گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با همتایان اروپایی درباره جنگ در اوکراین

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور با وزرای دفاع اسلواکی، انگلیس و فرانسه در خصوص جنگ در اوکراین گفت و گو کرده است.

به گزارش مشرق، سی ان ان به نقل از این مقام نوشت: « موضوع تماس ها جنگ در اوکراین و اقدامات آمریکا برای ادامه کمک‌های امنیتی به اوکراین بود.».

این مقام افزود آستین از همتایان اروپایی خود برای حمایت کشورشان از اوکراین و اقدامات تضمینی و بازدارندگی برای کمک به تقویت جناح شرقی ناتو، تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که ۷۰ درصد از کمک دفاعی که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته، هم اکنون در دستان اوکراینی ها است و آنها بطور موثری از این کمک ها علیه تهاجم روسیه استفاده می کنند.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در لتونی گفت که انتظار دارد ۱۰ میلیارد دلار کمک اضطراری کنگره آمریکا خیلی زود ارائه شود و این بودجه به کمک های امنیتی اضافی، کمک های بشردوستانه در داخل و خارج اوکراین و تقویت بیشتر جناح شرقی ناتو اختصاص خواهد یافت.

یک مقام ارشد وزارت دفاع (پنتاگون) اعلام کرد آمریکا و سایر اعضای ناتو تاکنون ۱۷ هزار موشک ضد تانک و ۲ هزار موشک ضد هوایی استینگر به اوکراین ارسال کرده اند.

این مقام پنتاگون روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۱۴ کشور کمک های امنیتی به اوکراین ارسال کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس