دبیر کل سازمان ملل

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه اوکراین در آتش می سوزد، اظهار داشت: زمان آن رسیده است که جنگ علیه اوکراین متوقف شود و به مسیر دیپلماسی و صلح بازگردیم.

به گزارش مشرق، دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: اوکراین در مقابل چشمان جهانی درحال نابودی است. تاثیر این جنگ بر غیرنظامیان درحال افزایش است. تعداد زیادی از زنان و کودکان کشته شده اند.

گوترش اضافه کرد: با توجه به گزارش سازمان جهانی بهداشت، حداقل ۲۴ مرکز درمانی و بهداشتی مورد حمله واقع شده اند. صدها هزار نفر بدون آب و برق هستند.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: با گذشت هر ساعت دو امر مشخص تر می شوند. اول اینکه اوضاع درحال بدتر شدن است. دوم اینکه، صرفنظر از نتیجه، این جنگ هیچ برنده ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: سازمان ملل امروز ۴۰ میلیون دلار دیگر از صندوق اضطراری برای گسترش کمک ها به مردم آسیب پذیر اوکراین اختصاص می دهد.

گوترش اضافه کرد: من بر اهمیت حیاتی احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه تاکید می کنم. حداقل یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در داخل اوکراین آواره شده اند، و تعداد روز افزونی درحال خروج از مرزهای این کشور هستند.   من از کشورهای همسایه اوکراین و سایر ملت ها که به  بیش از ۲.۸ میلیون اوکراینی پناه داده اند، تشکر می کنم.

دبیر کل سازمان ملل در عین حال هشدار داد برای قاچاقچیان انسان، جنگ یک واقعه ناراحت کننده و تراژدی نیست بلکه یک فرصت است. زنان و دختران اهداف آنها هستند.

وی ادامه داد این جنگ فراتر از اوکراین است. این یک حمله به کشورها و مردم بسیار آسیب پذیر است. جنگ در اوکراین  زنجیره تامین غذا را تهدید می کند. قیمت غذا و سوخت به شدت درحال افزایش است.

گوترش تاکید کرد ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع طوفان گرسنگی و ذوب سیستم تامین غذا در جهان انجام دهیم.

دبیر کل سازمان ملل  گفت: از رهبران جهان می خواهم  به قیمت کمک توسعه ای و اقدام اقلیمی، به توسعه نظامی خود نپردازند.

وی با بیان اینکه تشدید جنگ، تمام بشریت را تهدید می کند، تصریح کرد آماده باش نیروهای اتمی روسیه، یک تحول بسیار نگران کننده است. وقوع یک جنگ هسته ای اکنون به یک احتمال تبدیل شده است. ایمنی و امنیت تاسیسات هسته ای باید حفظ شود. زمان آن رسیده است که جنگ علیه مردم اوکراین متوقف کرده و به مسیر دیپلماسی و صلح بازگردیم.

گوترش تاکید کرد درخواست ها برای  صلح باید شنیده شوند. این واقعه ناراحت کننده باید متوقف شود. برای دیپلماسی و گفتگو هیچگاه دیر نیست.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: ما به توقف فوری خصومت ها و گفتگوی جدی بر اساس منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی نیاز داریم. ما به صلح برای مردم اوکراین و جهان نیاز داریم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    7 0
    یمن چطور؟ زمان پایان حمله به یمن فرا نرسیده است یا جیره و مواجب هنوز به موقع به دستتان می رسد؟
    • DE ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      یمن پاکسازی بشه تموم میشه
    • ناشناس IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      نظر پوتین راجع به یمن چیست ؟ آیا میدانستید پوتین دولتی را در یمن به رسمیت میشناسد که با حوثی ها میجنگند ؟؟ آیا میدانستید که پوتین رژیم صهیونیستی را به رسمیت میشناسد و با آن رژیم ملعون قرارداد امنیتی دو جانبه دارد ؟؟
    • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      مرده شور این اروپایی ها و حقوق بشرشون
    • سجاد IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      یمن مردمی فقیر داره و مسلمان و شیعه حالا اوکراین مسیحی با چشمانی رنگی سازمان ملل جنگ دو هفته ای اوکراین را فاجعه می‌دونه ولی جنگ یمن که چندین سال به طول کشیده نه واقعا دیگه دنیا دست مجرمانی حیوان صفت افتاده هر کس با هر شخصیت فقط فقط به فکر منافع خود هست و همه جا بدبختان محکوم هستند جنگ اوکراین بد است ولی جنگ یمن فاجعه این همه که کمک نظامی به اوکراین کردن یک سوم به یمن میکردند الان اتلاف عربی وجود نداشت
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    هنوز زود است بعد تصرف کیف می باشد
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    خیکی چر ا در مورد یمن زر نمی زنی.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    مردک جعلق برنده یا بازنده این جنگ چه تاثیری در تو خواهد داشت و ه ربطی بتو دارد- تو وظیفه ات حفظ صلح است - برای صلح باید تلاش کنی نه اینکه نظر بدهی کی برنده است و کی بازنده یا ..
  • Korush.t IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    آقای دبیرکل :ای کاش در مورد مردم مظلوم و ستمدیده یمن هم اینجور واکنش نشون می‌دادید و غصه دار می شدید.اگر ازآوارگی مردم اوکراین هنوزبیست روز نگذشته است از آوارگی و قطع زنجیره غذایی مردم مظلوم یمن ده روز دیگر هشت سال تمام است که میگذردوافسوس از کوچکترین واکنش سازمانهای حقوق بشری و نهادهای بین المللی !!و این همه سروصدا در طول هشت سال چراخفه شده بودوحالا بخاطر اوکراین حنجره پاره می کنند.گردن ۸۱ انسان بی گناه توسط دژخیمان عربستان زده شد صدایی شنیده نشد همچنانکه آوارگی وگرسنگی و قتل عام میلیونها یمنی آزاده !!!!
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    ملتی که انتخابات را به شوخی گرفتن و یه کمدین رو به ریاست جمهوری رسوندن، الان باید نتیجه اش رو ببینن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس