گوگل به تبعیض نظام مند علیه کارمندان سیاه پوست متهم شد

بر اساس شکایتی تازه در آمریکا گوگل به تبعیض نژادی نظام مند بر علیه کارمندان سیاه پوست و اعطای فرصت‌های شغلی بدتر به این افراد متهم شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اتهام گوگل این است که چنین افرادی را به مشاغل سطح پایین‌تر هدایت می‌کند، حقوق کمتری به آنها می‌دهد و فرصت پیشرفت را به دلیل نژادشان از آنها سلب می‌کند.

بر اساس شکایت یادشده گوگل یک "فرهنگ شرکتی مغرضانه نژادی" را حفظ کرده که مبتنی بر حمایت از مردان سفیدپوست است. در گوگل سیاه پوستان تنها ۴.۴ درصد از کارمندان و حدود ۳ درصد از رهبری و نیروی کار فناورانه را تشکیل می‌دهند.

شاکی این پرونده، آوریل کرلی، همچنین گفته است که گوگل سیاه‌پوستان را در معرض حضور در یک محیط کاری خصمانه قرار می‌دهد و اغلب از آنها خواسته می‌شود مدارک هویتی خود را نشان دهند و سیاهان توسط نیروهای امنیتی در محوطه مرکز گوگل در ماینتین ویو کالیفرنیا مورد بازجویی قرار گیرند. گوگل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

این شکایت پس از آن مطرح می‌شود که تنظیم کننده حقوق مدنی ایالت کالیفرنیا و اداره اشتغال و مسکن عادلانه آن تحقیق در مورد رفتار گوگل با کارگران زن سیاه پوست و تبعیض احتمالی در محل کار آنها را آغاز کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس