کرمان

 درحالی‌که صهیونیست‌ها در نیمه اول شکست ترمیم‌ناپذیر خورده حالا به‌واسطه پشتیبانی آمریکایی‌ها می‌خواهند بازی را در دقیقه هفتاد تمام کرده و زمین را ترک کنند اما این بازی نود دقیقه است؟

سرویس سیاست مشرق- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با بازیکنان تیم‌ملی فوتبال پیش از اعزام به مسابقات آسیایی سخنانی را بیان کرد که جالب و قابل تفسیر بود، سرلشکر سلامی گفته است که فوتبال محصول تمرکز ذهن است و هیچ واقعیتی برون از ذهن انسان نیست، سردار سلامی به بازیکنان تیم ملی توصیه کرد که اگر گل خوردند عصبی نشده و به‌جای بازی احساسی دوباره خود را بازسازی کنند.

فرمانده سپاه حتی درباره سبک‌های بازی در کشورهای صاحب فوتبال نیز سخن گفته مثلاً از مدل بازی برزیلی‌ها که عادت به باخت ندارند و هیچ‌گاه روحیه خود را از دست نمی‌دهند و یا اشاره به سبک بازی عرضی آلمانی‌ها که با چرخاندن توپ در زمین به دنبال منفذی برای عبور از مدافعان حریف می‌گردند، این اشارات ویژه و عجیب اما چه معنایی داشت و چرا باید یک فرمانده نظامی در یک مراسم تشریفاتی این‌گونه به ارزیابی و آنالیز رقبای تیم ملی بپردازد؟

جنگ در عقبه و ترورهای کور

معمولاً رسم است که تیم‌های ورزشی قبل از اعزام به مسابقات با مقامات سیاسی دیدار کرده و با آن‌ها عکس یادگاری انداخته و حتی وعده دریافت جایزه‌ای در صورت پیروزی در آوردگاه‌های جهانی را نیز بگیرند؛ اما دیدار فوتبالیست‌ها با یک فرمانده عالی‌رتبه نظامی آن‌هم در میانه جنایت صهیونیست‌ها در غزه و نیز ترورهای ناهمگون در منطقه از جمله شهادت ده‌ها تن از هموطنانمان در کرمان قابل‌توجه و تحلیل است.

در شرایطی در عرض چند هفته عقبه لجستیکی آسیب دیده، پشتیبان انتقال در سوریه به شهادت رسیده و یک رابط عالی‌رتبه مقاومت در لبنان و تعدادی از زائران مزار شهید سلیمانی ترور شده اند و فشارهای سیاسی و روانی از درون و بیرون برای برخورد مستقیم با صهیونیست‌ها افزایش چشمگیری داشته دیدار فرمانده سپاه با اعضای تیم‌ملی معنای روشنی دارد.

سردار سلامی در مواجهه با آرایش جدید دشمن راهبردهای جدید جبهه مقاومت را به‌خوبی و در لوایی قابل‌فهم بیان است. واقعیت آن است که ناکامی رژیم صهیونیستی برای ناک‌اوت کردن مقاومت در غزه و افتادن در باتلاق جنگ باعث شده تا سران رژیم صهیونیستی برای فرار از فشارهای کمرشکن دوباره به استراتژی «هزار خنجر» روی‌آورند.

چاقو را از دست دشمن بگیر

اما راهبرد هزار خنجر این بار ارتقاءیافته و علاوه بر ضربات زیاد به دنبال کاهش وزن مقاومت در منطقه است تا برای خود بازدارندگی جدیدی را تعریف کند، حادثه تروریستی در کرمان که مشابه ترورهای کور در دهه شصت بود و نیز ترور شهید صالح العاروری باید در همین نقشه راه جدید از سوی دشمن بررسی کرد.

شهید شیخ صالح یک اخوانی وفادار به آرمان‌ها مقاومت بود که هم با ایران و هم با مصری‌ها رابطه خوبی داشته و مهم‌تر از آن رابط‌ترمیم روابط تهران با قاهره نیز محسوب می‌شد، تل‌آویو به‌خوبی می‌دانست که بهبود روابط ایران با مصر به ضرر صهیونیست‌ها است ازاین‌روی سعی کرد علاوه برزدن چاقویی جدید به مقاومت آن را به‌گونه‌ای بزند که از وزن آن را نیز کم کند.

صهیونیست‌ها با این متد جدید می‌خواهند اتمسفر ادراکی مقاومت را آشفته کرده و جنگ را در عقبه، یک پله بالاتر و در فازی جدیدتر پیش ببرند، در این شرایط پیام روشن فرمانده سپاه اهمیت فراوانی دارد، واقعیت آن است که دشمن در دوران پسا هفت اکتبر روی عکس‌العمل‌های احساسی مقاومت برنامه‌ریزی کرده تا آن را به مسلخ بکشد، فرمانده سپاه در این آوردگاه سبک جدید بازی مقاومت را به رخ حریف کشیده است.

پشت ماشین ترور چه کسی نشسته است؟

اما نکته مهم‌تر آن است که ورژن جدید استراتژی هزار خنجر را نه نتانیاهو و سازمان فلج شده اطلاعاتی و نظامی آن بلکه توسط آمریکایی‌ها و با ابتکار عمل سازمان سیا چیده شده است، آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند تا به هر نحوی که شده ایران را محدود کرده و با ترفندهایی چون ترور، خرابکاری و جنگ محدود نبض تحرکات اجتماعی را در دست گرفته و حتی مسیر تحولات را به‌سوی دور جدیدی از آشوب‌ها در داخل ایران سرریز کنند، هک پمپ‌بنزین‌ها یا در معرض فروش قرار دادن اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر یک اپلیکیشن مقدمه عملیات «هزارخنجر پلاس» است.

این تحرکات میدانی و اطلاعاتی در رصد مقاومت قرار داشته و فرمانده سپاه نحوه ادراک ما را نسبت به تحریکات بیرونی و اثرات داخلی آن به‌خوبی بیان کرده است، مقاومت فلسطینی از اولین شب پس از عملیات طوفان‌الاقصی در عرض بازی کرده و دشمن را به‌شدت فرسوده، خسته و عصبی کرده است، رفتارهای غیرخطی می‌تواند مانع از اتصال تاکتیک‌ها به استراتژی هزار خنجر شود.

این بازی ۹۰ دقیقه است!

درحالی‌که صهیونیست‌ها در نیمه اول شکست ترمیم‌ناپذیر خورده حالا به‌واسطه پشتیبانی آمریکایی‌ها می‌خواهند بازی را نیمه کاره تمام کرده و زمین را ترک کنند اما این بازی نود دقیقه بوده و حتی در وقت‌های اضافی هم می‌توان به حریف گل زد، به تعبیر سردار سلامی در یک ربع آخر بازی هرکسی جان داشته باشد و بدود معمولاً می‌تواند نتیجه بازی را تغییر بدهد، پیام‌های عصبی اروپا درباره پرهیز از تنش‌های بیشتر را برای جلوگیری از شکست قطعی در دقیقه نود باید ارزیابی کرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 50
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    14 12
    تروریستها مرض ما علاج دارند که زورشان به مردم بی دفاع رسیده این نشانه ضعف آنها است
    • ایرانی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      5 8
      اگر صدای انگل ستان و صدای آمریکا را کم کنید، حرف راست و صدای حقیقت را خواهید شنید، همانطوریکه بالاخره صدای مظلومیت مردم فلسطین به گوش جهانیان رسید. هموطن گرامی، تفکرات و اقدامات تروریستی اخیر در شهرهای مختلف کشور، نتیجه نهایی یکسری عملیات روانی و مغزشویی تفرقه آمیز رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی با استفاده از دروغ و نفرت پراکنی مجریان و کارکنان مزدورش با ظاهری لطیف و لبخندی ملیح و به قصد شوم ضربه زدن به ایران عزیزمان می‌باشد. چه می‌شود انسان، در سرزمینی که هزاران سال صحبت از گفتار، پندار و کردار نیک بوده، حرف از آزادگی، پاکی و مروت بوده، پدر در بدو تولد در گوشش نام خدای مهربان و پیامبر پاکش را برده، از مادر با ذکر یا علی، ایستادن و راه رفتن آموخته، در طول دوران تحصیل، بارها حماسه حق‌طلبی حسین را خوانده، اکنون با چندین بار تماشای شبکه شیطان، اینچنین به دشمنی و جنگ با همه اعتقادات ملی، مذهبی و حتی انسانی رفته، درحدی که «هیچ حیوانی به حیوانی نمی‌دارد روا، آنچه این نامردمان با جان انسان می‌کنند»، شاید اگر از ابتدا چهره شیطانی، کریه تر و پلیدتر از تروریست‌های داعشی، مزدوران رسانه‌ای و ارباب شیطانشان امثال ملکه الیزابت، هیلاری کلینتون و... برایشان آشکار گشته بود، هرگز سراغ چنین شبکه‌هایی نمی رفتند، اما هنوز هم دیر نیست، با تحریم و طرد هرچه سریعتر شبکه های شیطان، خیانت به خود، خانواده و جامعه متوقف می‌شود. شاید زمان و مکان انتقام گیری از خون پاک شهیدان عزیزمان دور باشد، اما با انتشار این متن برخاسته از سوز دل یک ایرانی برای هموطنان شهیدش، در هر جای ممکن، به نوبه خود گامی جهت جلوگیری از پخش بیشتر بذر نفاق در کشور، جلوگیری از تبدیل یک نوجوان و جوان خام دیگر به یک تروریست دیگر و جلوگیری از ریختن خون بی‌گناهی دیگر در آینده، برداشته و التیامی بر آلام عمیق این سرزمین گردید. پاینده باد ایران اسلامی، یاحق.
    • NL ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      26 8
      نخیر ، این نشانه ضعف و سهل انگاری در تأمین امنیت کشور و مردم بیگناه است ، مرزها بی در پیکر است
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      6 7
      داعشی ها و منافقین تحت امر اسراییل فهمیدند مسلسل به دست راه به جایی نمیبرند بمب راه دور استفاده میکنند اما راه به جایی نمیبرند تکلیف روشنه مقاومت در راه خدا
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      9 6
      انفجارهای امروز دو نکته رو بر ملا کرد شبکه های اجتماعی خارجی که باید بصورت کامل فیلتر بشن چون تروریستها قطعا از طریق این شبکه ها در ارتباط بودند و دوم مرزها را از نیروها انتظامی بگیرید که حفاظت از مرزها کار سپاه و ارتش است قاچاق سوخت ام الفساد همه این مشکلات است
  • افسانه IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    8 4
    چرا دیروز بمب ها راخنثی نکرد که این اتفاق نیفتد لطفانظر من رابذارید
    • RO ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 2
      بالای ۹۷ درصد عملیات انتهاری و بمب گزاری بوسیله سربازان گمنام امام زمان خنثی سازی میشود اما خب معمولا دوسه درصد هم ممکن است اتفاق بیفتد واقعا امنیت در جمهوری اسلامی ایران بالاست و باید همه قدر امنیت را بدانیم و از سرباران گمنام امنیت و ارامش ممنون باشیم خدا خیرشان دهد .
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    15 6
    غنی سازی رو 90 درصد کنید.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    15 4
    غنی سازی رو 90 درصد کنید.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    5 4
    وقتی ترورهای کور یکی پس ازدیگری درایران وعراق ولبنان درروزهای متوالی شکل میگیره خودش بخودی خود گواه متقن ومحکمی است که آمریکا ورژیم اشغالگر درپشت همه این حوادث تروریستی هستند .آنها همانطوریکه که قبلا هم اعلام کرده اند به این نتیجه رسیده اند که محور مقاومت را آسیب بزنند .اینها برای زنان وکودکان وغیرنظامیان ارزشی قائل نیستند .توجه افکارعمومی را از غزه درتلاش هستند منحرف کنند وازشدت فشار سیاسی که بررژیم صهیونیستی وارد شده بکاهند .آنها درتلاش هستند معادله جنگ درسرزمینهای اشغالی را بمراکز مختلف درمنطقه تغییر دهند .کلیه کسانیکه که درسطح منطقه برمحور مقاومت قرار میگیرند بدانند که آمریکاییها علاقه ایی به بروز جنگ منطقه ایی ندارند زیرا پایگاهها ومنافع آنها بشدت آسیب میبیند پس راه وچاره را در تضعیف محور مقاومت دانسته اند که این محور ازیک طرف به این نتیجه نرسد که پاسخ دهد وازطرف دیگر بصورت تدریجی مشغول محو محور مقاومت شوند تا زمینه ایی فراهم شود که امنیت اسرائیل حفظ شود حال این حربه با تداوم نامنی دراسرائیل باید ادامه پیدا کند اگر شما هم سعی بر گسترش ووسعت دامنه آن ندارید کاریکه آنها درپیش گرفته اند متناسب با آن کاری کنید که پاسخش را گرفته باشند .اگر دست روی دست بگذارید دشمنان جری تر خواهند شد یک قدم عقب بنشینید ده قدم جلوتر خواهند آمد .برنامه چندوجهی را درطرحهای خودتان بگنجانید .
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    9 17
    دلار ۵۱۴۰۰. کار دولته میخواد دلارهاشو بفروشه.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    7 4
    اینکه مراکز عبادی،فرهنگی،امامزادگان ،حرمها وسایر مراکز دینی این ترورها صورت میگیره بیشتر ریشه تکفیری بعنوان الت دست عوامل جاسوسی دارد .
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    9 4
    از نیروی اطلاعاتی ایران انتظار بیشتری می رفت که بتواند نقشه های شوم ترور دشمن درگلو خفه کنند فعلا ترویست ها پیش افتادن اما باید درس درست وحسابی به آنها داد تا هزگز بخود جرات ندهند با محورهای مقاومت در بیفتند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    5 35
    ما حاضریم با بمب هسته ای بمیریم اما ذیل آمریکا زندگی نکنیم شما هم هسته ای بسازید قویترین که در جهان وجود داشته و اصلا خودتون تمام خاورمیانه را منفجر کنید باشد که تمام زمین نابود شه در نبود خدا
  • بهزاد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    8 4
    نباید به صهیونیست های کثیف حتی یک لحظه هم فرصت داد هر ثانیه فرصت به آنها مساوی هست با قتل، کشتار، نسل کشی و جنایات بیشمار علیه کودکان و زنان و مردم بیگناه در جهان اسلام است اگر محور مقاومت به خداوند متعال و قرآن کریم اعتقاد دارند و بر حمایت او ایمان دارن الان زمان نابودی این جانیان کثیف است تمام جبهه مقاومت همزمان باید نابودی این رژیم منحوس رو شروع کنند و لحظه ای به آن امان ندهند ظرفیت جهان اسلام و جبهه مقاومت بسیار گسترده از توانایی اسرائیل و نیرو های آمریکایی در منطقه است
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    8 8
    روسها برای اینکه از باتلاق اکراین بیرون بیایند، سر خاورمیانه را زیر آب می کنند.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      0 3
      چرا گودرزو به شقایق ربط میدی؟
  • بهرام IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    8 3
    با این همه باید دقیقا بررسی شود که آیا کوتاهی ها و غفلت هائی در خصوص ایجاد امنیت صورت گرفته است؟ این دومین باری است که در کرمان چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در زمان تشییع سردار نیز بعلت عدم توجه لازم در انتخاب محل مناسب برای تجمعات تعدادی زیر دست و پا له شدند. به نظر می‌رسد کرمان در این خصوص ضعیف عمل می‌کند. استاندار کرمان می‌گوید محل انفجار ها خارج از محدوده حفاظتی بوده است در حالیکه این مکان محل اصلی عبور زائران بوده است. .
  • یزدان IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    16 6
    اینکه رسانه دنبال چه هدفی هست و میخواد چه چیزی رو تو مغز یه درصد کمی از جامعه فرو کنه کاری ندارم ولی عقل سالم و منطق میگه اسن انفجارها ربطی به اسراییل نداره . شماها خودتون رو زیر سوال میبرید البته را۶ دیگه ای هم ندارید حکومتی که از مردمش جدا بشه عاقبتی بهتر از این نداره میدونم سانسور میکنی ولی مهم نیست
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      2 30
      حکومت پشتوانه مردمی قوی داره فراموش نکن که بیش از 25 میلیون نفر در مراسم تشییع سردار دلها شرکت کردند.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    7 5
    باید غنی سازی ۱۵۰ درصد بشه.
  • رحمت رجب زاده IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    2 5
    کار حوثی ها یمنی بود. اونا میخوان خودشونو به ما ثابت کنن که ما با شما ایرانی ها هستیم. اونا به ما شهید تقدیم کردن و ما هم تو دنیا میگیم قربانی تروریسم هستیم.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    5 9
    کار داعش هست اسراییل از این کارهای چیپ انجام نمی دهد
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    5 10
    بمب اتم آرزوی هر ایرانی
  • ایرانی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    2 6
    پشتش عربستانه ک با ظاهرسازی سعی کرد عملیات ایران علیه خودش رو خنثی کنه و خودش رو امن و جنگ و ناامنی رو ب داخل ایران بکشونه ترور سربازهای لب مرز هم کار گروهک هم فکر عربستان بود عربستان و اسراعیل هیچ فرقی با هم ندارن هر دو در این نقشه سهیم هستن، نمیدونم غفلت از نقش عربستان سهویه یا عمدی یا اینکه میدونن ولی تو رسانه چیزی نمیگن حاجی شما ک دستتون میرسه، برسونید ب گوش امنیتی ها و مسئولین ک نقش عربستان و حیله ای ک داره رو ندید نگیرن اگر عربستان تنبیه نشه این ترورها تموم نمیشه
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    2 3
    با توجه به پشتیبانی نامحدود آمریکا از رژیم نجس صهیونیستی این بازی تمامی نداره، باید آسیب جدی به زیرساخت های اسقاطیل وارد کرد که دیگه نتونه روی پای خودش بایسته.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    4 4
    احتمالا قصدشان از این جنایت هل دادن ایران به جنگ با اسراییل هست.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    2 2
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْبُرُوجِ ﴿۱﴾ سوگند به آسمان آكنده ز برج (۱) وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ ﴿۲﴾ و به روز موعود (۲) وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ ﴿۳﴾ و به گواه و مورد گواهى (۳) قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ ﴿۴﴾ مرگ بر آدم‏سوزان خندق (۴) النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ ﴿۵﴾ همان آتش مايه‏ دار [و انبوه] (۵) إِذْ هُمْ عَلَيْهَا قُعُودٌ ﴿۶﴾ آنگاه كه آنان بالاى آن [خندق به تماشا] نشسته بودند (۶) وَهُمْ عَلَى مَا يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِينَ شُهُودٌ ﴿۷﴾ و خود بر آنچه بر [سر] مؤمنان مى ‏آوردند گواه بودند (۷) وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ ﴿۸﴾ و بر آنان عيبى نگرفته بودند جز اينكه به خداى ارجمند ستوده ايمان آورده بودند (۸) الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ ﴿۹﴾ همان [خدايى] كه فرمانروايى آسمانها و زمين از آن اوست و خدا[ست كه] بر هر چيزى گواه است (۹) إِنَّ الَّذِينَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمْ عَذَابُ الْحَرِيقِ ﴿۱۰﴾ كسانى كه مردان و زنان مؤمن را آزار كرده و بعد توبه نكرده‏ اند ايشان راست عذاب جهنم و ايشان راست عذاب سوزان (۱۰) إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْكَبِيرُ ﴿۱۱﴾ كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏ اند براى آنان باغهايى است كه از زير [درختان] آن جويها روان است اين است [همان] رستگارى بزرگ (۱۱) إِنَّ بَطْشَ رَبِّكَ لَشَدِيدٌ ﴿۱۲﴾ آرى عقاب پروردگارت سخت‏ سنگين است (۱۲) إِنَّهُ هُوَ يُبْدِئُ وَيُعِيدُ ﴿۱۳﴾ هم اوست كه [آفرينش را] آغاز مى ‏كند و بازمى‏ گرداند (۱۳) وَهُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ ﴿۱۴﴾ و اوست آن آمرزنده دوستدار [مؤمنان] (۱۴) ذُو الْعَرْشِ الْمَجِيدُ ﴿۱۵﴾ صاحب ارجمند عرش (۱۵) فَعَّالٌ لِمَا يُرِيدُ ﴿۱۶﴾ هر چه را بخواهد انجام مى‏ دهد (۱۶) هَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ الْجُنُودِ ﴿۱۷﴾ آيا حديث [آن] سپاهيان (۱۷) فِرْعَوْنَ وَثَمُودَ ﴿۱۸﴾ فرعون و ثمود بر تو آمد (۱۸) بَلِ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي تَكْذِيبٍ ﴿۱۹﴾ [نه] بلكه آنان كه كافر شد
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    1 0
    افغانی
  • علی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    لطفا منتشر نمایید. شاید تأثیری داشته باشد. سیاست مبتذل جهان امروز بر اساس "نفع" است. از اینرو باید دید در این رویدادهای اخیر از اکتبر جاری ( حمله حماس به رژیم صهیونیستی) چه کسی بیشتر نفع برده است. در یک کلمه روسیه. بسیاری از سرمایه داران یهودی ملیت روسی دارند، سازمان جاسوسی روسیه در یک عملیات فریب حماس را به حمله به اسرائیل کشاند. حمله ای که پیش تر با اسرائیل هماهنگ شده بود. از زمان غائله اکتبر فشار بر روسیه کمتر شده است و همه توجه ها به خاورمیانه بازگشته است. مانند دو سده اخیر ملت های خاورمیانه به دلیل بی لیاقتی و ناآگاهی و مزدوری سیاستمداران شان کارت بازی قدرتهای استعماری شده اند. از زمان رویداد اکتبر تا کنون تنها در غزه بیش از بیست هزار نفر کشته شده است و این بیشتر از همه کشته های جنگ روسیه و اکراین است. تلاش انگلیس و فرانسه و آمریکا برای پایان جنگ در خاورمیانه در آخر به معامله با روسها ختم خواهد شد. در آخر اسرائیل پولش را از هر دو طرف سرمایه داران و الیگارشهای روسی و اتحادیه اروپا و آمریکا می گیرد و ملتهای خاورمیانه جان شان را می دهند ، و قدرتهای استعماری به توافق تازه ای بر سر قرق گاه های شکارشان می رسند. متأسفانه ایران نیز به دلیل عدم داشتن دکترین امنیت ملی ، و دوری از سیاست موازنه منفی باید ماننند دو سده اخیر هزینه بدهد.
  • بهزاد IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    0 1
    همه شواهد نشان از هماهنگی و همکاری کامل داعش و رژیم صهیونیستی هست واقعا لازمه در این ارتباط کاملا بصورت مستند از طرف مسئولین اطلاع رسانی بشه
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 1
    تو فرهنگ و مدل غربی عبری , نظامی گری و بحث های امنیتی , دقیقا یک شغل حساب می شه چیز بیشتری نیس در نتیجه کشته شدن , خسارت محض حساب می شه اما تو فرهنگ شیعه و فرهنگ برآمده از آن یعنی چیزی که به اسم محور مقاومت می شناسیم شهادت حتی تبریک هم دارد و این روزها که مقاومت ایرانی , عراقی , لبنانی , یمنی , سوری و فلسطینی ها در حال دادن بیشترین خون ها در بالاترین درجات هستند این خون ها تو این فرهنگ و تو این ایدئولوژی نهایتا شاید حرکت را کمی کند کند اما اراده ها و انگیزه ها و سازمان دهی ها و همکاری ها را 100 برابر خواهد کرد چنانکه محور مقاومت بعد از شهادت شهید سلیمانی , گویی بیشتر هم جوانه زد و قوی تر شد تو این فرهنگ , شهادت تازه درهای جدیدی برای قدرت گرفتن بیشتر و بیشتر باز می کند و این بزرگ ترین اشتباه آنگلوصهیون ها بود که این هفته ها ملت منطقه و فرماندهان مقاومت را به شهادت رساندند همانطوری که خون شهید سلیمانی این ها را ول نکرده خون هایی که این روزها ریختند هم , مشکلات این ها را در منطقه چند برابر خواهد کرد این یک ایدئولوژی جدیه , کاری که این ها کردن باعث شد ایرانی و عراقی و لبنانی و یمنی و سوری و فلسطینی و ... حتی بیشتر از قبل بهم بچسبند دیگر خون ها کاملا یکی شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس