مقام آمریکایی: روسیه هنوز تعداد قابل توجهی موشک‌ بالستیک در اختیار دارد

یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد، روسیه هنوز تعداد قابل توجهی موشک‌ بالستیک در اختیار دارد و بیش از نیمی از موشک‌های کروز هوا به زمین آن شلیک نشده‌اند.

به گزارش مشرق از "سی ان بی‌سی"، این مقام دفاعی آمریکایی که نام او فاش نشده است دوشنبه شب مدعی شد: بر اساس تخمین‌های آمریکا، روسیه برای تامین دوباره بمب‌های دقیق اقداماتی انجام نداده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد، در ۲۶ روز گذشته، روسیه بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ موشک به اوکراین شلیک کرده است. اکثر این موشک‌ها با برد کوتاه و متوسط و از نوع کروز و بالستیک بوده است. 

به گزارش مشرق، پیش از این مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به رغم نداشتن آمادگی لازم برای رویارویی با تبعات جنگ برای اقتصاد روسیه و چشم‌انداز اندک موفقیت آن در بلندمدت، مصمم به تشدید حملات در اوکراین است. 

ویلیام برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درجلسه گزارش دهی درباره تهدیدهای جهانی، به قانونگذاران این کشور در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد: فکر می‌کنم که پوتین عصبانی و ناامید شده است. احتمال دارد او حملات را تشدید کرده و تلاش کند ارتش اوکراین را بدون توجه به تلفات غیرنظامی آن شکست دهد.

روسیه پنجم اسفندماه بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن و در دوم اسفند از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد. کی‌یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود، اما اکنون ولودیمیرزلنسکی رئیس جمهور اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرد که کشورش به این پیمان که ابزاری نظامی برای واشنگتن قلمداد می‌شود، نخواهد پیوست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • اصغر NL ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    3 2
    عاقبت اوکراین مثل یوگسلاوی خواهد بود.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 7
    فاجعه ارتش روسیه؟! یعنی نصف موشکهاش رو مصرف کرده و هنوز توی خر توی باتلاق اوکراین گیر کرده؟!
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 6
    پوتین ادامه بده روسیه نابود میشه
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    7 1
    یکی نیست به این آقای مثلأ مقام دفاعی بگوید که اگر قرار بود که تسلیحات روسیه وسط یک درگیری سطح پایین با کشوری مثل اوکراین ته بکشد دیگر اینهمه سر و صدا و ناتو و خطر روسیه و بودجه نظامی غرب در مقابل تهدید روسیه برای چه بود؟ به نظر می رسد تنها کاری که از دست غرب برای اوکراین بر می آید اینستکه کلیه سیاستمداران و مقامات اطلاعاتی و حتی نظامیان غرب به دلقک کیف اقتدا کرده و خود هم دلقک شوند و تمام تلاش خود را بر این متمرکز کنند که در دلقک بازی از وی پیشی بگیرند.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      3 2
      همین دلقک لباس رزم پوشیده اومده تو وسط خیابون نه رئیس جمهور سابق ما که از ترس کرونا جلساتش رو آنلاین برگزار کنه و از پشت شیشه ماشین به وضع مردم بنگره
  • ایرانی US ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 2
    شوخی می کنی؟ یعنی می گی بعد از دو هفته جنگ احتمالا موشک هاش تمام شده؟ نگو تو را خدا.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 1
    در این گزارش اصلأ اشاره ای به نیروهای اکراینی نشده است. همه اظهار نظر نظامیان و مقامات آمریکایی است. ثانیأ دلقک اکراینی فعلأ فقط در یک تی شرت ظاهر شده است. اگر تی شرت لباس رزم است حتمأ شما بهتر می دانید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس