کد خبر 1353084
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷
گرمایش جهانی آماده بلعیدن زمین می‌شود! + فیلم

بر اساس داده‌های نموداری از افزایش دمای متوسط جهانی, گرمایش زمین در ۱۰ سال گذشته بیش از همیشه بوده است و این گرمایش مانند گردابی است که آماده بلعیدن زمین می‌شود.

به گزارش مشرق، تغییرات اقلیمی در حال خارج شدن از کنترل است و تبعات آن به طور روزانه در سراسر جهان قابل رؤیت است. به تازگی نموداری از تغییرات دمای جهانی بین سال‌های ۱۸۸۰ تا ۲۰۲۱ منتشر شده است که عملاً گردابی از تهدید است.

این نمودار انیمیشنی بر اساس داده‌های تجزیه و تحلیل ناسا است و توسط دانشمند آب و هوا، اد هاوکینز، که به دلیل کنار هم قرار دادن نوارهای اصلی آب و هوا مشهور است، طراحی شده است. هاوکینز که در دانشگاه ریدینگ انگلستان کار می‌کند، علاقه‌مند به سازماندهی داده‌های آب و هوایی به روش‌هایی است که به راحتی برای عموم قابل درک و به خاطر سپردن باشد.

بر اساس این نمودار با هر ماه از هر سال که در این تقویم دایره‌ای می‌گذرد، یک خط چرخشی از داده‌های سطح دمای جهانی ثبت می‌شود. با مشاهده این نمودار در می‌یابیم که در اواسط قرن نوزدهم، شدت این تغییرات بیشتر شده و سرعت آن افزایش پیدا می‌کند.

بحران های محیط زیست ,

بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، خط دایره‌ای نمودار از مرز زردی عبور می‌کند که نشان‌دهنده یک درجه گرم شدن دمای متوسط جهانی است. بر اساس این انیمیشن در جولای ۲۰۲۱، نیمکره شمالی گرم‌ترین ماه ثبت شده جهان را تجربه کرده است و ۹ سال گذشته جزو داغ‌ترین سال‌ها طی ۱۴۰ سال گذشته بوده است.

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    7 0
    آماده بلعیدن زمین که نه،،، آماده بلعیدن نوع بشر می‌شود.... کره زمین ککش هم نمی‌گزد و سالم سالم خواهد ماند. بشر ناپدید خواهد شد. این بشر خودبین
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 0
    دیر نیست مقصر بشر
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    10 0
    بالاخره باید دنیا کن فیکون بشه حالا که قرار نیست دنیا را عدل فرا بگیرد.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      از نظر تفکر فاسد و الحادی غربی سرنوشت بشر این می شود
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    تنها راهش افزایش فضای سبز کره زمین هست که با جذب و کاهش دی اکسید کربن اشباع شده در جو زمین که باعث این پدیده شده از رخداد فجایع بعدی جلوگیری کند. در حال حاضر متاسفانه تنها فکر و ذکر کشورهای در حال توسعه همه اش رشد اقتصادی شده کشورهای آمریکای جنوبی بخصوص برزیل که جنگلهای آمازون به مثابه ریه های کره زمین در آنجا قرار دارد و همینطور کشورهای آفریقایی و آسیای جنوبی و شرقی که مقادیر قابل توجهی فضای سبر جنگلی در اختیار دارند سالانه مقادیر زیادی جنگل را فدای رشذ اقتصادی میکنند. باید کشورهای جهان مجمعی تشکیل دهند و فضای سبز باقیمانده را به مثابه ذخیره حیاتی ادامه حیات در کره زمین حفظ کرده و کشورهایی که مالک این فضاها هستند را ملزم به حفظ آنها و افزایش آن فضاها نمایند و آنها را وادار کنند تا جهت رشد اقتصادی راهکارهایی بیابند که از نابودی بیشتر فضاهای جنگلی اجتناب کرده و آنها را افزایش دهند.
  • نیما IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 1
    قیامت نخواهد شد مگر بعد از تشکیل حکومت عدل جهانی حکومت همه اعمه اطهار از جمله امام حسین امام زمان وغیره در روایات ما آمده که فقط امام حسین ۳قرن حکومت میکنه وامام زمان هم ۷ سال حکومت میکنه که هر یکسالش به اندازه ده سال ماست که میشه ۷۰ سال بعدشم حکومت بقیه امامان
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    امروز مهدی میاد. دنیا رو نجات میده. شادی کنید. دست بزنید جشن بگیرید. مهدی میاد. گرمای زمین میره. مهدی میاد. سرما میره. زمین بهشت میشه. مهدی میاد. می ناب اماده کنید. مهدی میاد. گرانی میره. پراید. یک میلیون میشه. مرغ کیلویی ۵ ریال میشه. همه ازدواج میکنن. مدرسه ها رایگان میشه. مهدی میاد. فقر تموم میشه. همه ثروتمند میشند. همه دست تو جیب هم میکنن. ظلم و ستم تموم میشه. اسمان ابی. سبز میشه. همه جا عروسی میشه. همه خونه دار میشن. ارزانی همه جا رو میگیره.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      بیدار شو، صبح شده، مدرسه ات دیر شد
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    یک دروغ بزرگ توسط غرب. بسیاری از دانشمندان گرمایش زمین ،گاز های گلخانه ای و اتفاقاتی که برای لایه اوزون می افتد را با مقالات علمی رد کرده اند اما رسانه به گونه ای مانع انتشار این نوع از مقالات میشود. قدرت رسانه هرچیزی را که به خواهد به خورد مخاطب میدهد
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 1
      کره زمین هم مسطح است. الکی شایعه انداختن که گرده
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    برم چندتا عطر خنک بخرم برای گرمایش حال میده
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    واقعا لشر خودبين ومغرور حذف شه كار خداهم راحت ميشه از دست شيطان هم حرص نميخوره
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    فاتحه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس