سیدحسن نصرالله

دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت روز جانباز با اشاره به جنگ اوکراین، آنرا از حیث عبرت آموزی، مهم قلمداد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه المنار، حزب الله لبنان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) را به مناسب روز جانباز اعلام کرده و در این روز از نیروهای جانباز مقاومت در لبنان تجلیل می‌کند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روزجانباز حزب الله لبنان گفت: ما در این روز به شما افتخار می کنیم و به جهاد و جانفشانی و صبر و ثبات قدم شما می بالیم. امنیت به برکت جانفشانی های شما حاصل شد. شما این مسیر را انتخاب کردید و در عرصه های جهاد و مقاومت حاضر شدید و از این کشور و امنیت وثبات آن آن پاسداری کردید و پیروزی ساز شدید.

وی افزود: شما شاهدان صادق بر جانفشانی های مقاومتی هستید که از چهل سال از آن می گذرد و شما شاهدانی بر پیروزی های مقاومت طی ۴۰ سال هستید.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: بصیرت این است که بدانی در کشور و منطقه چه می گذرد و اینکه در اطرافت چه رخ می دهد. بصیرت این است که دشمنت را بشناسی و تهدیدات و فرصتها را بدانی و ثابت قدم باشی.

تحولات اوکراین مایه عبرت آموزی است

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش گفت: تحولات اوکراین بسیار مهم است. از این حیث مهم است که مایه عبرت و درس گرفتن است.

آمریکا مرتکب جنایات هولناک شده است

وی تاکید کرد: آمریکا به روسیه درباره ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان هشدار می دهد و اینکه آنرا مورد بازخواست قرار خواهد داد؛ در حالی که جنایات شنیع خود علیه غیرنظامیان را در همه جنگهایش فراموش کرده است.

نصرالله افزود: آمریکا جنایاتی در ژاپن تا سومالی و عراق، افغانستان و سوریه مرتکب شد. صهیونیستها علیه مردم غزه و فلسطینی ها مرتکب جنایت شدند. دشمن سعودی-امریکایی علیه مردم یمن مرتکب جنایات شد.

آمریکاییها مراسم عروسی افغانها را تبدیل به عزا کردند

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: هواپیماهای آمریکایی مراسم عروسی افغانها را هدف قرار دادند و آنرا تبدیل به عزا کردند.

هزاران جلسه برای محاکمه نظامیان آمریکایی و اروپایی برگزار شود

سید حسن نصرالله گفت: باید هزاران جلسه محاکمه برای ارتش آمریکا و نظامیان اروپایی به خاطر آنچه علیه مردم الجزائر و لیبی و دیگر کشورها مرتکب شدند، برگزار شود.

تکفیری های انتحاری در پیشاور در راستای خدمت به آمریکا عمل می کنند

وی تاکید کرد: تکفیری های انتحاری که خودشان را در پیشاور پاکستان منفجر کردند در خدمت طرح آمریکا هستند و ساخته و دست پرورده آمریکا هستند.

تکیه بر آمریکاییها اوج حماقت است

نصرالله اعلام کرد: شواهدی که روزانه در دنیا رخ می دهد نشان دهنده این است که اعتماد به آمریکایی اوج حماقت و نادانی است و کوتاهی در حق امت اسلامی و کشور است. همه ما دیدیم که چگونه آمریکاییها از افغانستان خارج شدند و پشت کسانی که به آنها تکیه کرده بودند، را خالی کردند. واشنگتن به محکومیت جنایات اسرائیل در فلسطین اکتفا نکرده است بلکه دنیا را از محکومیت باز می دارد.

اروپاییها خواهان جنگ نبودند اینکه انگلیس و آمریکا بود که اوکراین را سمت جنگ کشاندند

وی تصریح کرد: برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان نمی خواستند که اوضاع در اوکراین به آنچه رخ داد، برسد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: آمریکا، انگلیس اوکراین را به سمت جنگ کشاندند در حالی که برخی کشورهای اروپایی خواستار آن نبودند. مسئولان اوکراینی در حال حاضر می گویند که ما را تنها گذاشتن و احساس ناامیدی می کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا همه روزه تاکید می کند که هواپیما و نظامیان آمریکایی را به اوکراین اعزام نخواهد کرد و این با وجود این است که آمریکا اوکراین را به سمت جنگ سوق داد.

نصرالله افزود: امروز همه احساس مسئولان اوکراینی را می دانند تا میزان تحقیری و سرخوردگی آنان را بیابند. به همین دلیل است که آماده گفتگو شده اند. آمریکاییها به اوکراینی ها می گویند که شما جنگنیدید و ما آماده نیستیم که برای شما بجنگیم و نهایت کاری که ما برای شما می توانیم انجام دهیم تحریمهاست زیرا این به نفع آنها برای تضعیف روسیه است و منفعت اوکراین برای آنها اهمیتی ندارد.

تمدن غرب این است؟

وی افزود: نحوه برخورد با آوارگان اوج تبعیض دینی و نژادی و رنگی را نشان می دهد. تمدن غرب این است؟

لبنان باید رای ممتنع می داد نه علیه روسیه

نصرالله در ادامه خطاب به مسئولان لبنانی گفت: اگر به دنبال راضی کردن آمریکا هستید نخواهید توانست آنرا انجام دهید زیرا خواسته هایش زیاد و بدون حد است. تن دادن به دیکته های آمریکا لبنان را نجات نخواهد داد بلکه بر مصائب می افزاید.

وی افزود: به مصلحت لبنان بود که در سازمان ملل رای ممتنع می داد اما لبنان ضد روسیه رای داد. مایه تاسف است که بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه لبنان به سفارت آمریکا در لبنان برده شده و اصلاحاتی بر روی آن انجام شد. این یعنی اینکه بیانیه از سوی سفارت آمریکا نوشته است آیا این حاکمیت است؟

آمریکائیها فریبکار و دروغگو هستند

وی با اشاره به هجمه علیه حزب الله و اینکه دولت لبنان تحت سیطره این حزب است، اعلام کرد: اگر حزب الله بر تصمیمات دولت لبنان هیمنه و تسلط دارد آیا ممکن بود که همسو با آمریکا رای بدهد. به ما بگویید آمریکا به شما چه داده است؟ تا به این لحظه دولت آمریکا کاری انجام نداده است. دولت آمریکا تا این لحظه سند مکتوبی به مصر و اردن ارائه نکرده است که اگر از سوریه گاز وارد لبنان کنند از قانون سزار مصون هستند و هرچه آمریکاییها می گویند دروغ و فریب است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: از یکسال و نیم هنگامی که از نگاه شرقی سخن گفتیم، شرکتهای چینی و روسی آمدند و طرحهای واقعی در زمینه برق دادند، اما پاسخی نشنیدند زیرا آمریکا مانع می شود. از یکسال و نیم شرکت روسی یک پیشنهاد واقعی درباره احداث پالایشگاه نفت داد، اما با گذشت یکسال و نیم پاسخی داده نشد. پیشنهاد شرکت روسی احداث پالایشگاه نفت بود.

وی گفت: سفارت آمریکا مانع پاسخ لبنان به پیشنهاد شرکت روسی می شود. آمریکا مانع از گرایش لبنان به سمت روسیه می شود بدون اینکه جایگزینی ارائه دهد. اگر حزب الله بر تصمیمات دولت سیطره داشت پیشنهاد روسیه یکسال و نیم قبل مورد موافقت واقع می شد.

نصرالله تاکید کرد: از مسئولان لبنانی می خواهم که تصمیم بگیرند و پیشنهاد را بپذیرند زیرا مقابل پمپ بنزین ها صف های طولانی وجود دارد.

نصرالله تاکید کرد: از دولت لبنان می خواهیم که با احتکار و افزایش قیمتها مقابله کند و محتکران را به زندان بیاندازد. باید بقیه اوکراینی ها سرگردان در اوکراین نجات یابند و شرایط خروج و رسیدن آنها به لبنان فراهم شود. برخی مسئولان لبنانی بی درنگ درخواست آمریکا را اجرا می کنند. ما از دولت لبنان می خواهیم که حداقل آزادی، استقلال، ملی گرایی را در نظر داشته باشند و منافع کشور را مورد توجه قرار دهند. ما خواهان اعلام جنگ علیه امریکا نیستیم اما حداقل کار این است که سرسپرده آنها نباشید و تصمیمی اتخاذ کنید که به نفع کشور و ملت لبنان باشد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: کرنش در برابر دیکته های آمریکا با این ذهنیت، کشور را به فقر و مصائب کشور را افزایش می دهد.

وی در پایان گفت: باید از جانباران و اخلاص و صداقت و بصیرت، صبر و ثبات قدم آنها درس بیاموزیم و در سطح جانفشانی های جانبازان باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    6 3
    لبیک یا نصرالله
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    8 2
    درود بر نصرالله ،
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    باید بقیه *لبنانی' های سرگردان در اوکراین نجات یابند ، به اشتباه از *اوکراینی* ها اینجا درج شده
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    5 13
    ما هرچه میکشیم از دست تو است
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    6 9
    احسنت، دم جناب سید حسن نصرالله گرم!!
  • DE ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    جنایات آمریکا ، جنایت اخیر پوتین را توجیه نمی کند . هزاران آواره و کشته و زخمی و صدها دستگیری در روسیه به جرم اعتراض به جنگ .. پوتین یک متجاوز وحشی خودکامه است و فرقی با هیتلر و صدام و بوش ندارد که بی دلیل به عراق حمله کرد ..هرکه به روی جنایات اخیر پوتین ماله بکشد در واقع ، حمله صدام به ایران را هم تایید می کند .. یک بام و دو هوا نمی شود . حالا این تپل مفتخور از پناهگاهش یاوه گوئی بکند ..
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    این سیدی که محبوب بوده است و خیلی پر شور __الله کند تمام خصمان وی را خود کور __ هر چه زنند زیاد زور از مرحله شوند دور __فرو روند در لجن مانند همیشه بی نور __

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس