بازتاب تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد و رفع تحریم‌ها در رسانه‌های جهان

خبرگزاری های غربی تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد و رفع تحریم ها را در بازتاب سخنرانی امروز ایشان برجسته ساختند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز در بازتاب سخنان امروز رهبر انقلاب به فراز تاکید بر گره نخوردن اقتصاد به رفع تحریم ها توجه کرد و به نقل از ایشان نوشت: اقتصاد کشور به تحریم گره زده نشود؛ با وجود تحریم‌های آمریکا هم می‌شود تجارت خارجی را رونق داد و هم می‌شود وارد قراردادهای منطقه‌ای شد و هم در وضعیت نفت پیشرفت کرد. البته به‌هیچ‌وجه نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشید. اساس قضیه این است که کشور را طوری اداره کنیم که تحریم به آن ضربه نزند.

رویترز در ادامه گزارش سخنرانی تلویزیونی رهبری نوشت که ایشان اقتصاد را مسئله اصلی ایران دانستند.

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری نوشت که باید در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان که مهمترین راه برای رشد اقتصاد است گام برداشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با اشاره به همین فراز از سخنرانی رهبری نوشت که رهبر عالی ایران از مذاکرات هسته ای برای رفع تحریم ها حمایت کرد.

به نوشته این خبرگزاری، رهبر عالی ایران بر اهمیت خودکفایی اقتصادی تاکید کرد ولی به سرعت افزود که نمی گوید به دنبال برداشتن تحریم ها نباشند و مشکلی برای افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، وجود ندارد.

تارنمای شبکه خبری «المیادین» لبنان نیز با اشاره به فرازهایی از سخنرانی رهبر  انقلاب نوشت که اقتصاد کشور نباید به تحریم‌های آمریکا مرتبط شود.

رهبر جمهوری اسلامی ایران افزود که درآمدهای نفتی باید برای تقویت زیرساخت های کشور استفاده شود.  

ایت الله خامنه ای تصریح کرد که برای مقابله با چالش‌ها به کار، همبستگی و اتحاد میان مردم نیاز مبرم داریم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    9 29
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    13 29
    آنها رهبر ما را بهتر از ما میشناسند. ما قدردان نعمتی که اریم نیستیم
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      2 26
      دقیقا
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    8 23
    انشاءالله جوان های ما که اکثریت تحصیلکرده هستند خودشان را پیدا کنند با شرایطی که توسط دولت و حمایت مجلس بوجود میاید ، اتفاقات سترگی در زمینه اقتصاد و دانش بنیان ها رقم خواهد خورد . آینده را روشن می بینیم
  • ساسان IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 26
    اونا حواسشون هست
  • ایرانی US ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    27 1
    منظورت از روزنامه های جهان سوریه و یمن هست؟ درسته.
    • ایران مقتدر IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      0 0
      تا زمانیکه بدبختهایی چون تو هستند که از هیچ تحقیری در حق ملت ایران دریغ ندارند رسیدن به نقطه ای که بشه مردم را برای ارزشها و آرمانهایی حقیقی بدور از جوسازی و دستبرد تبلیغاتی غرب متحد کرد دشوار است ولی به لطف خدا تاریخ مصرف شما هم دیر یا زود برای اربابتان تمام خواهد شد چراکه خودش رو له زواله و هزینه برای چاکران و جیره خواران کمتر خواهد شد بهتر دنبال شغل جدید باشی
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    ما که ازگرسنگی مردیم.نسل آینده رادریابید اگر اداره کردن مملکت رایادگرفته اید.
  • حسین IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    اتحاد و همبستگی زمانی معنا پیدا میکنه مسئولین و مدیران با مردم باشند نه اینکه مدیران و مسئولین باحقوق چندین میلیونی رفاه کامل و مردم در فقر و بدبختی وباحقوق خیلی خیلی ناچیز
  • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    عالی
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    جالب بود
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    عالی
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 27
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 22
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
    • NL ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      1 0
      عزت ملت زمانی از بین رفت که غربگدا شده بودیم
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 25
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • NL ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    هیچکی قدر این رهبر عزیز رانمیدونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس