کد خبر 1355034
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
گزارش رویترز نمایش موشکهای ایرانی در دوحه - کراپ‌شده

یک خبرگزاری انگلیسی با اشاره به مشارکت ایران در نمایشگاه دفاعی در قطر نوشت، ایران با حضور در دوحه نمونه‌هایی از موشک‌های خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، یک خبرگزاری انگلیسی به حضور ایران در «نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه» در قطر اشاره کرد و نوشت، ایران در نمایشگاه دوحه قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه در این باره نوشت، نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری  رویترز حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات در منطقه  از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها را قابل توجه برشمرد.

رویترزبا اشاره به عدم مصاحبه نمایندگان ایرانی با این خبرگزاری انگلیسی نوشت، در غرفه ایران  پوستر بسیار بزرگی از  یک قایق تندرو با کماندوها وجود داشت. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «ام کیو-۹ » خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است.

گزارش رویترز از نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه

وزارت خارجه ایالات متحده به این شرکت اجازه داده که ۱۸ فروند از این هواپیمای بدون سرنشین را در قراردادی به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار به امارات متحده عربی بفروشد.

این منبع خبری نوشت، نمایشگاه قطر شرکت‌های دفاعی بین‌المللی را جذب کرد که امیدوارند فروش خود را به کشورهای ثروتمند خلیج فارس که برای تقویت قابلیت‌های نظامی منطقه تولید کننده انرژی در تلاش هستند، افزایش دهند.

چندی قبل نیز یک نشریه آمریکایی در تحلیلی در زمینه توانمندی موشکی ایران و تسلط در جنگال (جنگ الکترونیک) برای مقابله با دشمنان نوشت، توانمندی‌های ایران بر عدم امکان دسترسی دشمنان در بکارگیری از قلمروی هوایی این کشور متمرکز است.

نشریه «نشنال اینترست»  در تحلیلی به قلم «کارلب لارسون» تحلیلگر امور دفاعی و نظامی در خصوص امکان حمله ایران به ماهواره‌های دشمن در فضا نوشت، نیروهای موشکی ایران ابزاری قوی برای اعمال قدرت ایران به دشمنان و تهدیدی قابل اعتماد برای ایالات متحده و نیروهای نظامی این کشور در منطقه هستند. 

 اطلاعات آمریکا تمایل ایران برای شکل دادن به میدان نبرد فضایی را تایید کرده است. ایران  متوجه ارزش راهبردی فضا و قابلیت‌های ضد فضایی است و تلاش خواهد کرد مانع استفاده دشمن از فضا و قلمروی هوایی خود در طول یک درگیری شود. ایران به دلیل زرادخانه متنوع موشکی چنین قابلیت‌هایی دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    36 0
    قلمرو فضایی بسیار مهم هست
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    24 4
    سردار حاجی زاده فرمود بدون فضا ناقص هستیم
  • 9 IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    ورود به تجارت اسلحه بسیار بسیار کار غلط و نادرستیه و قطعا از این ناحیه ضربه خواهیم خورد
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 0
    ارزش ماهواره های نظامی به عنوان چشمان سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا وغرب آنجا مشخص می‌شود که یکی از سناتورهای آمریکا هدف قرار گرفتن هریک از آنها را به هدف قرار گرفتن ایالت های این کشور تشبیه میکند
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 0
    با توکل بر خدا و با تلاش مستمر دانشمندان جوان و همراهی بیش از پیش مردم عزیز فضا را هم تسخیر خواهیم کرد. شک نکنید.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس