کد خبر 1346695
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵
بی اعتمادی سیاه‌پوستان و بومیان به پلیس کانادا

یک‌ تحقیق نشان می دهد سیاه‌پوستان و بومیان در کانادا بیشتر از دیگران به پلیس این کشور بی اعتماد هستند.

به گزارش مشرق، بیش از هفت سال از دستگیری یک مرد بومی اهل منطقه رجینا در کانادا توسط پلیس این کشور که با اعمال زور بیش از حد همراه بوده، می‌گذرد.

در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴، سایمون موکاسین از سوی افسران سرویس پلیس رجینا (RPS)، هنگامی که در خیابان راه می‌رفت متوقف شد؛ او چیزی را که نژادپرستی سیستماتیک می‌نامد تجربه کرد.

به گزارش «گلوبال نیوز»، افسران پلیس کانادا در جست وجوی یک مظنون به سرقت بودند و با وجود اینکه مکاسین گفت که با مشخصات فرد مظنون مطابقت نداشته، به هر حال بازداشت شد.

بیشتر بخوانید:

واقعیت مدارس شبانه روزی بومیان در آمریکا

مکاسین، می گوید «به بهانه‌های واهی متوقف شدم؛ قلبم تند تند می‌زد، نمی‌دانستم چه اتفاقی می‌افتد، چرا که قبلاً برای من چنین اتفاقی نیفتاده بود.»

وی جزییات این حادثه را به کمیسیون شکایات عمومی و همچنین شکایت حقوق بشر علیه خدمات پلیس رجینا ارسال کرد.

بیشتر بخوانید:

کارنامه سیاه حقوق بشری کانادا در موضوع بومیان

چهار سال پس از این حادثه، موکاسین با اشاره به صدمات وارده در نتیجه بازداشت و اعمال زور به کار رفته علیه او، رسماً از طرف RPS از او عذرخواهی شد.

تا به امروز، او هنوز احساس می‌کند که هیچ اعتمادی به سیستم پلیس کانادا ندارد؛ و او در این حس تنها نیست.

بر اساس داده‌های اخیر اداره آمار کانادا، سیاه‌پوستان و بومیان دو برابر بیشتر از دیگران گزارش می‌دهند که به پلیس این کشور اعتماد کمی دارند یا اصلاً اعتماد ندارند.

این داده‌ها برای بسیاری تعجب آور نیست؛ کارشناسی از دانشگاه رجینا که محققی در این زمینه است، می گوید که این داده‌ها برای او خبر تازه‌ای نبوده است.

تایوو افولابی، می گوید «این اشاره به متهم کردن یک افسر نیست؛ این سیستمی است که اینجا وجود دارد؛ ما در مورد آن صحبت می‌کنیم.»

به گفته وی، «تا زمانی که این سیستم بر اساس استعمار تبعیض و نژادپرستی به رشد خود ادامه دهد، چیزی تغییر نخواهد کرد.»

نگاهی به داده‌های اخیر StatsCan در مورد پذیرش و گوش دادن به ریشه‌های این موضوع است که چرا برای سیاه‌پوستان و مردم بومی کانادا اعتماد چندانی به پلیس این کشور وجود ندارد.

یک کارشناس در این رابطه، می گوید «اولین خدمات پلیس (از نظر تاریخی) برای جمع آوری بردگان فراری بود؛ جوامع بومی می‌دانند که اولین افرادی که فرزندانشان را ربوده و به مدارس شبانه روزی منتقل کردند، پلیس بودند؛ این بخشی از تاریخ استعماری ما است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس