سردار سلامی

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قرن جدید، قرن غروب قدرت های شیطانی و تمدن غرب است، گفت: آغازِ پایان آمریکا و تمدن غرب شتاب گرفته است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر حسین سلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گردهمایی رزمندگان اسلام شهرستان دزفول و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج محمد حسن کوسه چی (پارساکیان) از فرماندهان دزفولی بزرگ انقلاب اسلامی که در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: ایران در تمام این سال‌ها با منطق مقاومت توانسته است که تحریم‌های متعدد و فشارهای دشمن را برای انزوای سیاسی، تهاجم‌های روانی، رسانه‌ای و فرهنگی دشمن و تهاجم‌های تروریستی پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه مقاومت یک جریان و حقیقت جاری در روح ملت ایران است، افزود: مقاومت الهام یافته از یک امام و پیشوا است که بر اساس سیره و سنت معصومین، ایستادگی و ثابت قدمی در برابر دشمنان را جزو شعائر عظیم الهی قرار داده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقاومت ملت ایران توانسته است که قدرت دشمنان بزرگ را فرسوده و به زوال بکشاند، عنوان کرد: در روزهای گذشته سخنگوی کاخ سفید در سخنان رسمی اعلام کرد که سیاست تحریم و فشار، ایران را قوی‌تر از هر زمان کرده و راهبردهای آمریکا نیز سپاه ایران را قدرتمندتر کرده که برای اولین بار کاخ سفید به درستی سخن گفته است.

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه بهترین قیاس و قضاوت آن است که دشمن، دشمنی را بستاید، افزود: وقتی دشمنان از فضیلتی سخن می‌گویند نشان از آن دارد که واقعیت ده‌ها برابر از سخنان آنها بیشتر و قوی‌تر است.

قرن جدید، قرن غروب قدرت های شیطانی است/ صهیونیست زیر ضربات ایران/ برای شهدا فقط مجلس ترحیم نمی‌گیریم انتقام می‌گیریم/ صهیونیست‌ها دست از شرارت بردارند

وی با تاکید بر اینکه قرن جدید، قرن غروب قدرت‌های شیطانی و غرب است، گفت: آغازِ پایان آمریکا و تمدن غرب از سال‌ها پیش توسط حرکات انقلاب اسلامی آغاز شده و در سال‌های اخیر شتاب یافته است.

سردار سرلشگر با تاکید بر اینکه جغرافیای جهان در حال تغییر است، تصریح کرد: دشمنان، قرن قبلی را به قرن اسارت مسلمانان و مستضعفان، قرن توسعه جهالت و قرن جهالت مدرن تبدیل کرده بودند به طوری که در آن جهان دو قطبی غرب دارای قدرت و پیشرفت بود و برای ما اینچنین نبود.

وی ادامه داد: منطق انقلاب اسلامی برهم زدن این آرایش، بعثت دوباره اسلام و بیدار شدن از گورستان جهل و آزاد شدن از اسارت دشمنان است.

تقویم تاریخ آمریکا به انقضا رسیده است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنان در تمام قرن قبلی جنگ‌های بزرگی به راه انداختند، صدها هزار نفر را کشتند، کشورها را اشغال و مردمان را آواره کردند، وضعیت یمن، سوریه و عراق ارمغان غرب برای مسلمانان است و این در حالی است که آمریکا و غرب در کشورهای غیرمسلمان نظیر ویتنام، ژاپن و… نیز جنایت‌های متعددی انجام دادند که تاریخ هرگز آنها را فراموش نمی‌کند.

سردار سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه قرن جدید قرن جغرافیای جدید و قرن طلوع ارزش‌های اسلام است، گفت: قرن جدید، قرن پیشرفت مسلمانان و پس گرفتن سرزمین‌های اشغال شده توسط آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی است. ما در پرتو هدایت‌های یک رهبر بزرگ در حال حرکت هستیم و هیچ گاه زانو نزدیم، دست نیاز به سوی هیچکس دراز نکردیم و صراط مستقیم الهی را پیموده‌ایم و استوار به جلو می‌رویم.

وی با بیان اینکه تقویم و تاریخ غرب و آمریکا به انقضا رسیده افزود: ما در مسیر پیمودن انقضای این قدرت‌های باطل هستیم، قدرتی که کف روی آب بود و حقیقت نداشت. داستان انقلاب ما و دشمنان مبارزه نور و ظلمت است و این قیاس نه در کلام بلکه در واقعیت به زیبایی دیده می‌شود.

سردار سرلشکر سلامی با اشاره به تصمیمات حکیمانه و سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نقطه مرکزی یک نبرد جهانی، بی واهمه و با قلب مطمئن ایستاده و ملت نیز در کنار ایشان ایستاده‌اند و با این ایستادگی، دشمنان در حال عقب نشستن هستند و سیاست‌های آنان دیگر نتیجه بخش نیست.

وی تاکید کرد: در آرزوهای رهبر انقلاب جز سعادت، امنیت، عزت و رفاه این ملت و سایر ملت‌های مسلمان چیزی نیست و این امر در تمام تدابیر، حکمت‌ها و اندیشه‌های رهبر انقلاب موج می‌زند که این بزرگترین موهبت الهی برای ما محسوب می‌شود.

سردار سلامی با بیان اینکه اکنون مسلمانان قدرت گرفته‌اند و سرزمین‌هایشان به میدان جهاد تبدیل شده گفت: پرچم اسلام در تمام این سال‌ها به اهتزاز درآمده و این واقعیت را همه می‌دانند.

صهیونیست‌ها دست از شرارت بردارند

وی یادآور شد: در روزها و هفته‌های اخیر دیدیم که چگونه صهیونیست‌ها که همواره در محاسبات خود اشتباه می‌کنند، زیر ضربات ما قرار گرفتند و به آنها هشدار می‌دهیم دست از شرارت بردارند در غیر این صورت روزنه‌های کوچکی که در جهان برایشان باز است نیز بسته می‌شود.

این یک پیام جدی و واقعی است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما برای شهدای خود فقط تشییع جنازه نمی‌گیریم بلکه انتقام می‌گیریم؛ بنابراین دشمنان مراقب اقدامات خود باشند و این یک پیام جدی و واقعی است. صهیونیست‌ها و دشمنان می‌توانند دوباره اقدامات خود را تکرار کنند اما ما اعلام می‌کنیم هر کسی از حوادث عبرت نگیرد مجبور به تجربه دوباره آن است، پس اگر می‌خواهند دوباره طعم تلخ ضربات را بچشند، اقدامات غیرانسانی خود را ادامه دهند.

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه سال‌های آینده، سال‌های سرافرازی ایران است، گفت: ملت ایران در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستاده و ایشان را تنها نمی‌گذارند ما نیز به عنوان سرباز و خادم کوچک این ملت قول و اطمینان می‌دهیم که هرگز اجازه نخواهیم داد که هیچ بیگانه ای امنیت، حیثیت، منفعت و سرزمین عزیزمان را مورد تهدید و خطر قرار دهد چرا که ما با قوت دعا، هدایت‌های حکیمانه رهبر بزرگ و همراهی مردم روز به روز قوی‌تر خواهیم شد.

«دزفول» نگین مقاومت ایران است

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان دزفول نگین مقاومت ایران در دوره باشکوه دفاع مقدس است، افزود: مردمان دزفول در دوران دفاع مقدس زیر باران موشک‌ها ماندند و فرزندان و جوانان خود را ایثارگرانه به سوی خطوط مقدم نبرد اعزام کردند، آنهایی که در شهر ماندند نیز با تمام توان پشتیبان رزمندگان بودند.

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه مردمان دزفول در زمان دفاع مقدس در جنگ زندگی کردند و در زندگی می‌جنگیدند، تصریح کرد: همین امر عاملی شد تا این شهر به ستاره‌ای درخشان در کهکشان مقاومت ایران نامگذاری شود، شهیدانی همچون سردار سوداگر و جانباز سرافراز سردار شهید محمد حسن کوسه چی از افتخارات این دیار هستند.

وی یادآور شد: تمام شهرهای خوزستان از جمله دزفول، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد و اهواز در دوران دفاع مقدس قائم و استوار ایستادند و سرچشمه جهاد و مقاومت شدند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سردار شهید محمد حسن کوسه چی را یک فرمانده بزرگ، اسوه و نماد جهاد برشمرد و افزود: ۴۰ سال افتخار آشنایی با این فرمانده بزرگ را داشتم که با وجود تمام قدرت و شجاعت و جایگاهی که داشت اما گمنامی را به شهرت ترجیح داد.

سردار سلامی با بیان اینکه سردار شهید کوسه چی تا آخرین لحظات زندگی لباس جهاد و رزمندگی را از تن خارج نکرد، عنوان کرد: این سردار یکی از فرماندهان مؤثر و نخبگان سپاه پاسداران بود که فرماندهی لشکرهای متعددی از جمله لشگر ۲۵ کربلا در استان مازندران، فرمانده لشکر بزرگ ۷ ولیعصر در زمان دفاع مقدس، لشکر ۴ بعثت استان کرمانشاه و فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده داشت.

کوسه‌چی هم یک سلیمانی دیگر بود 

وی در ادامه سردار سرلشکر شهید کوسه چی را یک سلیمانی دیگر خواند و گفت: این سردار در ساخت قدرت نیروی زمینی سپاه نقش بزرگ و تعیین کننده‌ای داشت و با وجود اینکه در سال‌های پایانی عمر درگیر بیماری بود اما چنان با صلابت و مصمم حضور داشت که این اقتدار نقص جسمش را می‌پوشاند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تمام عوامل برگزاری این برنامه به ویژه مسئولان اجرایی، انتظامی و نظامی دزفول قدردانی کرد.

سردار محمدحسن کوسه چی (پارساکیان) دبیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) و از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس صبح روز جمعه ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ شمسی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهید خود پیوست.

تجلیل از خانواده سردار شهید محمدحسن کوسه چی، اجرای سرود و مداحی حاج صادق آهنگران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    15 3
    مثلا دست از لجاجت بر ندارن چی میشه؟ ویلای یه دلال نفتی که پولتون رو خورده میزنید؟!
    • سجاد IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 2
      ویلای یه دلال نفتی واقعا وقاحت هم حدی داره چه قدر شما پر رو هستین خود اسراییل و امریکا اعلام کردن اونجا مرکز سری اسراییل بوده بعد شما می گی ویلای یه دلال نفتی!!!!
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 1
    قدرت برآمده از نظام جمهوری اسلامی ،الحمدالله جهانی شده . آنهم تحت رهنمود و هدایات رهبران بزرگوار خود و ایستادگی و مقاومت مردمی و ایثارگری شهدای گرانقدر و همت افراد توانمندش در همه عرصه ها . و همه برای رضایت خداوند عزوجل . شکرت
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 4
    صهیونیست ها و دشمنان غلط بکنند دیگر مرتکب اشتباه بشوند ، و دست از پا خطا کنند . چون قدرتی عین صاعقه بر سرشان فرود میآید و به خاکستر تبدیل می شوند
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 3
    بحول قوه الهی
  • US ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 1
    ایول سلامی خوب جوابشونو دادی
  • رزا CA ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 1
    از قديم گفته اند انگشت تو لونه زنبور نکنيد که نيش مى زنه حالا حکايت ماست ما به آنها پيله مى کنيم آنها هم تلافى مى کنن بهتر نيست به جاى ايجاد تنش و تهديد ديگران سرمان به کار خود و کشور باشه که از اين معضلات بتوانيم بيرون بياييم؟ تا کى بايد وقت و پول و انرژى و سرمايه را صرف اين بکنيم که تهاجمى عمل کنيم به فکر سازندگى کشور باشيد ما مثلا يک کشور ثروتمند و نفت خيز و گاز و معادن و صدها امکانات و ثروت خدا دادى داريم اما به جاش قطر که بسيار و بيشتر از ما از حوزه اشتراکى گاز استخراج مى کنه ميره با آلمان قرار داد صدور گاز مى بنده و يا شوروى چند برابر از ما پول مى گيره که نيروگاه برق رو را با سال ها تاخير راه بيندازه و يا سلاح عقب افتاده ۳۰۰ رو با جرزنى و چونه زنى و دادگاه رفتن تحويل مى ده و ما هم هنوز براشون فرش قرمز پهن مى کنيم بهتره يک کمى به خودمون بياييم بدونيم کجا قرار داريم .
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      همین کارو حسن روحانی کرد و الان هم هنوزحرف زیادی میزنید
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 4
    پس انتقام دوتن از شهدای عزیزمان چی ؟
    • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      گرفته شد دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس