کد خبر 1354982
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
وزش باد و طوفان شدید در زاهدان

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران توضیحاتی درباره نکات ایمنی که شهروندان هنگام وزش شدید باد باید بدانند، ارائه داد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشان شهرداری تهران درباره نکات ایمنی که شهروندان هنگام وزش شدید باد باید بدانند، گفت: در این روزها خصوصا در ساعات عصرگاهی اگر کار ضروری ندارید از منزل خارج نشوید همچنین از بسته بودن در و پنجره در صورت وقوع باد و طوفان اطمینان حاصل کنید، که در صورت ضربه زدن و کوبیده شدن باعث شکسته شدن و آسیب دیدن نشود. 

ببینید:

فیلم/ بارش باران بهاری در تهران

وی افزود: اجسام معلق و سنگین مانند گلدان، مجسمه و اشیاء رهاشده در محوطه تراس، بالکن ها، قرنیز پنجره ها و پشت بام ها راجمع‌آوری کنید. لباس های شسته شده و پهن شده در بالکن را که احتمال باد بردن و گم شدن آنها هست را به داخل منتقل کنید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: اگر در خیابان هستید در صورت وزش باد شدید خود را به یک سرپناه امن و مطمن برسانید. از قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال و ساختمان های در حال ساخت، که احتمال سقوط اجسام و مصالح ساختمانی وجود دارد جدا خودداری کنید.

 وی گفت: از قرار گرفتن در کنار دکل ها و تیرهای قدیمی برق، کابل های برق، که احتمال سقوط و پارگی کابل و سیم ها وجود دارد خودداری کنید.

ملکی گفت: از قرار گرفتن در لبه دره ها، پرتگاه ها، رودخانه ها، پنجره ها، بالکن ها و پشت بام ها که احتمال سقوط وجود دارد خودداری کنید. همچنین از قرارگرفتن در دشت های باز، بر روی کوه ها و ارتفاعات که احتمال وقوع و برخورد صاعقه وجود دارد خودداری کنید.

وی افزود: با توجه به اینکه درایام بهاری طی چند دقیقه شرایط جوی تغییر می کند از نشستن دربستر رودخانه ها و مسیل ها که می‌تواند ظرف چند دقیقه جریان آب شدید را در خود جای دهد خودداری کنید.

ملکی خاطر نشان کرد: اگر در این ایام قصد سفر دارید حتما از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کرده و مطمئن باشید که در قسمت ترمز، برف پاکن، چراغ ها و... نقصی وجود ندارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: رانندگان در زمان بارندگی بدلیل کاهش دید ، بیشتر مراقب عابرین پیاده باشند و با سرعت مطمئنه و اطمینان کامل رانندگی کنند. عابران پیاده در این ایام به هنگام عبوراز خیابان از پل های پیاده و خط کشی های عابر استفاده کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رسول IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    چشم بسته غیب میگه اینها را همه میدونن برید دنبال کار های اساسی رختاتون را جمع کنید که باد نبره .اینم شد راه کار های آتش نشانی نانمی دونیم ایشان آتش نشانه یا مامور راهنمایی رانندگی بهتر بگیم نخود هر آش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس