کد خبر 1354274
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
بسیاری از سهمیه‌های کنکور دیگر موضوعیت ندارند

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:برخی از سهمیه‌ها تا چند سال محدود باید رعایت می‌شد ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را رعایت کرده بودیم.

به گزارش مشرق، رجبعلی برزویی، معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مورد ساماندهی سهمیه های کنکور گفت: از سال ۶۳ تا به حال در حدود ۴۰ سالی که  از موضوع سهمیه‌ها گذشته است تغییر نکرده است، اما باید تفاوت کند چرا که جمعیت ما ،ظرفیت آموزش عالی و به طور کلی شرایط آن دوره با امروز قابل مقایسه نیست و باید تفاوت داشته باشد .

بیشتر بخوانید:

سهمیه‌های کنکور ساماندهی می‌شود؟

وی همچنین با تاکید بر اینکه همه سهمیه‌های مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی باید زمان‌دار شوند، گفت: سهمیه زلزله در فلان منطقه طبیعی است که تا چند سال محدود باید رعایت می‌شد ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را رعایت کرده بودیم، اما برخی زمان نگذاشته بودند از این رو باید توجه کنیم که بسیاری از این سهمیه‌ها در حال حاضر موضوعیت ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

برزویی گفت:بسیاری از ظرفیت‌ها و سهمیه‌ها در حال حاضر موضوعیت ندارد برای مثال برای رزمندگان ۴۰ درصد ظرفیت گذاشتیم اما کل داوطلبان رزمندگان ۲۳۰ نفر در سال گذشته اعلام شده است .

وی گفت: از سوی دیگر بسیاری از سهمیه‌ها برای رزمندگان ما ۲۵ درصد است، اما جامعه هدف آن ۳ تا ۴ درصد بیشتر نیست.

بیشتر بخوانید:

ساماندهی سهمیه‌ها به کنکور ۱۴۰۱ نمی‌رسد

وی ادامه داد:در بحث بومی گزینی بسیاری از سهمیه‌های ما در مناطق محروم به گونه‌ای بوده است که ۵۰۰ سهمیه مازاد داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از سهمیه‌هایی که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد سهمیه‌های المیپادی است گفت: در حال حاضر برخی از این عزیزان از سهمیه استفاده می‌کنند و برخی استفاده نمی‌کنند خیلی قانون مدونی در این حوزه نداریم.

بزویی در پایان در مورد لزوم بازنگری در سهمیه‌های المپیادی گفت: نزدیک به ۲۰ المپیاد بین المللی و ملی داریم، در برخی از این موارد در حدود ۷ یا ۸ مورد آن سهمیه تعلق گرفته است و باقی سهمیه دریافت نکرده اند، از این رو باید بازنگری اساسی صورت گیرد و مواردی که نیاز است سهمیه تعلق بگیرد اضافه شود.  

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    کلا سهمیه ارزش علم رو در کشور نابود کرده. سهمیه دو صفر از رتبه داوطلب بر داشته و موجب پزشک شدن یک بی سواد و کم هوش می شود.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    در کدام کشور پیشرفته سهمیه ورود به دانشگاه وجود دارد؟ سهیه فقط تبعیض و محمل فرار از قانون و عدالت است.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    هنوزم سهمیه رزمندگان هستش ؟ جوان ترین رزمندگان الآن پنجاه سال دارن ، دیگه چه سهمی و چه دانشگاهی !
  • مصطفی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    هیچ توجیهی برای جریان سهمیه ها مورد قبول نیست. دانش آموز کنکور میده ولی ترازش به مهندسی فیزیک دانشگاه آزاد شهرستان میرسه ولی دانش آموز سهمیه ای با تراز مشابه مهندسی عمران شریف قبول میشه..... خداوند بالاسر شماها واستاده و به راحتی از این موضوع نمیگذره همه بچه ها دانش آموزان این مملکت هستن چه سهمیه ای چه غیر سهمیه ای این رفتار تبعیض آمیز فقط باعث تباه شدن جایگاه های خوب کشور با افراد بی استعداد و دلسردی دانش آموزان میشه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس