سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جانباز

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد که هیچ نیروی رزمی یا کارشناسی از این جنبش در اوکراین حضور ندارد.

به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله شامگاه امروز جمعه هر گونه حضور نیروهای این جنبش در اوکراین را تکذیب کرد.

شبکه خبری المنار به نقل از نصرالله گزارش داد: «من به صورت قاطع، حضور رزمندگان یا کارشناسان حزب الله در اوکراین را که در کنار نیروهای روس بجنگند، تکذیب می‌کنم».

وی تأکید کرد: «هیچ فردی از حزب الله، نه رزمنده و نه کارشناس، به این میدان [جنگ] یا هر میدان جنگی دیگر، نمی‌رود».

دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد، باید از حکومت و دولت لبنان خواسته شود که سازمان تشکیل دهد؛ زیرا پیامدهای جنگ به لبنان و منطقه رسیده است.

در همین ارتباط، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله به تازگی دولت آمریکا را اولین و آخرین مسئول آنچه در اوکراین روی می‌دهد، دانست، زیرا  این آمریکا بود که در این مسیر برنامه‌ریزی، تحریک و فشار آورد.

 وی تصریح کرد: «اوکراین قربانی سیاست تنش‌افزایی ایالات متحده آمریکا در جهان شده است. درسی که از آن‌چه در جریان است می‌توان گرفت، این است که حمایت آمریکا از ابزارها و متحدانش فقط یک سراب است نه حقیقت. حقیقت این است که رئیس جمهور اوکراین و رئیس جمهور سابق افغانستان که به آمریکا دل بستند و به آن اعتماد کردند، اعتراف کردند که ایالات متحده آن‌ها را تنها گذاشته است».

این مقام حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: «روحیه نژادپرستانه همچنان بر رفتار مدعیان تمدن، پیشرفت و توسعه و منادیان حقوق بشر حاکم است. در پیشرفته‌ترین کشورها که نشان می‌دهند به حقوق بشر بسیار اهتمام می‌ورزند، یعنی ایالات متحده آمریکا و اروپا شاهدیم که چگونه با  با سیاه پوستان رفتار می‌شود».

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: «روحیه نژادپرستانه در غرب این روزها در برخورد با حوادث جاری اوکراین خود را نشان می‌دهد و متوجه می‌شویم که چگونه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی، از منظر نژادپرستانه، اوکراین را کشوری متمدن بر خلاف سایر کشورهایی که شاهد جنگ هستند، می‌دانند».

 دعموش در پایان گفت: «ما جنگ، کشتار، اشغال، ویرانی و نابودی را در هر منطقه‌ای از جهان بر اساس اصل رد بی عدالتی و تجاوز رد می کنیم. غرب امروز در مقابله با بحران‌های جهان با استانداردهای دوگانه سروکار دارد، در حالی که علیه جنگ اوکراین قیام می‌کند، در مقابل جنایاتی که آمریکا و عربستان سعودی علیه مردم یمن مرتکب شده‌اند یا در قبال دزدی‌های آمریکا از نفت سوریه و پول مردم افغانستان، سکوت می‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • نیما IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    13 9
    درود خدا بر سید حسن نصرلله
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 3
    محور مقاومت هیچ ارتباطی با جنگ روسیه و اکراین ندارد و مخالف جنگ است ، همچنان که مخالف حملات منزجر کننده علیه مردم دونباسک و غیره توسط نظامیان و شبه نظامی که کودکان و زنان و مردان زیادی را کشت تا اجبار به ترک وطن آبا و اجدادی خود کنند . فیلم مستند امروز و ویدئوهائی که چند روز گذشته از این اتفاقات بسیار تاسف بار دیدیم ، کاش حداقل اروپائیان بدان توجه مینمودند . بلکه امروز شاهد آلام مردم که تحت تاثیر جنگ قرار دارند . نمی بودیم . غیر از خسارات جانی و مادی و زیر ساخت ها ، در اوکراین ، تبعات آوارگی میلیون ها نفر و افزایش نرخ های مواد سوختی و غذائی و خدمات در سطح جهانی ، نیز بسیار مهم هستند که با چشم پوشی غرب بر عوامل آغاز جنگ که سالها خود با انواع پشتیبانی ها بر آتش دمیدند . حاصل آمده است . ما با همه اینها مخالفیم
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    2 5
    سید جان بمب اتم درست کن که آتیش بازی حسابی در راهه.خون اسرائیلی ها با شمشیر تو باید ریخته بشه.
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 5
    حزب الله ، اگر آنجا بود تا حالا دندان هایتان را کشیده بود و جاش پنبه گذاشته بود
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 4
    آمریکا ؛ گاوهای شیرده بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    2 2
    نباید اجازه داد تشکل های سیاسی - مذهبی قدرت مسلم در کشوری شوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس