کد خبر 1346795
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
ساماندهی سهمیه‌ها به کنکور۱۴۰۱ نمی‌رسد/ تعیین تکلیف تا ۳ماه آینده

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره زمان ساماندهی سهمیه‌های کنکور گفت: چون ساماندهی سهمیه‌ها کار بزرگی بوده، پیش‌بینی من دو تا سه ماه آینده است.

به گزارش مشرق، رجبعلی برزویی، معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره ساماندهی سهمیه‌های کنکور گفت: در حال حاضر وضع موجود سهمیه‌های کنکور را در جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید:

نامه نمایندگان به روسای سه قوه در مخالفت با مصوبه حذف کنکور

وی ادامه داد: هنوز هیچ تصمیمی در خصوص سهمیه‌های کنکور گرفته نشده ولی هر هفته بر روی ساماندهی سهمیه‌های کنکور کار خواهیم کرد.

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که سهمیه‌ها در چه مدت ساماندهی خواهد شد، گفت: پیش بینی من این است حدود دو تا سه ماه ساماندهی سهمیه‌ها زمان به خود اختصاص دهد.

وی همچنین افزود: قطعاً این ساماندهی به کنکور ۱۴۰۱ نخواهد رسید و احتمالاً تغییر در سهمیه‌ها به کنکور ۱۴۰۲ برسد.

بر اساس این گزارش، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نیز با تاکید بر اینکه سهمیه‌های کنکور ساماندهی می‌شوند، نه حذف، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶ سهمیه فعال در کنکور داریم که اکثراً مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس شورای اسلامی هستند، بعضاً تعدادی از این سهمیه‌ها با هم متناقض هستند یا بعضاً از حیز انتفاع خارج شده و باید بازنگری شوند، بنابراین یک بازآرایی در بحث سهمیه‌ها لازم بود، نکته دیگر اینکه عموم مردم چنین خواسته‌هایی را از ما دارند که حقوق عامه رعایت شود و همه احساس کنند که عدالت در حال اجرا شدن است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه همه سهمیه‌های مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی زمان‌دار باید شوند، گفت: سهمیه زلزله در فلان منطقه طبیعی است که تا چند سال محدود باید رعایت می‌شد ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را رعایت کرده بودیم اما برخی زمان نگذاشته بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    یک قلم فعلا سهمیه هیءت علمی دانشگهاا رو حذف کنید. والا کلا سرو ته اینو بخواید بزنید یک ماه طول نمیکشه. خیلی خیلی که بخواید طولش بدید. ولی منافع خود شما هم در خمین هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس