانید:

انجام مطالعه بالینی واکسن برکت پلاس در تهران

زالی با اشاره به نقش شبکه‌های بهداشتی در پوشش واکسیناسیون علیه کرونا، افزود: افتخارات کسب شده در حوزه واکسیناسیون مرهون نظم، دیسیپلین، صلابت و ثبات شبکه وزین بهداشتی در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هرگونه غفلت در حوزه شبکه‌های بهداشتی می‌تواند مشکلات عظیمی را در پی داشته باشد، ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد کارها و برنامه‌های نوآورانه در حوزه شبکه‌های بهداشتی دانشگاه باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های شبانه روزی همکاران شبکه‌های بهداشتی دانشگاه در طول مبارزه با کرونا از جمله بیماریابی، غربالگری، اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: همکاران ما در حوزه بهداشت در این مدت کارهایی ستودنی و جهادی انجام دادند.

زالی ادامه داد: حتی در مواردی که دستگاه‌های دیگر در واکسیناسیون مشارکت می‌کردند، نظارت، پشتیبانی و آموزش‌های مربوطه توسط شبکه‌های بهداشت انجام شده است.

وی، انجام اقدامات جدید در حوزه شبکه‌های بهداشتی را سرمایه گذاری در دراز مدت برای تحقق اصل پیشگیری بهتر از درمان دانست.

در ادامه، زالی در نشست پایانی ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در استان تهران نسبت به اسفند ۹۹ به علت پوشش گسترده واکسیناسیون بسیار مطلوب‌تر است، افزود: در حال حاضر ۹۳,۵ درصد جمعیت تهران دوز اول واکسن، ۸۳ درصد دوز اول و دوم و ۴۰ درصد دوز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال در تهران از نظر واکسیناسیون وضعیت مطلوبی دارند، گفت: ۸۰,۵ درصد دانش آموزان دوز اول و دوم و بیش از ۹۰ درصد آنان دوز اول را دریافت کرده‌اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه آمارهای مربوط به کرونا در تهران برای سومین هفته متوالی رو به کاهش است، یادآور شد: تقریباً بعد از یک دوره ثبات نسبی، بهمن ماه شاهد افزایش موارد ابتلاء به کرونا در تهران بوده ایم، اما از هفته اول اسفند فرایند نزولی آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در استان تهران مانند سایر استان‌ها شرایط مناسبی برای عبور از پیک ششم فراهم شده است، گفت: در حال حاضر در استان تهران به جز یک شهر، باقی شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شده اند و شهر ملارد نیز به سمت زرد می‌رود.

زالی، شرایط مطلوب استان تهران از نظر مقابله با پیک ششم و پوشش گسترده واکسیناسیون را در این استان ماحصل همکاری‌های بین سازمانی و مشارکت بین‌بخشی دانست و با اشاره به اثربخشی اجرای طرح شهید سلیمانی، این طرح را نیز مبتنی بر مشارکت و همکاری‌های بین بخشی عنوان کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تجربه ۶ پیک سهمگین کرونا در استان تهران، حجم بالای خدمات بهداشتی و درمانی در استان تهران را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه تهران بزرگ‌ترین مبدا سفرهای نوروزی است، احتمالاً در ایام نوروز با کاهش جمعیت استان و بار مراکز درمانی و بهداشتی مواجه می‌شویم، اما در هفته‌های سوم و چهارم فروردین که مسافران نوروزی از سفر باز می‌گردند، ممکن است شرایط متفاوتی را تجربه کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش مشکلات و چالش‌های ناشی از کرونا در سال آینده، در پایان یادآور شد: از این رو آمادگی کامل در ایام نوروز و هفته‌های بعد از تعطیلات بسیار ضروری و مستلزم اجرای پکیج‌ها و برنامه‌های مدیریتی برای مقابله با بیماری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس