پرچم اتحادیه اروپا از «طاق پیروزی» پاریس برداشته شد؛ خشم مخالفان مکرون

مقام های فرانسه پرچم اتحادیه اروپا را پس از نصب موقت در بنای یادبود طاق پیروزی پاریس، به دلیل متهم شدن امانوئل مکرون از سوی مخالفان راستگرا به بی توجهی نسبت به هویت فرانسوی، از این مکان برداشتند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرچم آبی اتحادیه اروپا به جای پرچم فرانسه در شب سال نوی میلادی برای گرامیداشت آغاز ریاست دوره ای فرانسه بر شورای این اتحادیه برافراشته شد.

فرانسه از روز گذشته(آغاز سال میلادی ۲۰۲۲) رسما ریاست دوره ای شورای اتحادیه اروپا را برعهده گرفت به مدت شش ماه عهده دار این مسئولیت خواهد بود ...

طاق پیروزی یا طاق نصرت پاریس و دیگر بناهای تاریخی همچون برج ایفل و پانتئون (آرامگاه مشاهیر فرانسه) با نورهای آبی رنگ به نشانه ریاست فرانسه بر شورای اتحادیه اروپا مزین شدند.

اما رقبای راستگرای مکرون در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور که قرار است در بهار ۲۰۲۲ برگزار شود، برداشتن پرچم سه رنگ فرانسه را بی حرمتی به میراث فرانسه و کهنه سربازان این کشور دانستند.

والری پکرس نامزد محافظه کار فرانسه که طبق نظرسنجی ها، رقیب اصلی مکرون در انتخابات پیشرو است، در توئیتی نوشت: «ریاست بر شورای اتحادیه اروپا آری، پاک کردن هویت فرانسه خیر!»

وی از مکرون خواست پرچم فرانسه را به جای اول خود بازگرداند و افزود: ما آن را مدیون سربازانمان هستیم که خونشان را برای آن ریختند.

مارین لوپن نامزد راست افراطی فرانسه برداشتن پرچم اتحادیه اروپا را یک پیروزی بزرگ میهنی خواند و در توئیتی ادعا کرد که یک بسیج گسترده، مکرون را مجبور به عقب نشینی کرد.

ریاست دوره‌ای فرانسه بر شورای اتحادیه روپا از ۱ ژانویه (۱۱ دی ماه) رسما آغاز شد. پاریس سه محور «احیا»، «قدرت» و «تعلق» را به عنوان اولویت‌های برنامه خود در این دوره که ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۲ را در برمی‌گیرد، عنوان کرده است که هر یک این کشور را با چالش‌های مهم مواجه می‌کند.

الیزه در ۹ دسامبر (۱۸ آذر) مساله ریاست دوره ای و شش ماهه فرانسه بر شورای اتحادیه اروپا را رسما اعلام کرد و امانوئل مکرون در جمله ای خلاصه اهداف این دوره را چنین بیان کرد: ما از اروپایی که همکاری هایش به درون مرزهایمان محدود بود به سمت اروپایی قدرتمند در دنیا، مستقل، آزاد در انتخاب و حاکم بر سرنوشت خویش، خواهیم رفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس