کد خبر 1352138
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
روشن: سرخابی‌ها برای نباختن به زمین می‌روند/ مجیدی باید به منصوریان احترام می‌گذاشت

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: هم استقلال و هم پرسپولیس برای شکست نخوردن پا به زمین خواهند گذاشت؛ آنها تحت هیچ شرایطی دوست ندارند در دربی ببازند.

به گزارش مشرق، دیروز وقتی با «حسن روشن» تماس گرفتیم صدای او گرفته بود؛ پیشکسوت استقلال مبتلا به سویه اُمیکرون شده و از بیمارستان در حال رفتن به منزل بود تا دوران قرنطینه را پشت سر بگذارد. او با همان شرایطی که داشت دقایقی با ما حرف زد، از استقلال و صدرنشینی‌اش در لیگ برتر برتر گفت.

مهاجم سال‌های دور آبی‌پوشان اعتقاد دارد استقلال شایسته قهرمانی در لیگ برتر است و می‌تواند پس از سال‌ها این جام را به دست آورد.

استقلال مقابل صنعت نفت آبادان سه امتیاز دیگر کسب کرد، نظرتان در مورد روند این تیم چیست؟

از استقلال توقع ‌می‌رود که در تمام مسابقات پیش رو به پیروزی رسیده و سه امتیاز بازی‌ها را به سود خود خاتمه دهد. استقلال یک تیم بزرگ است و همه از آنها انتظار موفقیت و کامیابی دارند.

استقلال شایسته این پیروزی بود؟

من رک حرف می‌زنم، اهل اینکه بخواهم از تیمی تعریف و تمجید الکی بکنم نیستم و همه از خصوصیات اخلاقی من باخبر هستند. استقلال و صنعت نفت آبادان فوتبالی خوب و پایاپای را به نمایش گذاشتند که به نظر من نتیجه تساوی عادلانه بود اما استقلال از غفلت بازیکنان حریف استفاده کرد و توانست سه امتیاز شیرین را به اندوخته‌های خود اضافه کند، فوتبال یعنی همین و وقتی از اشتباه حریف استفاده می‌کنید یعنی استحقاق برد و پیروزی را داشته‌اید.

روشن: سرخابی‌ها برای نباختن به زمین می‌روند/ مجیدی باید به منصوریان احترام می‌گذاشت

استقلال در روزی که تعداد زیادی از عناصر خط دفاعی خود را در اختیار نداشت باز هم دروازه‌اش باز نشد؛ نظر شما در مورد عملکرد خط دفاعی این تیم چیست؟

 سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند دو بازیکن خوب استقلال بودند که از این تیم جدا شدند و استقلال نباید دیگر به رفتن آنها فکر کند. الان استقلال نفرات دیگری را در اختیار دارد و باید از آنها استفاده کند بنابراین فکر کردن به نفراتی که دیگر در خدمت تیم نیستند، درست نیست. بازیکنان جوان، باتجربه و خوبی در تیم فعلی هستند که می‌توانند به راحتی جای خالی مرادمند و یزدانی را پر کنند و به قول شما باز هم دروازه‌اش بسته ماند.

چه عاملی باعث می‌شود که استقلال در غیاب بازیکنان ثابت خط دفاعی خود، باز هم عملکرد خوبی در این منطقه به نمایش بگذارد؟

روشن: سرخابی‌ها برای نباختن به زمین می‌روند/ مجیدی باید به منصوریان احترام می‌گذاشت

استقلال ساختار دفاعی خوبی دارد و نفراتی که به میدان می‌روند تمام تلاش خود را به کار می‌بندند که وظایف محول شده را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و همین امر باعث شده تا آمار خوبی از خط دفاعی استقلال در این فصل بر جای بماند.

بازیکن برزیلی و تازه‌وارد استقلال را چطور دیدید؟

بازیکنی است که اصول دفاعی را بلد است، خوب پوشش می‌دهد، بازی با پای خوبی دارد، خوب ضربه سر می‌زند و راحت می‌چرخد و پاس‌های خوبی می‌دهد اما اشکال او این است که سرعت کمی دارد و به قول معروف کُند است، باید این ضعف از بین برود.

دربی نزدیک است، این بازی بزرگ را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

هم استقلال و هم پرسپولیس برای نباختن به زمین می‌آیند و پیش‌بینی من از شهرآورد این است که بازی معمولی را از آبی‌ها و قرمزها مشاهده خواهیم کرد.

پرسپولیس برای اینکه همچنان شانس قهرمانی داشته باشد به پیروزی در دربی نیازمند است.

درست است که پرسپولیس قصد دارد که در بازی مستقیم و رو در رو فاصله امتیازاتش را با استقلال کم کند اما اول به دنبال نباختن در این مسابقه است و بعد اگر فرصتی کسب کند می‌خواهد گلزنی کرده و به پیروزی رسد.

روشن: سرخابی‌ها برای نباختن به زمین می‌روند/ مجیدی باید به منصوریان احترام می‌گذاشت

استقلال در شرایطی فعلی، برای دربی روحیه و انگیزه خوبی دارد، اینها باعث خواهد شد تا شانس‌های بیشتری برای برتری در بازی ۲۶ اسفندماه داشته باشد.

باید اینطور باشد. استقلال و پرسپولیس با دو هافبک دفاعی پا به میدان خواهند گذاشت و اول از همه به فکر دفاع خواهد بود. استقلال باید به دنبال پیروزی در دربی باشد، زمان ما این طور نبود که بخواهیم اول نبازیم، ما می‌خواستم به زمین رفته و برنده از زمین خارج شویم و برای همین تماشاگران بهترین دربی‌ها را شاهد بودند. به نظر من هواداران دو تیم صدر جدول می‌خواهند یک فوتبال جذاب و زیبا را تماشا کنند، آنها می‌خواهند از فوتبالی که دو تیم بزرگ پایتخت به اجرا می‌گذارند، لذت ببرند و اگر تیم محبوب و مورد علاقه‌شان به برتری دست یابد، این لذت و خوشحالی‌ چندبرابر خواهد شد.

استقلال یک رکورد عالی بر جای گذاشته که نمی‌خواهد آن را از دست بدهد.

کدام رکورد؟

نباختن در لیگ برتر.

اینها رکورد است و من به آنها توجهی نمی‌کنم چراکه زمان ما رکوردی نبود، الان وقتی یک بازی تمام می‌شود می‌گویند رکورد زده شد، وقنی کرنر زده می‌شود می‌گویند رکورد کرنر جابجا شد، شوت می‌زنند از رکورد جدید حرف زده می‌شود؛ اگر خدای ناکرده استقلال نتواند در بازی با پرسپولیس به نتیجه قابل قبول دست پیدا کند همه این آمارها از دست می‌رود.

روشن: سرخابی‌ها برای نباختن به زمین می‌روند/ مجیدی باید به منصوریان احترام می‌گذاشت

برخی‌ها از استقلال انتقاد می‌کنند که این تیم خوب فوتبال بازی نمی‌کند.

کدام تیم در فوتبال ایران فوتبال خوب بازی می‌کند؟ کدام تیم قشنگ بازی می‌کند؟ الان تیم‌های بالای جدول که اسم و رسم دارند خوب بازی نمی‌کنند. اگر تیمی در یک مسابقه، بازی خوبی را به اجرا بگذارد در ۱۰ مسابقه بد بازی می‌کند. در فوتبال ایران از هیچ تیمی فوتبال زیبا شاهد نیستیم و به نظر من در لیگ دسته اول و دوم و حتی سوم تیم‌ها قشنگ‌تر بازی می‌کنند. اینها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد.

چه دلایلی؟

اینکه تیم‌ها ثبات لازم را ندارند و در هر فصل تغییرات زیادی را در ترکیب خود به وجود می‌آورند. اینکه مربیان به دنبال این هستند اول شکست نخورند؛ اینکه سطح تاکتیکی تیم‌ها پایین است و ...

 نظرتان در مورد صحبت‌های علی‌رضا منصوریان و انتقاد از فرهاد مجیدی چیست؟

فرهاد مجیدی چه رفتاری از خود نشان داد که منصوریان ناراحت شد؟

روشن: سرخابی‌ها برای نباختن به زمین می‌روند/ مجیدی باید به منصوریان احترام می‌گذاشت

منصوریان در نشست مطبوعاتی دقیقا این جملات را بر زبان آورد؛ «فکر می کنم ما را شطرنجی کرده بودند که مجیدی از کنارمان رد شد! فرهاد مجیدی به عنوان یک برادر نصیحت می کنم. فوتبال زود می گذرد. آقا پسر گل، شما ما را بردید و ما هم باختیم ولی این که می آیی از بغل محمد خرمگاه و حسین کاظمی و بقیه رد می شوی می روی و یکی را می بری که کت شما را بگیرد و یکی را با دوربین می بری در رفتارت تجدید نظر کن!»

اگر فرهاد مجیدی این رفتار را از خود انجام داده باشد، کار زشتی کرده است. او باید بداند تحت هر شرایطی باید به پیشکسوت خود احترام بگذارد. مجیدی باید بداند اگر از یک نفر کوچک‌تر است باید احترامش را نگه دارد، این اتفاق برای او تکرار خواهد شد، اخلاق و رفتار آدم‌هاست که باعث می‌شود نام نیک از آنها بر جای بماند. همه به طور حتم در زندگی خود دیده‌ایم که وقتی انسانی فوت می‌کند اگر رفتار خوب و نیکی از خود بر جای بگذارد می‌گویند خدا رحمتش کند و اگر در طول حیاتش رفتاری بد را داشته باشد، همه از او بدگویی می‌کنند. مهم ‌خوی نیک آدمهاست و همه باید بدانند که این زندگی می‌گذرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    فضولیش به لنگیا نیومده.مسائل خانوادگیه.!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس