مذاکرات فناورانه ایران و ازبکستان در محل صندوق نوآوری

مدیر اجرایی صندوق حمایت از علم و فناوری ازبکستان با حضور در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با معاون توسعه این صندوق در خصوص همکاری‌های فناورانه دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، «بنیاد جون آخانوف» مدیر اجرایی صندوق حمایت از علم و فناوری ازبکستان با حضور در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با «سیاوش ملکی‌فر» معاون توسعه این صندوق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعاتی همچون همکاری‌های طرفین در زمینه‌های انتقال تکنولوژی، پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری و فناوری، برگزاری جلسات B۲B، توسعه صادرات، استقرار شرکت‌های ایرانی در پارک علم و فناوری «یاشناباد» و سایر مناطق فناوری و صنعتی ازبکستان، تولید مشترک و صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و ازبکی به کشورهای حوزه CIS مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این دیدار بود که طرف ازبکی از آن استقبال کرد و مذاکراتی نیز پیرامون آن شکل گرفت.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بحث همکاری در قالب سازمان همکاری اقتصادی اکو (ECO) نیز در این دیدار مطرح و مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی سال آینده (۱۴۰۱)میزبان نخستین جلسه روسای صندوق‌های فناوری و تامین کننده‌های مالی حوزه اکو باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس