۱۴ ستاره قرآنی در نوروز معرفی می‌شوند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۴ ستاره و خانواده قرآنی در ایام نوروز در شبکه شاد معرفی می شوند.

به گزارش مشرق، تعطیلات نوروز امسال نیز مانند ۲ سال گذشته برای دانش‌آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال‌های پیشین سپری می‌شود.   دانش‌آموزان هر سال در ایام نوروز با حضور در اجتماعات خانوادگی، دید و بازدید و سفر به مناطق مختلف ایام خود را سپری می کردند اما امسال هم به دلیل  شیوع ویروس کرونا ممکن است که تا حد زیادی از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

از این رو آموزش و پرورش برنامه های نوروزی در بستر شبکه شاد را برای دانش آموزان تدارک دیده تا علاوه پرکردن اوقات فراغت، پیوند دانش آموزان با برنامه های مهارتی مدرسه نیز باقی بماند.

اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش هم برنامه های معنوی را برای ایام نوروز دانش آموزان در نظر گرفته که در ادامه میکائیل باقری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره ویژه برنامه های پایگاه های قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در ایام نوروز توضیح داد: در شرایط پیش از کرونا برنامه خاصی برای ایام نوروز نداشتیم، چراکه مدارس تعطیل بودند اما در ایام کرونا با توجه به مجازی شدن آموزش و راه اندازی شبکه شاد و قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز با حدود ۱۷ کانال برنامه های متعددی برای دانش آموزان درنظرگرفته شده است.

وی افزود: امسال در ۴ کانال گفتمان های دینی، تقلید و مرجعیت، حفظ قرآن کریم و هیئت های مذهبی، مناسبت های ولایی و احلی من العسل برنامه هایی برای ایام نوروز دانش آموزان منتشرمی شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: معرفی ستارگان قرآنی (دانش آموزان حافظ کل قرآن کریم)،  پویش حفظ سوره نبا، معرفی نوگلان قرآنی حافظ بیش از ۱۰ جزء (۵ تا۷ سال) در قالب کلیپ اجرای حافظان و برگزاری آزمون آنلاین مرحله دوم طرح ملی حفظ جز سی قرآن از برنامه های کانال حفظ قرآن کریم و هیئت های مذهبی است.

باقری یادآورشد: امسال ۱۴ خانواده قرآنی در ۱۴ روز عید نوروز که حافظ و قاری تربیت کرده اند، معرفی می شوند. این اقدام سال گذشته هم انجام شد و الگویی بود برای آنهایی که در خانه قاری و حافظ تربیت می کنند.

وی افزود: همچنین این اتفاق در ۳۰ شب ماه رمضان نیز رخ داد و خانواده‌های قرآنی معرفی شدند. همچنین دوره ترتیل و جزخوانی داریم که بخشی توسط مراکز دارالقرآن و بخشی با مشارکت بقاع متبرکه در حرم مطهر رضوی انجام می شود که از شبکه شاد برای دانش آموزان پخش می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: پخش زنده از حرم آل الله علیه السلام، پخش زنده دعای توسل سه شنبه ها از جمکران، پخش زنده هیئت های مذهبی دانش آموزی از استان‌ها کلیپ های پیرامون مهدویت، کلیپ های سخنرانی های کوتاه نیز از کانال هیئت های مذهبی، مناسبت های ولایی و احلی من العسل در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

باقری خاطرنشان کرد: بررسی نقش و جایگاه اوقات فراغت جوانان در سبک زندگی اسلامی، برنامه های پرسمان دینی با محوریت تربیت موفق، بررسی آثار فردی و اجتماعی صله رحم از دیدگاه ائمه معصومین، آسیب‌شناسی دید و بازدید در ایام نوروز و پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی دانش آموزان از دیگر برنامه های مورد توجه است.

باقری درباره برنامه های کانال تقلید و مرجعیت ادامه داد: تولید محتواهای الکترونیکی با محوریت مرجعیت و تقلید جشن تکلیف، معرفی مراجع تقلید همراه با آموزش احکام مرتبط با ایام نوروز در قالب پخش زنده و اجرای مسابقه و برگزاری جشن تکلیف خانگی از این برنامه هاست.

وی افزود: همچنین معرفی استان ها با آداب و رسوم فرهنگی و شخصیت‌های مذهبی آن استان در قالب پخش زنده، پخش زنده ویژه مناسبت ها و محافل انس با قرآن از سوی استان‌ها، آشنا کردن مخاطبان کانال و دانش‌آموزان تازه متکلفت با زندگینامه مراجع عظام تقلید، برگزاری پویش بهار در انتظار یا پاسخگویی به سوالات دانش آموزان مربیان و والدین در زمینه تقلید و مرجعیت از دیگر برنامه های کانال تقلید و مرجعیت برای دانش آموزان است.

به گزارش مشرق،  اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در راستای تقویت بنیه دینی و مذهبی دانش آموزان در بستر شبکه شاد نسبت به ایجاد قرارگاه_مجازی اقدام کرد و در ۱۷ کانال تخصصی فعالیت دارد و به تولید محتوا  الکترونیکی می پردازد.

آدرس کانال پایگاه های مجازی قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد عبارت است از: حفظ قرآن کریم: @hefzquranmedu، محافل انس با قرآن: @onsbaquranmedu،  مناسبت های ولایی:@monasebathamedu،  انتظار و مهدویت:@entezarvamahdaviatmedu،  گفتمان دینی:@goftemandinimedu،  احلی من العسلک @ahlamenalasalmedu،  هیات های مذهبی:@heyatdaneshamozimedu،  مصباح الهدی:@mesbaholhodamedu،  

اقامه نماز:@eghamenamazmedu،  پیوند مسجد، مدرسه و منزل: @payvandbamasjedmedu،  آموزش عملی نماز و طرح مبین:  @namazmobin،  جشن عبادت:@jashneebadatmedu،  تقلید و مرجعیت:@taghlidvamarjaeyatmedu،  

مسابقات دانش آموزی:@mosabeghatdaneshamozimedu،   مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان:@mosabeghatfarhangianmedu،   مراکز دارالقرآن الکریم:@darulquranalkarimmedu و امر به معروف و نهی از منکر:@moflehoonmedu.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس