افزایش شدید جنایات نفرت محور در شهرهای آمریکا در سال 2021 - کراپ‌شده

گزارش یک مرکز تحقیقی آمریکا نشان می‌دهد که جرایم نفرت محور در شهرهای ایالات متحده در سال گذشته میلادی ۴۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، میزان جنایات نفرت محور در سال ۲۰۲۱ در ده‌ها شهر بزرگ آمریکا افزایش یافته و آسیایی-آمریکایی تبارها از جمله افرادی بودند که بیشتر در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا هدف قرار گرفته و جنایات علیه آنها ۳۳۹ درصد افزایش یافته است.

به نوشته شماره یکشنبه روزنامه «دیلی میل» داده‌های اداره‌های پلیس کلان شهرها در ۱۴ شهر نشان می‌دهد که جرایم نفرت محور در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰, ۴۶ درصد افزایش داشته است.

تجزیه و تحلیل داده‌ها در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان می‌دهد که «واشنگتن دی سی» با ۲۱.۶ درصد جرایم نفرت محور گزارش شده، بالاترین سطح جنایات ناشی از نفرت را به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ عضو جمعیت داشته است و پس از آن «لس آنجلس» با ۱۵.۵ و «سانفرانسیسکو» با ۱۲.۸ درصد قرار دارند.

دومین شهر بزرگ آمریکا، لس آنجلس، با ۱۵.۵  درصدجنایت به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در رتبه بعدی قرار دارد. سانفرانسیسکو با ۱۲.۸  جنایت به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ ساکن و پس از آن شهرهای بسیار کوچکتر کلمبوس، اوهایو، با ۱۲.۶ جنایات نفرت و سن خوزه، کالیفرنیا، با ۱۱.۴ درصد میزان جنایات در هر ۱۰۰۰۰۰ قرار دارند.

در شهر نیویورک، ۶.۱  درصد جرم به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر گزارش شده در حالی که سومین شهر بزرگ آمریکا، شیکاگو، ۲.۹ جنایات ناشی از نفرت را به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ثبت کرده است.

اگرچه سیاه‌پوستان آمریکایی گروهی بودند که در بیشتر شهرها مورد هدف قرار گرفتند، اما سطح جنایات ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی تبار تا ۳۳۹ درصد افزایش یافت زیرا مردم آنها را مقصر همه‌گیری ویروس کرونا می‌دانستند.

جرایم نفرت محور در آمریکا در سال ۲۰۲۱ ، ۴۸ درصد افزایش یافت 

در یکی از تکان دهنده‌ترین جنایات ناشی از نفرت درسال      ۲۰۲۱، تیراندازی دسته جمعی در مجموعه ای تفریحی در «آتلانتا » بود که به کشته شدن ۸ نفر از جمله ۶ زن آسیایی منجر شد.

بر اساس داده‌های موجود، اکثر جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده توسط افراد سفیدپوست انجام می‌شود و اکثریت جنایات ناشی از نفرت ناشی از تعصبات نژادی یا قومیتی است.

افزایش شدید جنایات نفرت محور در شهرهای آمریکا در سال ۲۰۲۱

همانطور که حملات نژادپرستانه به آمریکایی‌های آسیایی و مهاجران آسیایی در ماه‌های اخیر توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد، این تصور نادرست مبنی بر اینکه سیاه‌پوستان آمریکایی‌ها مقصر اصلی چنین حملاتی هستند نیز افزایش یافت.

«ماریتا اتکوبانز»، مدیر ارشد مرکز ابتکارات راهبردی آسیایی تبارهای مقیم آمریکا در واشنگتن دی سی گفت: «ما درک درست و دقیقی از اینکه نفرت ضد آسیایی در طول همه گیری چگونه بوده، نداریم.»

او گفت: «اما می‌دانیم این تصورات مبنی بر اینکه عاملان نفرت از  آسیایی تبارها عمدتا سیاهپوست یا آمریکایی‌های آفریقایی تبار هستند، دقیق نیستند.»

وزارت دادگستری ایالات متحده همچنین قبلاً هشدار داده بود که «گروه‌های سفیدبرتر پندار» یک تهدید امنیتی فزاینده پس از حمله مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس