وبگاه آمریکایی: موشک‌های ایران به بدترین شکل پاسخ متجاوزان را می‌دهند

وبگاه تحلیلی آمریکایی نوشت، ایران با انواع موشک‌ها و پهپادهای خود پاسخ متجاوزان را می‌دهد.

به گزارش مشرق، یک وبگاه تحلیلی آمریکایی ویژه امور نظامی در مطلبی پیرامون قدرت موشکی ایران نوشت، ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است.

وبگاه «۱۹‌ فورتی فایو» به تازگی در مطلبی به قلم «مایا کارلین» تحلیلگر امور دفاعی خاورمیانه نوشت، ایران از نظر توان نظامی با ایالات متحده، چین و چند کشور دیگر قابل قیاس نیست با این وجود، ایران تعداد زیادی موشک ساخته تا اطمینان حاصل کند که هر کسی که بخواهد به این کشور حمله یا تهاجم کند به بدترین روش‌های نامتقارن مجازات خواهد شد.

در همین زمینه  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک موشک کروز هواپایه را در رژه سالانه خود به نمایش گذاشت. به گفته کارشناسان، باله‌های شبکه‌ای ذوزنقه‌ای این سلاح نشان می‌دهد که می‌توان آن را به نوعی هدایت کرد. سپاه همچنین پهپاد جدید انتحاری «شاهد-۱۳۶» خود را به نمایش گذاشت. در واقع، ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است.

در ادامه این مطلب آمده است، ایران در سال‌های اخیر سرمایه گذاری زیادی در برنامه موشک‌های بالستیک خود انجام داده است. از سال ۲۰۱۵، سه مجتمع موشکی زیرزمینی که قبلاً پنهان شده بود، آشکار شد.

به گفته ژنرال «کنت مک کنزی»، فرمانده  سابق (تروریست‌های) سنتکام، ایران بیش از ۳۰۰۰ موشک بالستیک دارد. این زرادخانه شامل موشک های دقیق، کوتاه و میان برد با سوخت جامد است. مک کنزی گفت: «در سطح نظامی نگرانی نخست من  این است که آنها سلاح اتمی ندارند، اما من همچنین نگران رشد چشمگیر و کارایی برنامه موشکی بالستیک ایرانی‌ها هستم.»

موشک‌های ایران به بدترین شکل پاسخ متجاوزان را می‌دهند

تهران در ماه فوریه نیز موشک «خیبر شکن» خود را به نمایش گذاشت. این سلاح با برد ۱۴۵۰ کیلومتر (۹۰۰ مایل) قادر است دشمنان سرکش را هدف قرار دهد. در ماه مارس، سپاه پاسداران مسئولیت موج حملات موشکی نزدیک ساختمان کنسولگری در حال ساخت ایالات متحده در «اربیل» پایتخت کردستان عراق برعهده گرفت.

نویسنده در خاتمه نوشت، ساخت موشک‌های بالستیک ایران به طور خاص تهدیدی برای (رژیم موقت) اسرائیل و نظامیان ایالات متحده در خاورمیانه است.

چندی قبل نیز یک خبرگزاری انگلیسی به حضور ایران در «نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه» در قطر اشاره کرد و نوشت، ایران در نمایشگاه دوحه قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری «رویترز» نوشت، نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند.   حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات در منطقه  از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها را قابل توجه برشمرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    22 10
    موشک های ایران توان پدافند موشک های هسته ای راهم داردوباسایت های موشکی درفضا نقطه زنی مرکزارسال موشک راهم میتواند منهدم کندنبردباایران اقتصاد وامنیت کاخ سفیدرانابود میکند چون ایران کشوری دین پایه وارزش محوراست وبه همین دلیل طرفدارانی دارد
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 3
      تن ماهی مک کنزی گفته ایران 3000 موشک دارد!!! روسه تو 100 روز 3000 موشک زده به اوکراین آخ نگفته بعد 3000 تا موشک مارو تهدید معرفی میکنن؟!!
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 1
      3000 تا موشک خیلی کم هست تو جنگ بعدی روزی 1000 تا موشک شلیک کنیم 8 ماه باید مداوم بزنیم و گرنه شکست میخوریم
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    5 3
    موشك هاى ايرانى به ( بدترين شكل ) پاسخ متجاوزان راميدهد يعنى چه؟ كمى بيانديشد. منظور نويسنده ( به بهترين شكل ) بود. هرچند منبع فارس خوانده شد.
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      3 2
      به فارسی سخت منظورش این بود که متجاوز رو میده.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    موشک ها و پهپادهای نقطه زن ایران مخصوص ریختن خون نظامیان آمریکایی و اسرائیلی ساخته شده. البته برای ریختن خون نظامیان اسرائیلی موشک های مخصوص تری ساخته شده است، مطمئن باشید در صورت هرگونه اقدامی نظامی صهیونیسم علیه ایران، اسرائیل برای همیشه از نقشه ی کره زمین محو خواهد شد و خون یهود دریای مدیترانه را را قرمز خواهد کرد و اجساد نظامیان صهیون تعمه حیوانات خواهد شد. این را من نمی گویم، خود اسرائیلی ها می گویند.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    یه 2 تا صفر جا انداخته ایران احتمالاً دارای 300000 موشک بالستیک و بیشتر است.چون فقط متحدین یمنی و لبنانی و... ایران بیشتر از200000 موشک اماده شلیک برای نابودی اسراییل دارن.
  • NL ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    حالا چرا به بد ترین شکل؟ چرا به بهترین شکل پاسخ ندهیم؟
  • RO ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 6
    هر چی داشتیم خرج ساخت موشک کردیم .
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 0
      تا چشات دراد هرچند زر زدی
  • حسين DE ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 2
    دنياى امروز و دنياى فردا دنياى موشكها است نه دنياى گفتمان.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    ای موشک ها مددی
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    بزودی با پیشرفت روز افزون تکنولوژی اسلحه لیزری قدرتمندی ساخته میشود که موشکها را براحتی در هوا منهدم میکند و ما باید به فکر پيشرفت باشیم
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    موشک بزودی کارایی خودشو از دست میده و از دور خارج میشه.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    نثار روح مطهر و ملکوتی پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم و همه شهدای راه اسلام صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس