کد خبر 1338638
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
پیام تسلیت حزب الله لبنان در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

معاون شورای اجرایی حزب الله هشدار داد آمریکا در قضیه مذاکرات مربوط به ترسیم مرزهابه دنبال باج خواهی از لبنان و کشاندن آن به سمت عادی سازی است.

به گزارش مشرق، حزب الله لبنان خواستار عدم پذیرش هرگونه پیشنهادی شد که حقوق کامل لبنان در خصوص تعیین مرزهای دریایی این کشور را تحت فشار آمریکا در نظر نگیرد.

شیخ علی دعموش، معاون شورای اجرایی حزب الله امروز جمعه گفت: دولت آمریکا از طریق نماینده میانجی خود در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی، در تلاش است از لبنان باج خواهی کند.

بیشتر بخوانید:

باج‌خواهی آمریکا از لبنان همزمان با پیشنهادات فرستاده این کشور برای مقامات لبنانی

شیخ دعموش افزود: آمریکا با سوء استفاده از بحران اقتصادی و مالی لبنان، آن را تحت فشار قرار می دهد تا در موضوع تعیین مرزها و میادین نفت و گاز امتیاز بدهد.

او تاکید کرد که واشنگتن در تلاش است با برخی پیشنهادها، لبنان را به تدریج وارد نظام عادی سازی با دشمن کند.

معاون شورای اجرایی حزب الله افزود: ما هر نوع عادی‌سازی با دشمن را رد می‌کنیم و لبنانی‌ها تحت فشار آمریکا نباید هیچ پیشنهادی را که حقوق کامل لبنان در موضوع مرزبندی و میادین نفتی را در نظر نگیرد، بپذیرند.

«آموس هاچستین» رئیس هیأت آمریکایی در مذاکرات غیر مستقیم برای ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی روز چهارشنبه با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرد. در این دیدار «دورتی شیا» سفیر آمریکا، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه و «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان نیز حضور داشتند.

آمریکا در یازدهم مهر ماه گذشته به منظور از سرگیری مذاکرات تعیین مرز دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی یک میانجی جدید را مشخص کرده بود.

کل مساحت نفتی آب‌های منطقه‌ای لبنان حدود ۲۲ هزار کیلومتر مربع است و مساحتی که با رژیم صهیونیستی بر سر آن منازعه وجود دارد به ۸۵۴ کیلومتر مربع می‌رسد. این مساحت مورد منازعه به ۱۰ منطقه یا بلوک تقسیم شده که بلوک نفتی شماره ۹ یکی از آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    احسنت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس